Gå til innhold
Ann86

Spm fra vordende storebror 😀

Anbefalte innlegg

Ann86

I går fortalte vi nyheten til den vordende storebroren på 4.5 år. Han ble veldig overrasket, men hadde også en haug med spørsmål han lurte på. Feks: "mamma, må de klippe opp magen din når babyen skal komme ut?" Og det obligatoriske oppfølgingsspørsmålet: "men hvordan kommer babyen seg ut da?" Vi prøvde oss på ulike tullesvar, men han ga seg ikke og ville absolutt vite hvordan babyen kommer seg ut... Vi hadde ikke forventet det spm og ble helt satt ut 😄 Så, er det noen som har tips til hvordan man kan forklare dette til en 4åring på en forståelig og skånsom måte? 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tina_

Sønnen min på snart 4år lurte på om vi hadde åpna opp magen min når vi viste han UL bilde på mandag 😄❤️ Herlige spm å få 😃

Eg sjøl e veldig der at eg fortelle han ting akkurat som d e, men hittil har han berre spurt meg korleis han sjøl kom utav magen min, og sia eg tok keisersnitt med han så viste eg han arret på magen. Så han trur sikkert at lillebror/søster kjem ut på samme måte.

Usikker sjøl korleis eg ville ha forklart han den egentlige vegen, men kan hende eg ville fortalt han at vi damene har ett ekstra hol der babyane kan komme ut. Han ville nok lurt litt på d, men han ville nok forstått d :) Han e klar på at han e gutt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mamma til lillingen

(Sneket meg inn fra juli-gruppa)

Vår 5åring har visst sett tegnefilm på youtube om keisersnitt, og er veldig redd for at "doktoren må skjære hull i magen" Jeg viste henne tegning i ei bok for gravide (passelig detaljert) og sa at det er et hull mellom tisse- og bæsjerumpa som åpner seg når babyen er klar til å komme ut. Sikkert ikke den beste forklaringa, men ho syntes nok det hørtes bedre ut. Er bare glad ho enda ikke har spurt om hvordan babyen kom inni magen 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann86

Jeg er egentlig også veldig for å forklare ting som det er, men syns bare spørsmålet var så kleint.. 😂😂😂 Må kanske finne en bok med skånsomme illustrasjonsbilder. De små lurer på så mye.. 😊☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her