Gå til innhold

ang salg og kjøpere som ikke svarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må egentlig bare få ut litt frustrasjon. Er jeg den eneste som opplever dette?

La ut før jul til salg et møbel på en salgsgruppe på facebook, fikk bare useriøse kommentarer med bud på 50 kr ol. Vi ønsker oss 1000 kr da nyprisen var flere tusen og dette ikke er en utslitt sofa eller noe lignende. Og ønsket ikke budrunde. Så etter nyttår la jeg den ut på finn.no og har fått mange meldinger men det har bare vært tull jo!

Jeg svarte den første men fikk ikke noe svar tilbake og ventet et par dager før jeg svart den neste, fikk ikke noe svar av den personen heller før jeg svarte neste, fikk heller ikke noe svar før jeg svarte neste. Og sånn har det foregått til jeg ble drittlei og ga opp i forrige uke. Helga i forrige uke sjekket jeg hverken mailen eller finn.no men mandags kveld sjekket jeg mailen og hadde fått to mail fra en mann som hadde først sendt meg en mld om at han absolutt ville kjøpe og så en ny mld neste dag om hvorfor jeg ikke svarer. Jeg tenkte YES ENDELIG en seriøs kjøper! Han ville ha mer info på tirsdagen og fikk mer info, han ville ha flere bilder på mms på onsdag og fikk flere bilder på mms. I mellomtiden fikk jeg mld fra en annen interessert kjøper. Jeg har ikke hørt mer fra han som virket seriøs så jeg sendte melding i går formiddag men har ikke hørt noe. Så jeg sendte nettopp mld til han andre som var interessert men han hadde fått kjøpt av noen andrr. Så nå er det ingen kjøpere, igjen.

Hvorfor gidder ikke folk å si i fra at de ikke vil kjøpe allikavel når de har fått svar fra meg? Helt greit han andre for jeg hadde ikke sendt mld med han før, men han første burde absolutt ha gitt lyd fra seg når jeg hadde gitt han info og bilder. Og alle de andre sikkert 20 personene som hadde tatt kontakt med meg og som jeg svarte. Hvor har normal høflighet blitt av? Eller er det bare jeg som forventer det i 2016? Jeg sier ALLTID i fra med en gang når jeg ombestemmer meg ang kjøp så folk kan gå videre i tilfelle de har flere interesserte så de ikke skal miste de. Jeg har jo ventet et par dager på svar og antakelig mistet flere interesserte pga det.

Hvor lang tid venter dere på svar før dere går videre til neste?

Anonymous poster hash: 3611f...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mange useriøse på finn... Det der opplever jeg hele tiden. Har begynt å tro på salg først når det ringer på døren.

Er også helt ærlig med interessenter om at jeg selger til førstemann som kan hente.

Skrevet

Det er så mange useriøse på finn... Det der opplever jeg hele tiden. Har begynt å tro på salg først når det ringer på døren.

Er også helt ærlig med interessenter om at jeg selger til førstemann som kan hente.

Jeg får begynne å si at jeg selger til den første som henter når jeg har flere interesserte på en gang.

Syns at folk er useriøse over alt. Sikkert lettest på finn siden man kan være mer anonyme der.

HI

Skrevet

Sjølv om person virker interessert må du svare til andre som svarer. Venter du kjøper neste noe annet. Første man til mølla tekninken.

Ja useriøse boble det av.

Anonymous poster hash: 7b2ac...45e
Skrevet

Sjølv om person virker interessert må du svare til andre som svarer. Venter du kjøper neste noe annet. Første man til mølla tekninken.

Ja useriøse boble det av.

Anonymous poster hash: 7b2ac...45e

Ja jeg pleier å svare egentlig, den andre interesserte kom inn på onsdag og da trudde naive jeg at kjøpet var i bok.

Men jeg skal absolutt nå innføre førstemann som kan hente!

HI

Skrevet

Jeg får begynne å si at jeg selger til den første som henter når jeg har flere interesserte på en gang.

Syns at folk er useriøse over alt. Sikkert lettest på finn siden man kan være mer anonyme der.

HI

Anbefales det altså. Har opplevd at en som opprinnelig ville hente "til uka..." kom samme dag når jeg skrev at jeg selger til den første som kan hente.

Skrevet

HI

Anbefales det altså. Har opplevd at en som opprinnelig ville hente "til uka..." kom samme dag når jeg skrev at jeg selger til den første som kan hente.

Har allerede nå endret annonsen ;) Takk for tips!

Skrevet

Det er nok best med første mann til mølla der :) Om du må vente litt på svar så er det ikke snakk om dager men et par timer for de som er på finn er jo på jakt etter noe som de trenger/ønsker å kjøpe.

Anonymous poster hash: a813f...194
Skrevet

Ja, det der er så typisk og så irriterende! Jeg pleier alltid å ta meg tid til å svare ordentlig, men så innmari ofte så får man ingen respons tilbake. Har også fått mail og tekstmeldinger der de kun skriver "Kjøper" eller "Jeg vil ha stolen". Svarer likevel ordentlig, men har begynt med det som flere skriver, å svare at førstemann som henter får kjøpe. Holder ALDRI av en ting for har opplevd å miste salg fordi at folk plutselig ikke gir mer lyd fra seg...

Anonymous poster hash: e3188...950

Skrevet

Gud så irriterende.

Bare si første mann som henter får kjøpe. Legg til at du har mange interessenter, da blir varen mer interresant ;-)

Skrevet

Skriv at du selger til den første som kan hente sofaen, og senk prisen til 950 kr. En sofa som koster "noen hundrelapper" er et scoop, mens en som koster et firesifret beløp på langt nær er like interessant 😉

Anonymous poster hash: 35e9c...c71

Skrevet

Bare pass på å ikke bli en av de irriterende selgerne som avtaler tidspunkt for henting, og når man kommer til avtalt tid, nei da er det solgt til førstemann til mølla, uten at noe beskjed er gitt. Skulle vært folkeskikksperre på Finn!

Anonymous poster hash: 7d561...947

Skrevet

Bare pass på å ikke bli en av de irriterende selgerne som avtaler tidspunkt for henting, og når man kommer til avtalt tid, nei da er det solgt til førstemann til mølla, uten at noe beskjed er gitt. Skulle vært folkeskikksperre på Finn!

Anonymous poster hash: 7d561...947

Ja, det er jo også en greie! Nei, jeg bruker å si ifra til evt andre intressenter dersom ting blir hentet. Folkeskikksperre hadde faktisk ikke vært dumt! Jeg blir så provosert av alle de som ikke presenterer seg, skriver "hei" eller noe. Skriver bare at de vil ha varen. Filleting å irritere seg over, men det er vel normal folkeskikk å skrive feks "Hei, har du solgt sofaen du har lagt ut på finn? Hvis ikke så vil jeg veldig gjerne kjøpe den. Når passer det at jeg kommer og henter?"

Anonymous poster hash: e3188...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...