La rubia Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Barnet født 01.09.14 fikk ikke plass i fjor. Men i år får hun plass i barnehagen på førstevalg fra og med høsten av og det er bra for der går også storesøster. Men nå klarer vi ikke dra ut flere fridager. Vi har brukt opp alt av hva som er mulig for å få bli hjemme med barnet. Vi har ringt rundt hele hele året til alle barnehagene i bydelen og det er fult over alt, men nå kan det være at vi får plass i en av dem, frem til høsten bare. Jeg vil ikke miste plassen vi har fått tildelt fra høsten i den opprinnelige barnehagen. Spørsmålet mitt er derfor som følger, hvis vi takker ja til å begynne i barnehagen fra og med neste uke, vil vi da miste den tildelte plassen som vi har fått fra august i den barnehagen vi vil hun skal være i? Håper noen vet og kan svare meg fort. Står her med papirene og må ut på jobb på mandag, men kan event få tilvenningsdager i barnehagen fri. Men nå er det krise her. Ingen barnevakt tilgjengelig, og klarer ikke finne dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Ring barnehagekontoret så får du et 100% riktig svar for din komnune/bydel. Anonymous poster hash: 534e0...6a2
Mamma_til_2 Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Du må ringe bhg kontoret i kommunen din og snakk med dem, kommer du ikke gjennom snakk med styrer i den bhg din datter skal starte i til høsten og fortell alt så kanskje du finner en løsning, det er forskjell i mange kommuner.
La rubia Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2016 Takk for svar. Jeg har allerede gjort begge deler. Barnehagekontoret i kommunen er så fullt opptatt med barnehagesøknader for tiden at de ikke kan ta telefonen. Får bare snakket med resepsjonisten som ikke vet. Virksomhetsleder i barnehagen der barnet mitt skal begynne til høsten, skal prøve å gjøre alt hun kan (men ikke på bekostning av kvaliteten og lovverket i barnehagen selvfølgelig) for at baret mitt kan få plass før sommeren en gang, men usikkert på når. Hun vet heller ikke om jeg mister den tildelte plassen om jeg tar en periodisk plass i en annen barnehage i mellomtiden. Virksomhetsleder i den midlertidige barnehagen er på ferie og de andre kan heller ikke svare på mitt spørsmål. Vi får plass fortløpende men jeg tør ikke takke ja, uten å vite hundre prosent sikkert at jeg ikke mister plassen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Er rimelig sikker på at du da vil miste plassen. For kommunen er en plass tatt og den andre vil da regnes som ledig. Anonymous poster hash: 0356f...308
Superdolly Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Problemet er at vi her inne heller ikke kan svare deg, for dette varierer. Her hvor jeg bor ville du ikke mistet plassen du har fått fra august, men det kan godt være annerledes i din by/bydel/kommune.
Fullrulle86 Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 Ulønnet permisjon og kontantstøtte frem til sommeren? Dette må du jo ha visst kom til å skje! Har selv høst barn og vi måtte sette huset på avdragsfritt, sette av penger og virkelig planlegge. Økonomisk var det tøfft, men det gikk! Skjønner ikke at du vil la et så lite barn ha tilvenning i to barnehager på 6 mnd.
La rubia Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2016 Så fint for deg da at du fikk det til Fullrulle86.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå