Gå til innhold

Influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun hatt influensa en gang, og det var i fjor. Da ble jeg akutt syk og var sengeliggende i nesten tre uker. En av dem ble tilbragt på sykehuset. Var verken forkjølet, hostet eller halsvondt. Bare veldig syk. Aldri opplevd lignende.

Nå går det influensa på jobb visstnok, og mange har vært borte fra jobb, men kun et par dager. De har visst vært snørrete og masse slimhoste. Jeg var frisk som en fisk da jeg forlot jobb i dag, men på bussen hjem kom feber som kastet på meg. Målte den til nesten 40 grader og i løpet av den neste timen ble halsen min kjempevond. Det er smertefullt og svelge mitt eget spytt. Mat kan jeg bare glemme. Er ikke forkjølet eller slimete i halsen. Hoster heller ikke. Er nå livredd for at det er ny influensa på gang, men man har vel ikke halsvondt da? Ligger i sengen nå. Paracet har tatt knekken på nesten alle feber, men jeg har vondt i hele kroppen, inkl hodet. Er årets influensa like ille som den som var i fjor?

Anonymous poster hash: 54335...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er nok influensa! Og ja, den er ille! Svineinfluensa, stort sett.

Anonymous poster hash: ca8d6...ba1

Skrevet

Ja, det er nok influensa! Og ja, den er ille! Svineinfluensa, stort sett.

Anonymous poster hash: ca8d6...ba1

Takk for svar.

Er det sannsynlig at jeg blir like dårlig som i fjor, eller kan jeg tåle det bedre denne gangen? Orker ikke tanken på ny unntakstilstand i heimen...

Skrevet

Det er samme type virus som har vært de siste årene og det er nesten umulig å få det to sesonger på rad. Tipper du har halsbetennelse. Det er fryktelig vondt! God bedring👍💙😊

Anonymous poster hash: b4cd6...c03

Skrevet

Det er samme type virus som har vært de siste årene og det er nesten umulig å få det to sesonger på rad. Tipper du har halsbetennelse. Det er fryktelig vondt! God bedring👍💙😊

Anonymous poster hash: b4cd6...c03

Det er i så fall en lettelse. Er det jeg tenker også. Hadde ikke halsvondt sist gang Fikk påvist type A i fjor, og fikk info om at jeg sannsynligvis ville være immun noen år. Fastlege sa det var unødvendig med vaksine de neste par årene. ( er ellers ikke i risikosonen) Fikk resperatorbehsndling i fjor og det var stor påkjenning for barna og mannen. Ønsker ikke å skremme dem slik igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...