Gå til innhold

Snakker dere mye med barnehageprrsonale ved levering!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket det mer og mer i det siste, at jeg er annerledes fra mange av de andre mødrene i barnehagen ved levering. Jeg tenker som regel at personalet har nok med å starte dagen med alle de søte små, og jeg skal ikke hefte de bort med all mulig informasjon om min sønn. Er det noe veldig viktig, forteller jeg selvfølgelig. Ellers kan det bli noen kommentarer om været/småprat i 30 sek om hva de skal gjøre i dag. Men så sier jeg hadet og går.

Men jeg er tydelugvis unntaket. Fordi de andre mødrene i barnehagen har SÅ mye viktig å fortelle personalet, HVER dag! I dag, underlevering, så måtte en mor melde høyt og tydelig i fra om at dattera hadde med seg nye votter. Hun fortalte om de gamle vottene, hun fortalte om kjøpet og hun viste de fram. Så begynte hun å fortelle om natta som hadde vært, når de trodde datteren hadde feber og de hadde målt det tre ganger og den ene gangen viste termometeret 37,6, men neste gang... ja, dere skjønner.

Ei anna mor kom inn og begynte en veldig høylytt beretning om vaskemaskina som ikke virka hos de. Personalet står jo der og lytter fordi hva annet skal de gjøre...kanskje de syns det er topp med sånne pratsomme foreldre? Jeg blir ikke klok... som regel bare skyndter jeg meg for å dra fordi jeg syns mye av det de prater om blir banalt.

Forresten, som oftest får verken jeg eller samvoer noe som helst informasjon om hvordan sønn har hatt det, når vi henter, dersom en av disse pratemødrene henter samtidig. De krever all oppmerksomhet og vi innrømmer gjerne; vi klarer ikke å føle like viktig som de.

Er vi rare, eller er dette en ukultur syns dere?

Anonymous poster hash: d3e8a...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prater om de ansatte prater med meg. Det synes jeg bare er hyggelig. Men er mest prat ved henting, ikke levering.

Anonymous poster hash: e8eeb...ecc

Skrevet

Har ikke merket noen sånne skravlehøns hos oss, men jeg er mer som deg da. Det blir en kort info hvis det er noe spesielt, ellers sier vi bare ha det.

Skrevet

Nææh, jeg småsnakker litt. Tenker at personalet sikkert har andre ting å følge med på, men det er jo greit for meg å vite hvordan dagen har vært eller om det har skjedd noe spesielt. Tar ikke lange tiden for sånt småsnakk. Må jeg ta opp noe spesielt så ber jeg om et par minutter vi kan ta for oss selv. Som oftest føler jeg faktisk at det er jeg som avbryter og sier hade, hehe, så personalet er gjerne interessert i å snakke i vår barnehage. Jeg går bevisst bort til barnet når jeg ser ham ved henting, og så kommer gjerne en av de voksne bort og snakker med meg. Men har de ikke tid så peiler jeg de ikke inn akkurat, bare sørger for at de for meg seg at han blir hentet. 

Du høres helt normal ut i mine ører hvert fall! Jeg ser i vår barnehage at de fleste foreldre er ganske kjappe både ved levering og henting. 

Anonymous poster hash: 81bd4...a0c
Skrevet

Det finnes noen foreldre som tror at de og deres barn er såååå viktige at de triumfer alle andre og deres behov. Heldigvis ikke så alt for mange av dem og jeg er profesjonell nok til å gi beskjed på en pen måte, om at jeg har ting å ta meg til og derfor ikke kan stå og slarve halve dagen.

Når det er sakte setter jeg pris på informasjon som vi trenger å vite. Feks om at barnet har sovet dårlig, ikke ville ha frokost osv. Men også om litt større ting som at foreldre flytter fra hverandre, besteforeldre som ligger på det siste osv. Hvor og når de kjøpte votter eller om vaskemaskinen deres ikke funker er meg rivende likegyldig.

Skrevet

Jeg leverer knøttet kjapt og greit. Synes skravlingen din i 30 sekunder er mye også jeg da. Jeg setter mini på kjøkkenet, pakker ut maten hans, gir ham vannflasken og susser ham og sier hadet. Som å rive av et plaster. Fungerer strålende.

Anonymous poster hash: 6c211...2a9
Skrevet

Det er du som er normal, ikke disse mødrene, og det tenker nok personalet også. Viktige beskjeder er en ting, men å ha syklubb når de har unger å ta seg av er ikke greit.

Anonymous poster hash: 8046e...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...