WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Sønnen min på 6,5 år har begynt å klage på litt hodepine. Det startet forrige uke da han hadde 2 dager med feber og noe vondt i hodet. Feberen forsvant, men lørdag kveld og natt gråt og skrek han og klaget på hodepine. Fikk paracet kl 22.30 og 03 (da han våknet på nytt). Etter det gikk det fint, før han i natt igjen våknet av hodepine. Fikk paracet. Klager ikke over andre ubehag eller smerter i kroppen, kun at det "svir" og gjør vondt oppå hodet. Har prøvd å ringe legen den siste halvtimen, men er noe galt med tlf-forbindelsen.. Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Lurt å ringe legen siden det var så veldig vondt. Kan jo være migrene eller tette bihuler. Jeg har bare erfaring med lettere hodepine. Minste hadde hodepine over lengre tid og det viste seg at hun er langsynt og har samsynsproblemer så briller var løsningen. Hodepinen var på toppen av hodet. Masse god bedring! Anonymous poster hash: 91217...a79
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2016 Takk for svar!:-) Han er tett i nesa, så kanskje det er noe med bihulene ja. Han er en gutt som ikke "tåler" så mye, så jeg tenker at det kanskje ikke var SÅ vondt, men jeg tar han selvsagt på alvor. Han har aldri klage før nå og feberen kom. Skal ta en tlf igjen. Takk!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Ta turen til legen, greit å få sjekket ut tette bihiler osv før dere sjekker evt videre. Her startet ene barnet med vondt i hodet, etter endel snakk og endel tid kom det frem at hun hadde hatt dette en stund men syns ikke det var nok til å klage. Sjekket synet, begynte å kartlegge når hun hadde vondt, tok blodprøver og litt forskjellig. Det ble etter en lang tid konstantert migrene, men samtidig som vi kartla henne fant vi ut hva som utløste dette slik at hodepinen nå er minimal. Hodepine er greit å ta på alvor. Det kan være en sykdom, men det kan samtidig være problemer på skole eller hjemme. Krangling med en venn, en lærer barnet ikke kommer overens med osv. Dårlig søvn, mat det reagerer på kan det også være hjemme. Mange muligheter, men ta hodepine alvorlig, men tenk stort for det er mye som kan gi utslag. Det er litt det samme som når barn sier de har vondt i magen. Anonymous poster hash: 878de...e42
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 At et barn (eller en voksen for den delen) har hodepine i forbindelse med feber og sykdom er ikke unaturlig. Og selv om feberen slipper taket, kan sykdommen fortsatt sitte i kroppen. Hodepine kan være et utslag av en infeksjon,feber, slitenhet, for lite søvn, for lite drikke etc. Personlig ville jeg ikke løpt til legen pga et par tilfeller av hodepine. Gi paracet og sørg for nok væske og at barnet får slapphet av. Det kan være bihulene. Det gis normalt ikke antibiotika ved bihulebetennelse, da erfaring tilsier at det ikke nødvendigvis forkortet sykdomsløpet. Bihulebetennelse går over av seg selv i de aller fleste tilfeller. Dersom barnet skulle fått mange og tette anfall av hodepine over tid, så bør dere selvfølgelig gå til lege for utredning. Anonymous poster hash: 57811...b5c
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2016 Takk for svar :-) Var hos legen i stad og hun kunne ikke finne noe galt. Hadde ikke smerter i nakke, skuldre eller der man har vondt når man har bihulebetennelse. Hun kunne ikke helt skjønne hva det kunne være, men trodde det var litt "etterdønninger" av feberen han hadde sist uke. Er litt småforkjøla/tett i nesa. Det at han har vondt oppå hodet, henger heller ikke sammenå med biihulene. Vi skulle bare se det an, og evnt kontakte henne igjen om det skulle fortsett. Det kunne være lurt å ta synstest om det fortsetter, men jeg synes ikke det virker som han har problemer med synet. Men, greit å ha i bakhodet. Legen anbefalte også å ikke gi paracet med én gang han får vondt, men ikke lett å la være når det skjer midt på natta.. Kunne likesågodt fungere med placebo, noen vitaminer, eller vente å se an om det går over. Men som sagt; det har vært mest på natta så det er ikke fristende å ligge å vente for å se om det går over.. Uansett har det ikke skjedd så ofte ennå, og det har ikke blitt så mange doser paracet, så det går nok bra :-) Vi tenkte heller å gi mindre paracet enn dosen han skal ha. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå