Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 To ganger har jeg blitt gravid på ppille. Nå siste gang har jeg en stor syste på eggstokk som egentlig måtte opereres bort. Måtte gå to uker uten prevensjon, for måtte slutte på ppiller. Før jeg rakk å få ny prevensjon så ble jeg gravid (tok en test rett før Je.g skulle få hormonfri spiral. Men når man har en stor syste på eggstokk, bør det ikke være litt mer problematisk å bli gravid? Selvom den er smertefull, så må jeg Nå vente med å operere den ut, siden jeg er gravid. Har bare halve svangerskapet igjen, så klarer vel å holde ut. Anonymous poster hash: e87d4...ddb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Måå man virkelig ha seg og attpåtil uten prevensjon mens man venter på spiral? Anonymous poster hash: 342eb...37b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Kanskje det ikke er noen krise å bli gravid da? Hadde det vært noe vi absolutt ikke ville ha, så hadde vi ikke hatt sex Anonymous poster hash: e87d4...ddb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Jeg har gått med cyste på eggstokken i to svangerskap hvor det har gått bra og den ble operert bort etter jeg var ferdig med graviditetene. I mitt tredje svangerskap nå ble jeg igjen gravid med en ny cyste og den ville de ikke risikere å la meg gå med pga den kan sprekke og starte rier/ for tidlig fødsel så cysten og eggstokken ble fjernet i uke 11 i svangerskapet. Det gikk bra og jeg er nå over halvveis! Anonymous poster hash: 3c8a6...854
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Nei, det trenger absolutt ikke være vanskelig å bli gravid med cyster på eggstokken. Vi har to, om den ene streiker litt i en periode slår den andre til og overtar oppgaven. En cyste er heller ikke nødvendigvis en hindring for et egg da cyster dannes på utsiden av eggstokken (som regel, og siden din er stor regner jeg med at den er der). Cystene dannes når egget spilles ut av posen, posen ryker/bryter ikke opp som den skal og så fylles den med væske eller blod og vev. De aller fleste kvinner i fertil alder har cyster fra tid til annen, men som regel merker man dem ikke da de sprekker før de gir plager. I ditt tilfelle har den ikke sprukket og da blir den plagsom. Men den er dom sagt ikke inne i eggstokken og vil ikke hindre eggløsningen eller gi et miljø i livmoren som hindrer graviditet. Derfor kan du ikke bruke det som prevensjon og en kondom hadde hjulpet deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå