Gå til innhold

Har 1500 kr til 1 mars.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt mat til helgen, men må handle litt til. Tror dere det går? Vi er en voksen og 2 barn (9 og 15).

Anonymous poster hash: 720f4...fe5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det kun er det du har, så må det jo gå.

Bak brød selv, gå på tilbudsjakt i butikkene, kanskje du finner noe nedsatt som kan puttes i frysen (tenker på middager). Kjøp butikkene sine egne merker, de er billigere enn andre merker. Ikke kjøp snop og brus, drikk vann. Juice trenger dere heller ikke, kanskje?

Kan dere invitere dere på middag noen plasser? Så sparer dere noen kroner.

Rydd i skuffer og skap, kanskje kan du lage pannekaker, grøt, supper av ting du finner i skap og fryser.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 2d544...603
Skrevet

Og jeg har 1200 til 20 mars.Det er lite det.Blir vel endel 1000 i mastercard gjeld.

Anonymous poster hash: b951d...058
Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle gå. Det er over 100 kr/ dagen. Kjøp et glass pesto (eldorado eller annet billigmerke er veldig billig) og noen grønnsaker og pasta. Det blir Iallefall to middager av det. En sånn middag koster maks 20 kr og holder fint til to storspilte voksne, så litt større porsjon bør holde fint til deg og dine to barn. Fullkornspasta er enda sunnere om du tenker på slikt.

En annen veldig billig middag er tomatsuppe. Her kan du også bruke pasta til, og gjerne egg for å få litt proteiner i også.

Prøv å være smart med det du kjøper. Ikke handle på meny/mega, kun på kiwi/rema. Med mindre meny/mega har noen bra tilbud.

Anonymous poster hash: 82a01...1d4

Skrevet

Hva har du av basisvarer hjemme da? Kanskje jeg kan gi deg noen mattips?☺

Skrevet

Vi har 350kr frem til 27 feb.

Ikke klag

Anonymous poster hash: 421d1...efa

Skrevet

vi lager grønnsakssuppe/kjøttsuppe, koster 50kr for ingredienser og har middag to dager. handler du på rema har de brød til 6kr. og billig pålegg. skriv ned hva dere spiser i løpet av en dag og handle ut fra den listen, om det er billigere å lage selv, så gjør du det. men syns nå 1500 høres helt greit ut, vårt matbudsjett pr mnd er 4000 og vi er fem stk. så du har mer enn hva vi bruker til vanlig :P

Anonymous poster hash: c9111...ae8
Skrevet

bør gå fint det. har 800kr til 1 mars,men har mat i fryseren da

Anonymous poster hash: 5e6c9...bd3
Skrevet

Jeg hadde 149 kr på 7 dager, 2 voksne og ett barn, det råvill bra, men vi hadde mat i fryser xD

Anonymous poster hash: fae12...2b1

Skrevet

Jeg har 44 kr. til 12. mars :) :) :) :) 

Anonymous poster hash: 6fd5f...807
Skrevet

Skriv liste over alt du har i skap og frysere. Lag en plan for å bruke mest mulig av dette. Det gjør jeg regelmessig uansett, selv om vi ikke har lite penger.

Dropp middag noen dager, det går helt fint. Lag evnt ostesmørbrød, kok egg, etc for å få noe varmt. Kjøp billig brød eller bak, med billig pålegg: banan, tomater, syltetøy, stor ost fra billigmerke.

Lykke til!

Anonymous poster hash: ca6aa...f9d

Skrevet

Takk for svar. Må gå på et vis dette vel. :)

Anonymous poster hash: 720f4...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...