Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Gjelder ikke meg. Men hørte ei bekjent når jeg var på besøk her om dagen som snakket om at hun bar nå blitt uføretrygded for 3 år så nå skulle hun nye livet før det bar ut i jobb igjen. Anonymous poster hash: aadf1...d18
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Nei. Det kan man ikke. Anonymous poster hash: aff59...5c2
QueeenBeee Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Ja, det kan du. Før var det noe som het midlertidig ufør. De har gått bort i fra det nå. Det uføreordningen som er i dag skal gjøre det lettere å til slutt ende i ordinært arbeid. Hva din venninne mener med å nyte liver i 3 år for så å ut i arbeid igjen vet jeg ikke, men tror nok ikke det er slik det fungerer.
MarianeA Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Ja, det kan du. Før var det noe som het midlertidig ufør. De har gått bort i fra det nå. Det uføreordningen som er i dag skal gjøre det lettere å til slutt ende i ordinært arbeid. Hva din venninne mener med å nyte liver i 3 år for så å ut i arbeid igjen vet jeg ikke, men tror nok ikke det er slik det fungerer. Man får ikke uføretrygd hvis man på sikt kan gå ut i ordinært arbeid, da er det andre støtteordninger som gjelder.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Nå er det veldig vanskelig å få uføretrygd da. Men AAP er litt lettere å få. Jeg har vel egentlig vært syk hele mitt voksne liv, ca 15 år. Og nav prøver og prøver å få meg i jobb. Men jeg blir bare syk, og de kan selv ikke finne ut hvilken jobb jeg kan fungere i. Men ufør, nei det skal jeg ikke bli. Anonymous poster hash: 15ae0...06e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Nei, midlertidig ufør er det ingenting som heter lenger. Du blir enten varig ufør eller får arbeidsavklaringspenger. Arbeidsavklaringspadnger kan du få i max 4 år, de årene skal da brukes på det som kreves for å komme i jobb igjen, utredning, behandling, omskolering, praktis, arbeidsutprøving osv. Man kan ikke bare sitte på ræva, man skriver en oppfølgingsplan og må følge denne. Er man ikke ferdig avklart på 4 år forlenger de bare perioden, jeg er på femte året med aap og fremdeles i behandling. Ting tar tid i spesialisthelsetjenesten, ventelistene milelange... Anonymous poster hash: 76ad4...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå