Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Idag har vært en trøblete start på morgenen. Det er såpeglatt ute. Jentungen på snart to år gikk opp på en stripe grus på vei til barnehagen og falt plutselig på et glatt parti, slo seg litt. Men det gikk heldigvis bra. Så er det slik at igår hentet min samboer jenta med sovevogna til barnehagen hjem. Jeg var på jobb. Og så la han vogna i garasjen igår kveld, samtidig som mildværet startet for fullt... Døra frøs fast og idag sto jeg i en time/halvannen time og hakket og fikk ikke døra opp. Som sagt: Alle vogner i garasjen. Han mente det var mitt problem at jeg ikke fikk døra opp, når det var han som ikke brukte nøtta igår og la vogna inn der (Vi har alternative oppbevaringsplasser). Har i frustrasjon sendt han meldinger om hvor jævla vanskelig det var å få opp døra og om ikke han i det minste kunne ringe barnehagen og spørre om de har en ekstra vogn å låne vekk. Jeg var istad fri for strøm og sliter litt med å lade telefon. Neida "Ikke legg dette på meg" sa han. Og da svarte jeg "Neida, det er min feil bestandig. UNNSKYLD!". Muligens veldig barnslig av meg. Men han tar aldri selvkritikk, og nå er han sur tydeligvis. Iløpet av disse årene er det alltid meg som legger meg paddeflat for han, og jeg kan sikkert telle på under en hånd alle ganger han har sagt unnskyld. Mens jeg står der og sliter og klager kommer han med meldinger slik som: "Jaja, du får trim iallefall".... Nå er som sagt døra oppe og vogna levert til barnehagen, men jeg er faktisk rimelig irritert over at ting alltid er "Min feil". Vi er muligens barnslig begge to, men takk for at du leste.. Anonymous poster hash: 56c53...ad9
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Kjip start på dagen som får de fleste til å bli irritert. Forståelig! Ang øvrige mønstre mellom dere, så tror jeg dere bør ta en prat i fredstid om kjøreregler. Det er ikke ok at den ene parten i forholdet skal surmule til den andre parten legger seg på rygg. Usunt mønster som sikkert kommer hjemmefra og som oppvoksende barn får med seg og tar videre. Er helt sikker på at du/dere ikke unner barna deres det i voksenlivet. Ta en prat, men ikke når dere allerede er sure på hverandre. Klem til deg 💙 Anonymous poster hash: 0c914...b52
Gjest Antarctica Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Ingen av dere kunne spå om været. At han ikke gjør den minste innsats for at du skal få en lettere start på dagen er heller ikke ok. Og måten dere krangler på, som nevnt over, er usunn.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Er han faren til barnet - søk hjelp. Er han ikke - dump ham. Han får deg til å føle deg liten og det trenger du ikke! Anonymous poster hash: 56fa5...000
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Er han faren til barnet - søk hjelp. Er han ikke - dump ham. Han får deg til å føle deg liten og det trenger du ikke! Anonymous poster hash: 56fa5...000 Han er barnefaren ja. Så har han en underlig måte å gjøre ting på. Han ignorerer meg til jeg sier unnskyld fordi han er så snurt. Har han selv gjort noe galt sier han aldri unnskyld, men han kan finne på å kjøpe meg ting. Klær jeg ønsker meg, eller en flaske vin. Men unnskyld som jeg vil høre, får jeg ikke. Anonymous poster hash: 56c53...ad9
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Er han faren til barnet - søk hjelp. Er han ikke - dump ham. Han får deg til å føle deg liten og det trenger du ikke! Anonymous poster hash: 56fa5...000 Er det dib's svar på alt? Skal man bryte opp fordi man er uenig og krangler? Anonymous poster hash: 04008...71f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 Kjære vene; dette var vel heller en uheldig omstendighet! Eller tror du at han satt vogna inn og håpet at døra skulle fryse fast slik at du fikk problemer i dag? Hva var vitsen med å sende melding og skjelle han ut? Han kunne vel umulig forutse at døra skulle fryse! Isteden for å bruke energi og strøm på melde samboeren din, kunne du selv ringt barnehagen. Det blir barnslig å skylde på at du har lite strøm og vanskeligheter med å lade. Har du strøm nok til å krangle med han på telefon har du strøm nok til en kort samtale med barnehagen. Eller bedre; hvorfor ikke bare forklare situasjonen for barnehagen når du kommer dit? Dere bor jo tydeligvis i gåavstand! Anonymous poster hash: bdf8c...2fc
