Gå til innhold

Startlån i kommunen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det? Kan man låne for og kjøpe bolig eller bare for til å bruke som egenkapital til å låne i banken? Hvordan blir nedbetaling da isåfall med å betale på 2 lån?

 

Anonymous poster hash: 202c5...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

 

Anonymous poster hash: 202c5...45b

Skrevet

Hvordan fungerer det? Kan man låne for og kjøpe bolig eller bare for til å bruke som egenkapital til å låne i banken? Hvordan blir nedbetaling da isåfall med å betale på 2 lån?

 

Anonymous poster hash: 202c5...45b

Vi fikk låne det vi manglet til egenkapital. Du betaler jo ned på to lån da, ofte tre, fordi lånet i banken gjerne kommer i to ulike lån når man har så høy belåningsgrad. Vi fikk 10 års nedbetaling på startlånet, men det avhenger kanskje av hvor mye man låner, vi lånte litt over 200 000. Banken har jo lengre nedbetalingstid. Kommunen ga i vårt tilfelle mindre ramme for hva vi kunne kjøpe enn banken, de legger seg vel på et nøkternt nivå.

Skrevet

Jeg skal også søke startlån til egenkapitaldelen, men synes helt ærlig det er fryktelig vanskelig å fylle ut søknaden.

Kan jeg lage mitt eget regnskap og legge ved der jeg viser hvor mye jeg har til betaling av huslån? Hva tror dere som har søkt før?

 

Anonymous poster hash: 700ca...e63

Skrevet

Jeg skal også søke startlån til egenkapitaldelen, men synes helt ærlig det er fryktelig vanskelig å fylle ut søknaden.

Kan jeg lage mitt eget regnskap og legge ved der jeg viser hvor mye jeg har til betaling av huslån? Hva tror dere som har søkt før?

 

Anonymous poster hash: 700ca...e63

Her må man ha minst 5% selv for å få startlån, får ikke alt fra kommunen. Hvor bor dere som får dette?

 

Anonymous poster hash: b03ad...d1e

Skrevet

vi fikk fullfianasiering, startlån i Bergen for en mnd siden



Anonymous poster hash: ad303...adb
Skrevet

Vi lånte 1,9 for 4 år siden i Oslo

 

Anonymous poster hash: 05516...521

Skrevet

 

vi fikk fullfianasiering, startlån i Bergen for en mnd siden

 

Anonymous poster hash: ad303...adb

Hvor mye fikk dere. Vurderer å søke det samme i Bergen. Men boligprisene er rimelig stive her, så vi har lagt ideen på hyllen ettersom vi tenkte at vi aldri kom til å få nok.

 

For 6 år siden søkte jeg og fikk 1.5 mill som var maks lånesum den gangen . Men jeg fant ikke en eneste leilighet til den summen som var stor nok til meg og 2 barn. Bare leilighet på 40 kvadrat med 1 soverom. Og de gikk langt over takst.

 

 

 

Anonymous poster hash: f86a7...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...