Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Jeg har ganske nylig fått dette problemet selv, og trenger noen praktiske tips. Siden vi ikke har hudlege her jeg bor, har jeg ikke vært hos noen profesjonelle. - Ansiktet kan bli helt mørkerødt bare jeg skyller ut sjampo fra håret og får litt sjampovann i ansiktet. - Av og til får jeg elveblest med vabler i ansiktet og nedover halsen, vet ikke hva som utløser det - Har tørr og kløende hud med sår i hodebunnen - Tørr hud og enkelte kviser på samme tid i ansiktet - Har små kuler som klør. Er på størrelse med kviser, men ikke kviser. Er på armer, bryst, hals og ansikt. Ikke rygg/mage/underkropp. - Fikk for et halvt år siden et massivt kviseutbrudd på rygg som er så ille at det gjør vondt bare å streife borti huden. Som dere ser, har det gått fra å være uproblematisk til kjempeomfattende på bare et par år. Jeg vil bli veldig takknemlig hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre med dette, eller bare noe av dette. Hvilke produkter hjelper mot hva, og hva kan dette være? Tusen takk. Anonymous poster hash: fcad8...7ba
tante grusom master of law Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Høres ut som det kan være rocasea. Prøv å kom deg til hudlege.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Jeg er supersensitiv i ansiktshuden. Får fort blemmer rundt øyne og tåler heller ikke feks sjampo i ansiktet. Du må finne ut hva du tåler. Jeg tåler ikke ting med mye oljer og parfyme i seg. Og Ole Henriksen skulle liksom være så bra! Jeg kunne ikke gå ut på tre dager. Jeg tåler Dr. Grandel produkter. Ellers så er noen av vichy kremene på apoteket helt ok. Be om prøver. Dermalogica har også kommet på apotek nå. De er dyre men der tåler jeg flere ting. Det kan selvsagt være en hudsykdom du har fått så sikkert lurt å få time hos spesialist. Det handler likevel om å finne hva du tåler. Olje og parfymefri er en god start. Be ALLTID om prøver på nytt produkt, hvis ikke blir det dyrt. Anonymous poster hash: 13bfb...915
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Jeg synes du skal snakke med legen din om dette og be denne henvise deg til hudspesialist, Hi. Selv om det ikke er hudlege der du bor så har dere tilgang på spesialister, selv om du kanskje må reise dit (men har du henvisning og får time så vil du også få dekket reise til/fra). Høres ut som om du enten har fått en hudsykdom eller at du har allergiske reaksjoner. Høres ganske likt ut som de som har fått allergi mot MI i kosmetikk. Sjekk ut denne linken: http://www.naaf.no/no/aktuelt/Nyhetsarkiv/Allergi-mot-MI/ Anonymous poster hash: 0c3ff...e91
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Be om å bli henvist til hudspesialist, selv om du må reise langt. For de sitter på kunnskapen om hva som feiler deg, og hva som kan hjelpe. Jeg har selv hudsykdom, og er stort sett veldig rød i ansiktet, tørr og sår hud i hodebunnen, klør som besatt overalt. Eksem på kroppen og. Jeg har atopisk eksem. Og jeg har prøvd mye forskjellig. Men huden min fungerer best med locobase, så må jeg bruke kortison på resept jevnlig og, for å ta eksemen. Men det finnes mye forskjellig å prøve, er bare at det meste virker ikke på min hud. Anonymous poster hash: a03c4...e41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå