GĂ„ til innhold

Spm fra vordende storebror 😀


Ann86

Anbefalte innlegg

I gĂ„r fortalte vi nyheten til den vordende storebroren pĂ„ 4.5 Ă„r. Han ble veldig overrasket, men hadde ogsĂ„ en haug med spĂžrsmĂ„l han lurte pĂ„. Feks: "mamma, mĂ„ de klippe opp magen din nĂ„r babyen skal komme ut?" Og det obligatoriske oppfĂžlgingsspĂžrsmĂ„let: "men hvordan kommer babyen seg ut da?" Vi prĂžvde oss pĂ„ ulike tullesvar, men han ga seg ikke og ville absolutt vite hvordan babyen kommer seg ut... Vi hadde ikke forventet det spm og ble helt satt ut 😄 SĂ„, er det noen som har tips til hvordan man kan forklare dette til en 4Ă„ring pĂ„ en forstĂ„elig og skĂ„nsom mĂ„te? 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

SĂžnnen min pĂ„ snart 4Ă„r lurte pĂ„ om vi hadde Ă„pna opp magen min nĂ„r vi viste han UL bilde pĂ„ mandag đŸ˜„â€ïž Herlige spm Ă„ fĂ„ 😃

Eg sjÞl e veldig der at eg fortelle han ting akkurat som d e, men hittil har han berre spurt meg korleis han sjÞl kom utav magen min, og sia eg tok keisersnitt med han sÄ viste eg han arret pÄ magen. SÄ han trur sikkert at lillebror/sÞster kjem ut pÄ samme mÄte.

Usikker sjÞl korleis eg ville ha forklart han den egentlige vegen, men kan hende eg ville fortalt han at vi damene har ett ekstra hol der babyane kan komme ut. Han ville nok lurt litt pÄ d, men han ville nok forstÄtt d :) Han e klar pÄ at han e gutt ;)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

(Sneket meg inn fra juli-gruppa)

VĂ„r 5Ă„ring har visst sett tegnefilm pĂ„ youtube om keisersnitt, og er veldig redd for at "doktoren mĂ„ skjĂŠre hull i magen" Jeg viste henne tegning i ei bok for gravide (passelig detaljert) og sa at det er et hull mellom tisse- og bĂŠsjerumpa som Ă„pner seg nĂ„r babyen er klar til Ă„ komme ut. Sikkert ikke den beste forklaringa, men ho syntes nok det hĂžrtes bedre ut. Er bare glad ho enda ikke har spurt om hvordan babyen kom inni magen 😂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er egentlig ogsĂ„ veldig for Ă„ forklare ting som det er, men syns bare spĂžrsmĂ„let var sĂ„ kleint.. 😂😂😂 MĂ„ kanske finne en bok med skĂ„nsomme illustrasjonsbilder. De smĂ„ lurer pĂ„ sĂ„ mye.. 😊â˜ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...