Gå til innhold

Håpløs ex og barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett helt håpløst samarbeid og bf gjør seg vanskelig på alt. Har til og med kontaktet barnevernet for å høre om de har noen råd, de henviser til fvk som far nekter... Uansett .... Far har barna fra torsdag til mandag annenhver helg og skal ha de nå i vinterferien . Garderoben på skolen skal tømmes for klær før ferien og siden far skal hente siste dag før ferie og levere første dag etter er det naturlig at han tar med klærne. Dette har han bestemt seg for å ikke gidde å gjøre . Hvis jeg må hente klær på skolen vil jeg ikke rekke å få levert de på skolen mandag morgen til skolestart da jeg har en viktig avtale på sykehuset. Mitt spm , ville dere bare latt far ta ansvar eller ville dere dratt til skolen i dag og snakket med de ansatte om å finne en løsning?

Anonymous poster hash: e3e9c...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt skolen, forklart situasjonen og bedt om hjelp. Det kan hende barnets klær kan oppbevares et annet sted på skolen.

Skrevet

Jeg ville sikre meg at så mye som mulig lå samlet i en pose så eller noe fredag morgen så det blir enkelt å ta med seg hjem etterpå, og så ville jeg si til barnet "Husk å ta det med etter skole i dag. Du trenger det hos pappa."

Jeg har hatt en god del lignende problemer med bf, men ungene har selv ganske godt styr på akkurat slike ting. Læreren bruker også å si som det siste den dagen at de må huske å ta med seg alt fra garderoben, og når alle andre står og pakker sakene sine og barnet sier "pappa, jeg skal ha med skifteklærne" så skal det godt gjøres at han står og sier "ikke søren om jeg gidder!". Om barna er på sfo går det an å skrive en melding f eks og be dem huske barnet på å ta med skifteklær.

Anonymous poster hash: df4d5...915
Skrevet

Dette fikk da bf for seg i går kveld og han sendte meg da en SMS om at han ikke gadd. Fikk derfor ikke snakket med barna om det. Tror rett å slett jeg tar turen opp og rensker med meg det som absolutt ikke må være der, legger det andre ferdig pakket i en pose på plassen til barna. Skal jo ikke gå utover renholdspersonalet at bf ikke gidder... Hi

Skrevet

Dette fikk da bf for seg i går kveld og han sendte meg da en SMS om at han ikke gadd. Fikk derfor ikke snakket med barna om det. Tror rett å slett jeg tar turen opp og rensker med meg det som absolutt ikke må være der, legger det andre ferdig pakket i en pose på plassen til barna. Skal jo ikke gå utover renholdspersonalet at bf ikke gidder... Hi

Om du ikke rekker å levere skifteklær mandag morgen etter ferien går det sikkert også bra en enkelt dag....

Anonymous poster hash: df4d5...915

Skrevet

Jeg ville ikke ha hentet de. Men jeg ville gitt beskjed til skolen. Kanskje de har mulighet til å si "husk at alle klærne må tas med" når han henter. Da tar han de vel?

Anonymous poster hash: 8c81c...e2a

Skrevet

Det er selvsagt ikke det største problemet at de ikke hadde hatt skiftetøy en dag , men kjekt at de har utebukse, støvler og regntøy feks:) Det skal i hvertfall ikke gå utover barna at far ikke gidder:) hi

Skrevet

Dro til skolen og forklarte problemet , de ansatte låser tøyet inn på ett klasserom dersom han nekter ta det med seg:) de var glade jeg kom opp å forklarte. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...