Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 For kanskje 13 uker siden var jeg på legevakten pga sterke smerter i magen, Svimmelhet, samt blødning, i graviditeten. Ble sendt hjem med tramadol, samt en legeepikrise som det sto utslag på protein 2+ leu 2+ og ketoner 3+. Horfor i alle dager hadde jeg ketoner? Lever virkelig ikke på lavkarbo. Har ikke diabetes heller. Alt jeg omtrent får i meg er ristet brød og tørre, salte kjeks (veldig kvalm i dette svangerskapet). Anonymous poster hash: 6ac37...9d4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Du får vel ikke i deg nok mat da. Siden kroppen ikke får i seg nok energi via mat, må den ta av fettlagrene. Fettet blir omgjort til ketoner siden hjernen ikke kan bruke fett som energikilde. Anonymous poster hash: 88dbd...180
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Huffda, det kan jo ikke være bra Mtp babyen? Men legen kommenterte det ikke engang, han lurte bare på om det var vondt å tisse, og jeg sa nei. Han nevnte ingenting om resultatet av stixen, dette var noe jeg selv leste da jeg kom hjem. Anonymous poster hash: 6ac37...9d4
SuperFries Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Vil sterkt anbefale at du revurderer bruk av Tramadol under graviditet.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Har bare brukt 3 tabletter. Jeg har voldsomme smerter, så har fått 20 tbl tramadol og 50 tbl paralgin forte, av dette har jeg kun brukt 3 tbl tramadol. Har halvparten av svangerskapet igjen nå, og smertene har blitt mye mildere, så om det holder seg slik kommer jeg ikke til å ta mer. Anonymous poster hash: 6ac37...9d4
Plutselig_gravid Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Anbefaler deg sterkt til å bytte lege, og få en second opinion. Helst i går.
SuperFries Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Du må jo finne ut av hva som gir smertene! Ring evt føden og hør om du kan komme ned.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 vi har funnet årsaken for lengesiden altså, derfor jeg ikke har så mye smerter mer. Men var dette med ketoner jeg ikke fikk så mye informasjon om. Jeg besvimte Pga sterke smerter så legene vurderte at det var bedre at jeg fikk smertestillende. Var vel 7 leger som undersøkte meg så fikk ganske mange legers mening og de var veldig enig. Anonymous poster hash: 6ac37...9d4
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Jobbet på gynekologisk poliklinikk tidligere, og da hadde vi pasienter som lider av ekstrem svangeskapskvalme. Du ligger nødvendigvis ikke å spyr hele tiden, men er kvalm og får ikke i deg nok næring. Og som tidligere skrevet, så vil kroppen ta fra fettlagrene når de ikke får nok energi fra mat og drikke, da vil urinen skille ut ketoner. Ofte kom de inn til oss på dagtid og fikk tilførsel av intravenøs væske. Dette er kanskje noe du burde ta opp med jordmor/lege? Hvertfall sjekke ved neste svangerskapskontrolltime hos jordmor eller fastlegen om du fortsatt har pluss i ketoner? Anonymous poster hash: ffedc...a13
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Ja, takk for svar. Jeg kaster mye opp og jeg er ofte svimmel, utmattet og uvel. Får ikke i meg noe omtrent og det jeg får i meg går,ofte ut igjen. Har sagt i fra til alle leger men det blir ikke sjekket opp. Er mye annet som er sjekket opp, men den kvalmen har de ikke tatt seriøst. Anonymous poster hash: 6ac37...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå