Gå til innhold

Å kalle opp etter levende søsken da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min vil gjerne at lillesøster skal kalles opp etter ham. Si f.eks. at han heter Erik, så blir lillesøster hetende Erika. Synes egentlig det er søtt, han ville blitt utrolig stolt, og er det egentlig så farlig?

Anonymous poster hash: 0d8a2...2e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt to barn med så like navn.

Anonymous poster hash: cd2ba...ae4

Skrevet

Sønnen min, Nikolai, vil at jenta vi snart skal få skal hete Nikoline. Det er veldig søtt ja, men altfor like navn, så er uaktuelt. Jeg sier jo at det er et veldig fint navn og godt forslag, men det dessverre blir for likt, han skjønner det da :)

Anonymous poster hash: 8bfb0...7e3

Skrevet

Her vil de kommende storebrødrene at babyen skal hete det samme som de.. De diskuterte seg frem til at baby skal hete samme som største.. Haha, ikke aktuelt.

Navnet i jenteversjon kan jo gå. Er søtt, men kanskje litt rart, men det glemmer man fort.

Anonymous poster hash: 20a10...d52
Skrevet

Her vil også yngste gutten at lillevror skal hete det samme som ham. Ikke særlig aktuelt. Erik og Erika kunne gått,men det blir jo veldig like navn da... Ville i så fall brukt Erika som andre navn.

Hvis vi fikk en jente vurderte vi Johanne som første navn, og eldste heter Johan som andre navn. Nå blir det gutt da, så to som heter Johan er ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: 8f66a...55f

Skrevet

Det er jo ikke noe "feil" med det sånn relativt sett - men de fleste vil vel kansjke tro dere ikke klarte å finne på et navn til? Litt som barn som heter Sindre og Sondre eller Ine og Line.... :P

Anonymous poster hash: b4845...b11
Skrevet

Synes deg er rart når navnene er så like.

Anonymous poster hash: db824...883

Skrevet

Litt sært...og skal ungene bestemme navn på søsken nå da?

Anonymous poster hash: a347f...bfc

Skrevet

Vet om søsken som heter Martin og Martine og Emil (lang i) og Emeline. Har aldri tenkt på det som rart, men i begge tilfeller er det andre søsken i mellom.

Anonymous poster hash: 937a9...7f0

Skrevet

Personlig bryr jeg meg ikke. Er jo søtt og fint, men samtidig litt rart.

Selv kjenner jeg et voksne søsken som heter hhv Kristin, Kristian og Kristina. De syntes det var slitsomt som barn, sier de selv, men det var liksom helt normalt for de.

Anonymous poster hash: 2d100...5c4

Skrevet

Kjenner et tvillingpar som heter rina og Rita

Anonymous poster hash: 8bfb0...7e3

Skrevet

Synes det blir veldig ego. Som når mannfolk kaller opp barnet etter seg selv. Litt søtt forslag, men ville absolutt ikke gitt barna så like navn.

Skrevet

Min morfar heter ole kristian, men kalles oftest Ole, han fikk en lillebror som foreldrene ga navnet kristian.

Min morfar følte hele barndommen at foreldrene haddef glemt ut navnet hans...

Men om storesøsken ønsker det, så er det jo noe annet.

Anonymous poster hash: 45952...f1f

Skrevet

Jeg vet om to søstre som heter Ine og Line - det er jo samme navnet minus en bokstav. Det syns jeg er litt rart.

Anonymous poster hash: 4f01c...7f0

Skrevet

Her vil storebror at babyen skal hete dart vader. Det er heldigvis vi foreldre som bestemmer navnet!

Anonymous poster hash: 32044...0bf

Skrevet

Her vil storebror at babyen skal hete dart vader. Det er heldigvis vi foreldre som bestemmer navnet!

Anonymous poster hash: 32044...0bf

May the force be with him/her!   ....dere får gå for Anakin eller noe :P

Anonymous poster hash: b4845...b11

Skrevet

Her vil søster at babyen skal hete Tiss...

Anonymous poster hash: a347f...bfc

Skrevet

jeg ville nok ikke ha så like navn på søsken,men mitt barn og hans halvsøster har ganske like navn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...