Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer ikke resultater med en gang, men trodde jeg skulle gå ned litt på en uke.

Fra å spise alt jeg vil og ikke trene begynte jeg for en uke siden å spise sunt, 1400kcal per dag og har vært på treningstimer på senter, spinning/styrke hver dag i en uke. Ikke gått ned mer enn 100gram. Jeg er ca 10kg for mye. Har jeg gjort noe feil?

Anonymous poster hash: a6f0b...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ikke ned et gram på 1400 kcal. Du sier du trener så da burde du kanskje gå ned på den mengden. Men prøv å gå ned til 1200 kcal.

Anonymous poster hash: a174e...9b9

Skrevet

Jeg går opp i vekt om jeg spiser 1400kcal. Må ligge på max 1000.

Anonymous poster hash: 8cd03...ae0

Skrevet

Tar vel gjerne noen uker før man får i gang fettforbrenningen. Noen mister flere vannkilo første uka og noen ser ikke noe resultat før etter noen uker. Bare fortsett som du har gjort og vær tålmodig. Om du ikke merker verken vekt eller cm endring om 3 uker så bør du gå gjennom hva du spiser.

Anonymous poster hash: 91c84...922
Skrevet

Samme her

Skrevet

Hvordan kan dere gå opp med mer enn 1400 kcal?? Basalforbrenningen til normale folk er jo rundt 1500.

Skrevet

Du bør ligge på 16-1800 kcal om du skal trene så mye.

For å gå ned 500 gram i uka, skal man ligge på mellom 5-800 kalorier underskudd av dagsbehovet for å gå ned.

La oss si du forbruker 2400 kalorier pr dag, da bør du innta mellom 16-1900.

Enkel matte.

Klikk deg inn på Grete Roede så får du svaret ;)

Anonymous poster hash: 7f87f...0be

Skrevet

Samme her

1000 er INGENTING.

Det er tull. Hvis du skal trene trenger du mer

Anonymous poster hash: aa158...415

Skrevet

Det er ikke tull nei. Vet ikke hvorfor, men jeg gjør altså det...! Men jeg er tynn, lite aktiv utenom trening, og sikkert dårlig forbrenning da..

Skrevet

Jeg har gått ned ti kg siden jul med 1400/dag. Du spiser enten for lite eller for mye, men vanskelig å si når man ikke vet utgangspunktet ditt.

Anonymous poster hash: 3b51f...7a2

Skrevet

Jeg veier 51kg og er 169høy. Trener kondisjon og styrketrening ca 10t i uken, og må ligge på 800-900kcal i døgnet for å miste vekt. Ligger jeg over, så går jeg opp.

Skrevet

Jeg klarte ikke gå ned før jeg slutta på p-piller

Anonymous poster hash: 6ebb9...1f7

Skrevet

Jeg veier 51kg og er 169høy. Trener kondisjon og styrketrening ca 10t i uken, og må ligge på 800-900kcal i døgnet for å miste vekt. Ligger jeg over, så går jeg opp.

Du er jo undervektig og neppe noe godt eksempel i en tråd som dette.

Anonymous poster hash: 15202...d32

Skrevet

Vi vet jo ikke vekten til HI, mulig hun ikke har så mye å ta av? "10kg for mye" er varierende fra person til person. Jeg er 2kg for mye, i følge meg selv.

Skrevet

Hi må uansett ikke forvente så utrolig mye på bare 1 uke....

Anonymous poster hash: aa158...415

Skrevet

Enig 🖕🏼

Skrevet

Dette har jeg gjort siden nyttår- ikke spist godteri eller brus i uke dagene...jada jeg sprekker - tre ,fire ,fem ganger men jeg tar meg inn igjen. Spiser som vanlig med saus og det hele men passer på å bare forsyne meg kun en gang, ingen kake/ kjeks på jobben. Drikker vin , brus og godteri i helgene både fredag og lørdag. Veide ti kilo for mye har nå gått ned 3,5kg. Det går sakte men sikker ned på vekta og det øker motivasjonen for å holde meg unna snop. Skal begynne å trimme så smått .

Det du gjør nå har ikke funka for meg tidligere, og etter flere uker med diett og trim gir jeg bare opp. Men nå har jeg trua

Anonymous poster hash: 870c9...7a8

Skrevet

Sjekk ut Berit Nordstrrand, ikke diett da, men livsstilsendring. Hun har et opplegg for de første 12 ukene. Man kan da gjerne gå ned 10 kilo på disse om man har noe å ta av uten å ha alt for mye å ta av heller. Kutte ut sukker og spise naturlig mat. 

Anonymous poster hash: 43288...11f
Skrevet

800 kcal om dagen, må vel kvalifiseres som anoreksi

Anonymous poster hash: 5ac62...db0

Skrevet

Du er jo undervektig og neppe noe godt eksempel i en tråd som dette.

Anonymous poster hash: 15202...d32

Det er ikke rart hun ikke går ned som undervektig nei, og at kroppen regulerer vekta opp med en gang hun spiser normale mengder mat. Det er undervekt å veie 51 kilo når man er 169 cm høy. Synes det er skremmende å lese at voksne damer som har fått barn spiser 1000 kalorier om dagen eller under det! Normalforbruk for en voksen kvinne er mellom 1500 og 2000 kalorier. Dere ligger på litt over HALVPARTEN. Ikke noe rart det er masse spiseforstyrrelser hvis så mange mener de MÅ spise 1000 kalorier om dagen for å ikke gå opp!! Sykt!

Skrevet

Du kan spise for mye eller for lite, det er vanskelig å vite. Det kan også bare være at kroppen ikke er i gang enda. Det kan ta lengre tid om du ikke har mye å ta av.

Jeg ville gitt det noen uker til, og om du ikke går ned da så ville jeg prøvd å spise mer i første omgang. 1400 kcal er ikke så mye og når man trener i tillegg så trenger man næring altså!

Anonymous poster hash: 2122a...278

Skrevet

Jeg veier 51kg og er 169høy. Trener kondisjon og styrketrening ca 10t i uken, og må ligge på 800-900kcal i døgnet for å miste vekt. Ligger jeg over, så går jeg opp. Anonymous poster hash: 8cd03...ae0

800 kcal om dagen = anoreksi. Du er undervektig. Du har nok spiseforstyrrelser om du er undervektig og spiser like mye som en anorektiker for å gå ned enda mer. Få hjelp.

Anonymous poster hash: 5ac62...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...