Gå til innhold

Hadde dere latt 12-åringen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruke 6000 kr på noe dere vet ikke blir brukt?

Anonymous poster hash: d0e0a...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt ikke.

Anonymous poster hash: c390b...5ec

Skrevet

Spørsmålet ditt er like ledende formulert som "ville dere latt 12-åringen kaste 6000 kr ut av vinduet på bilen langs motorveien?"

Det trengs en noe mer nyansert forklaring før du kan få ordentlige svar. Hvorfor tror 12-åringen at tingen blir brukt? "Hva slags" penger er det?

Skrevet

Ja. Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: bdf0f...690

Skrevet

Jeg ville nok latt 12 åringen bruke dette til å lære av. Ja en kjempedyr læring. Men ville selvsagt sagt hva jeg mente om det, men ikke nektet. Synes også det er bedre at 12 åringen hadde angret kjøpet og levd på mindre penger enn å tro dette var noe han ville brukt, mislike meg for et valg som jeg tok for han og ikke lære noen verdens ting. Om du lar han nå, så kanskje hører han på deg neste gang du kommer med noen råd

Anonymous poster hash: b173c...351
Skrevet

Nei. Hadde latt en sekstenåring gjort det for læring, men ikke min tolvåring. Eller dvs. jeg hadde tvunget han til å bruke tid på å tenke over det. "hvis du fremdeles vil kjøpe det om en mnd, så skal du få lov til det". Han er veldig spontan, og lever i nuet. Han har allerede gått på mange smeller uten å se ut til å lære så mye av det ;)

Men er du helt sikker på at tolvåringen ikke kommer til å bruke det? Jeg husker selv at det var mye mine foreldre synes var bortkastede penger, men som jeg hadde stor glede av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...