Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Etter at dere har flyttet? Anonymous poster hash: e34c5...958
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Vi flyttet! Både jeg og barna har blitt mye friskere etter at vi flyttet. Om du blir syk av muggsopp bør du enten sette inn tiltak slik at det forsvinner, eller så bør du flytte. Ikke verdt å ødelegge helsa. Anonymous poster hash: b395f...ff2
Lovemelikeyoudo Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Takk for svar! Kan du fortelle litt om hvordan dere bodde og hva dere ble syke med? Her er det sopp i tal og alle vinduskarmer. Samboer har astma. Jeg og ungene er mye forkjøla.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Bodde i en loftsleilighet full i sopp (viste det seg) i halvannet år i studietiden. Hadde alle former for lungebetennelser som går an å ha, halsbetennelser og i det hele tatt mye luftveisinfeksjoner. Migrenen var mye verre enn vanlig. Ble helt fri for alt (migrenen lever jeg med enda da), en måned eller to etter at jeg flyttet. Få gjort noe med det umiddelbart eller flytt Anonymous poster hash: 41dfa...99a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Jeg og mine to barn bodde i en leilighet hvor det var muggsopp langs gulvlister,vinduslister og vinduskarmer. Det var ikke der da vi flyttet dit,og det viste seg at huseier lurte oss. Han hadde sak på seg fra forrige leietaker også, fant jeg ut da jeg kontaktet advokat og takstmann(som viste seg å være Samme takstmann forrige leietaker brukte). Vel... Vi ble syke før vi faktisk så muggsoppen. Luftveisinfeksjoner på nytt og på nytt og på nytt. Vi ble liksom aldri bra til tross for antibiotika... Etterhvert kom kronisk hodepine, trøtthet og kløe i halsen. Vi bodde der under et år.. Yngste barnet,som var 3 mnd da vi flyttet dit har utviklet atopisk eksem og allergi i ettertid. Jeg får hodepine ganske raskt om jeg oppholder meg i et hus med muggsopp, og jeg har fortsatt den kløinga i halsen. Eldstebarnet er friskt. Nå er det vanskelig å bevise at mine og minstemanns plager skyldes muggsoppen vi bodde i, men både vår fastlege og takstmann mener det er stor Sannsynlighet for det. Samme sier hudlegen som Behandler barnet mitt. Sett i gang tiltak ASAP! Og flytt et annet sted til det er bedret. Skal du gjøre noe med muggsoppen selv, så bruk maske,for muggsoppartiklene fyker rundt i lufta om du prøver å vaske/skrape det vekk. Sørg også for å fikse årsaken til at muggsoppen kommer. F.eks ventilasjon, drenering, bytt ut treverk som har muggsopp(soppen kommer fordi treverket er fullstendig gjennomfuktet og MÅ byttes da sporene går igjennom alt). Lykke til! Anonymous poster hash: f8924...a94
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 Ja! Merket allerede etter første natt i ny leilighet at luften var mye bedre. Vi fikk dessverre litt allergier etter vi bodde i leilighet med sopp. (Ingen allergier fra før). Men helsa generelt ble mye bedre etter vi flyttet. Sjeldnere syk og heldigvis ikke hatt feber ved eventuell sykdom etterpå. Det var vanlig for oss å få når vi var syke før. Så det er utrolig hvor skadelig det er å bo et sted med muggsopp :-/ Jeg husker jeg vasket og vasket, men det ble bare værre. Anonymous poster hash: b8dda...9a2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 Så aldri noe, men tror kanskje det. Vi bodde ett sted hvor vi hadde gjentatte luftveisinfeksjoner og inneklimaet kjentes dårlig ut. Her vi bor nå er inneklimaet noe helt annet. Anonymous poster hash: 28336...94e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Vi ble også syke før vi visste at det var muggsopp i leiligheten. Jeg har astma og den ble gradvis verre etter vi flyttet inn. Jeg var ofte forkjølet, og forkjølelsene utviklet seg ofte til bronkitt og lungebetennelse. Jeg måtte gå på antibiotika hver 3-4 mnd. Jeg mistet også luktesansen, den var borte i 2 år faktisk. Begge ungene var mye syke, men fikk det ikke like ille som meg. I tillegg til luftveisinfeksjoner og feber, hadde de også flere runder med øyekatarr. Etter at vi flyttet bedret det seg raskt. Jeg har ikke gått på antibiotika siden den tid (3 år), men astmaen er fremdeles litt verre enn den var før. Ungene har nesten ikke vært syke og de har ikke hatt én runde med øyekatarr sidrn vi flytter. Anonym nr 2 :-) Anonymous poster hash: b395f...ff2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Bodde i et hus med mye muggsopp av diverse slag. Hadde Anticimex på besøk som tok masse tester. Ble anbefalt å flytte iom at jeg var gravid,og flere av muggsporene var farlige. Har fått noen allergier etter å ha å bodd i huset i mange år,men er nesten aldri syk etter jeg flyttet. Anonymous poster hash: 3dd97...2b9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 Ja, fikk påvist kronisk streptokokkinfeksjon etter å ha bodd i mugghus i fem år. Skulle egentlig operere ut mandlene for å se om det hjalp. Men så flyttet jeg av andre årsaker før operasjonen og ble helt frisk veldig raskt! Det er nå 6 år siden og har ikke hatt antydning til disse plagene etter flyttingen. Anonymous poster hash: b0782...408
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 Vi bodde i et hus som var fullt av mugg da jeg var mindre. Vi var alltid forkjøla og jeg hørte stemmer... Når man vet om det så er det rett og slett alvorlig omsorgssvikt å la barn bo sånn.... Kan ikke tro at ingen hentet meg og broren min ut derfra. Anonymous poster hash: ebe2b...296
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 Vi har hatt problemer i badet så jeg måtte bruke maske og kraftig mugg spray samt gå over med anti-mugg maling etterpå for å kvitte oss med denne plagen. Vi er alle mye bedre men det er mye jobb å bli kvitt det. Måtte ta hele badet, selv områder som så uberørt for å få løst dette, anti-mugg midler av diverse typer måtte til. Var billigere enn å flytte for oss men det er avhengig av hvor stor problemet er hos dere om dere kan ordne dette selv. Enten sette inn tiltak for å rette opp i problemet fort som svint eller flytt. Anonymous poster hash: 61ca7...a55
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 Hadde "rikelig vekst av fem arter muggsopp" i kjøkkenbenken der vi leide i studietiden. Samboer var sykmeldt en god stund og jeg fikk massevis eksem. Ble mystisk friske da kjøkkenet ble sanert... Anonymous poster hash: 5551c...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå