Gå til innhold

Kan jeg gi 2 åringen en halv reisesyketablett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at vi gjorde det da eldste var liten, men nå leste jeg at det ikke var for barn. Er det farlig altså? Aldri noen advarsler da eldste var liten. Har barn som blir veldig lett bilsyke/sjøsyke. Skal ut og reise nå og den minste kaster ofte opp før vi har kjørt 20 min, så jeg tenker det blir litt problematisk med kjøring og flytur. Og ja, vi MÅ dra, det er min brors bryllup.

Anonymous poster hash: b168b...b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!!

Det kan være livsfarlig!!

Det er en grunn til at det er aldersgrense på de!!

Anonymous poster hash: 39ef6...5ba

Skrevet

Nei, det kan du ikke gjøre. 1/2 tbl er doseringen for barn i alderen 6-12 år. Under 6 år skal man ikke ha. Hvis barnet blir fryktelig reisesyk anbefaler jeg deg å kjøre om natten så barnet sover i bilen. Det måtte vi alltid gjøre når minstemann var liten, han var også fryktelig reisesyk.

Anonymous poster hash: 11fa4...796

Skrevet

Se nederst på siden, 1/4 tablett inntil 2 ganger i døgnet etter avtale m lege

Skrevet

spør legen du ,så er du helt sikker

Skrevet

NEI!!

Det kan være livsfarlig!!

Det er en grunn til at det er aldersgrense på de!!

Anonymous poster hash: 39ef6...5ba

Hva er det som gjør at det kan være livsfarlig/på hvilken måte?

Anonymous poster hash: 8a371...bbd

Skrevet

Gir en kvart tablett til 2 åringen her. Det går fint👍🏼

Skrevet

Med tre barn som kastet opp i bilen fra de var en neve stor har postafen vært et fast innslag hver gang vi vi skulle dra noen steder. Våre barn har fått det fra de var rundt ett år.

Skrevet

Doseringen er 1/4 tablett fra 2-6 år.

Anonymous poster hash: b907f...bfe

Skrevet

Som flere over her skriver, ring lege og forhør deg. Vi vet jo ikke om barnet ditt går på medisiner eller har sykdommer som krasjer med reisesyketablett.

Ene barnet mitt fikk 1/4 tablett, i samråd med lege. Da var han 1,5 år.

Skrevet

Se her du. Litt gammel, men den er nok fremdeles aktuellhttp://www.lommelegen.no/legesvar/bilsyk-baby-ingef%C3%A6r.

Anonymous poster hash: 6ed24...ec2

Anbefalingen er faktisk endret siden 2008,derfor er det viktig å se på oppdaterte artikler.

Anonymous poster hash: cfff2...1aa

Jepp. Utdrag: "​Fram til 2009 var Postafen (meklozin) godkjent for barn fra ett år ved behandling av reisesyke. UCB som selger Postafen i Norge, ønsket å begrense indikasjonen til voksne og barn over 12 år. Begrunnelsen var mangelfull kunnskap om metabolismen av meklozin hos barn. Videre ble det hevdet at bruk av delestreken på tabletten ikke ga to deler som var nøyaktig like store."

Anonymous poster hash: d4994...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...