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #8 Skrevet 18. februar 2016 Hvis dette hadde vært et isolert tilfelle så hadde det ikke vært så ille. Som en over sa, ingen kan spå om været (men om dette er et problem dere har, at garasjen blir utilgjengelig innimellom, så burde jo vogna ha blitt satt andre steder siden dere har den muligheten). Han burde ha hjulpet til. Så begge to skylder hverandre en unnskyldning etter min mening. Men - episoden i dag var tydeligvis den berømte dråpen.... jeg tror dere kan ha god nytte av parterapi, Hi. Kontakt fvk. Hvis han ikke vil være med, dra dit selv for å snakke om forholdet, kanskje får du noen nyttige tips om hvordan du kan få ham til å endre seg. Og gjør han det ikke så må du etter hvert sjekke om det er verdt å leve med en som gjør deg så frustrert og usikker på deg selv. Du skal ikke være den som kryper for ham. Du/dere kan også ha nytte av lese "Kjærlighetens fem språk" (det er en bok, men du finner mye/nok om du google det). Det virker som om dere har veldig forskjellige kjærlighetsspråk, og da blir det gjerne veldig krasj. Han virker å være en som oppfatter kjærlighet gjennom oppmerksomhet og gaver, han snakker gjennom gaver, han sier unnskyld gjennom gaver. Du trenger ord og vist omtenksomhet utenom gaver. Hvis dere ikke forstår hverandres "språk" så blir det bare mer og mer feil. Så dere begge to må forstå hverandre. I tillegg har han jo en del heller uheldige kommentarer som han nok bør få hjelp til å forstå hvordan virker på deg. Så få ham med til parterapi, episoden i dag er bare et symptom på det som ikke fungerer i forholdet deres. Dette kan fikses om begge vil! Anonymous poster hash: 17bbe...b6f
Gjest Skrevet 18. februar 2016 #9 Skrevet 18. februar 2016 I mine øyne så høres dette ut som en vanlig krangel og to stae & besteme personer som ikke vil se sine feil eller mangler. Med mindre du har "mye " på mannen din, så er vel ikke dette noe grunnlag for hue og ræva ut med en søplasekk i kveld?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #10 Skrevet 18. februar 2016 Uhell skjer, snakk om å lage drama om alt. Ingen gjorde noe for å være slem her, så ingen vits å gå løs på hverandre. Anonymous poster hash: e0de2...215
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #11 Skrevet 18. februar 2016 Minner meg om samboeren min som mener det er min feil dersom vogna ikke blir tatt ut av bilen når det er han som henter i barnehagen og tar med seg vogna hjem! Blitt noen sinte gloser når han har dratt på jobb med vogna i bilen fordi han ikke klarer og ta den ut og sette den i garasjen når han parkerer utenfor etter henting. Nå trenger vi ikke den til soving,men jeg må gå til barnehagen og for å rekke bussen til jobb går det kjappere og bruke vogna opp til barnehagen. Anonymous poster hash: d702c...dcf
Iiiiik Skrevet 18. februar 2016 #12 Skrevet 18. februar 2016 Er han faren til barnet - søk hjelp. Er han ikke - dump ham. Han får deg til å føle deg liten og det trenger du ikke! Anonymous poster hash: 56fa5...000 For et utrolig bombastisk svar på syltynt grunnlag! HI - prøv å gå fire skritt unna deg selv og se på situasjonen. Er dette virkelig helt forferdelig. For meg høres det ut som om han gjorde en dum vurdering i går, graden av dumhet er avhengig av tidligere erfaring med garasjeporten, men uansett ikke noe utilgivelig. Så blir du allikevel stående med en sutrete 2-åring og opplever i tillegg at hun slår seg på isen. At du da blir frustrert er forståelig. Men det kan allikevel hende at måten å fortelle ham det på, ble litt vel krass. Jeg ville sagt unnskyld for de sure meldingene, men hadde kanskje ikke lagt meg flat, for dere var vel to som bidro til at dette ble en vanskelig formiddag.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #13 Skrevet 18. februar 2016 Hi Jeg forstår ikke problemet? Det er jo du som er dusten!! Anonymous poster hash: 5b9be...bae
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #14 Skrevet 18. februar 2016 Hi Jeg forstår ikke problemet? Det er jo du som er dusten!! Anonymous poster hash: 5b9be...bae Fy faen, så lei jeg er av deg og dine utrolig ufine svar. Regner med at det er du som strør om deg med galle i flere tråder stadig vekk. Finn det noe meningsfullt å gjøre i stedet for å by på all gørra di! Anonymous poster hash: b0f2d...816
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #15 Skrevet 18. februar 2016 Hi Jeg forstår ikke problemet? Det er jo du som er dusten!! Anonymous poster hash: 5b9be...bae Fy faen, så lei jeg er av deg og dine utrolig ufine svar. Regner med at det er du som strør om deg med galle i flere tråder stadig vekk. Finn det noe meningsfullt å gjøre i stedet for å by på all gørra di! Anonymous poster hash: b0f2d...816 Hahaha Fantastisk!! Anonymous poster hash: 5b9be...bae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå