Gå til innhold

Jeg er flau, bedt om operasjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innsett at jeg ikke klarer uansett hva å gå ned til normal vekt igjen.

 

Etter to heftige svangerskap med sykdom der vekta gikk opp +50 kilo begge gangene , prøvd utallige dietter og kostholdskurs har jeg kommet inn i systemet for operasjon.

 

Fra en normalvekt på 63-65 kilo til 142 kilo etter siste svangerskap har jeg ikke noe valg.

Har selv klart å gå ned til 103kilo.

 

Operasjon er flaut og jeg skammer meg men livet med smerter er heller ikke noe jeg ønsker

 

Anonymous poster hash: 8c119...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du synes det er flaut så trenger du jo ikke å si det til noen? Jeg er operert selv, og det står ikke skrevet i panna mi altså. ;)



Anonymous poster hash: f0529...910
Skrevet

Mannen min gjorde det samme, og raser nå endelig ned i vekt. Bedre det, enn å forbli overvektig for alltid. Det med vekt er kompliserte saker, og av og til er operasjon en god løsning, men skal alltid være siste utvei. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 81c37...d6e

Skrevet

Takk

 

Har en sykdom som er medfødt i et av organene som gjør slanking vanskelig.

 

Mitt mål er ikke å bli tynn men frisk men jeg håper livet etter operasjon blir bedre

 

Anonymous poster hash: 8c119...44e

Skrevet

Ikke vær flau. Tenk heller positivt på det du ønsker å oppnå. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 841a2...b4c

Skrevet

Ingenting å være flau over.

Sender deg masse lykke til, jeg :)

 

Anonymous poster hash: 31e59...d49

Skrevet

Ikke for å virke frekk, men 50 kilo opp pga svangerskap!?

 

Anonymous poster hash: 2ef2d...829

Skrevet

Ikke for å virke frekk, men 50 kilo opp pga svangerskap!?

 

Anonymous poster hash: 2ef2d...829

Må si meg enig! Jeg gikk opp 30 kg men da ga jeg fullstendig F.. i hva jeg puttet i munnen! Wienerbrød daglig, sjokolade til kvelds osv.

Og den sure svie kom jo etter fødsel med innskrenkning i inntak.(etter amming såklart!) Har selvsagt gått ned alt med forsakelser, det er bare i graviditetene jeg har gitt meg selv den "gleden" av å ikke tenke logisk. Tenker tykke aldri logisk?

 

Anonymous poster hash: f4722...1b0

Skrevet

 

Ikke for å virke frekk, men 50 kilo opp pga svangerskap!?

 

Anonymous poster hash: 2ef2d...829

Må si meg enig! Jeg gikk opp 30 kg men da ga jeg fullstendig F.. i hva jeg puttet i munnen! Wienerbrød daglig, sjokolade til kvelds osv.

Og den sure svie kom jo etter fødsel med innskrenkning i inntak.(etter amming såklart!) Har selvsagt gått ned alt med forsakelser, det er bare i graviditetene jeg har gitt meg selv den "gleden" av å ikke tenke logisk. Tenker tykke aldri logisk?

 

Anonymous poster hash: f4722...1b0

Herregud da damer, tenk dere litt om før dere tråkker på en som allerede ligger nede!

 

Hi skriver jo selv at hun har en medfødt sykdom i ett av organene som gjør slanking vanskelig, mulig det hadde innvirkning i svangerskapene også.

 

Uansett årsak, var vel disse kommentarene noe unødvendig?

 

Til hi - ikke vær flau, vær stolt over at du har tatt et steg mot et sunnere liv, og ikke minst vær stolt over de 39 kg du allerede har gått ned på egenhånd! Jeg ønsker deg lykke til :)

Skrevet

 

Ikke for å virke frekk, men 50 kilo opp pga svangerskap!? Anonymous poster hash: 2ef2d...829

Må si meg enig! Jeg gikk opp 30 kg men da ga jeg fullstendig F.. i hva jeg puttet i munnen! Wienerbrød daglig, sjokolade til kvelds osv.

Og den sure svie kom jo etter fødsel med innskrenkning i inntak.(etter amming såklart!) Har selvsagt gått ned alt med forsakelser, det er bare i graviditetene jeg har gitt meg selv den "gleden" av å ikke tenke logisk. Tenker tykke aldri logisk?Anonymous poster hash: f4722...1b0

Det er nok ikke mulig å forstå dette for folk som ikke har et vektproblem. Jeg er en av dem som ikke er syk på noen måte, men som hele livet har slitt med mat og vekt. Jeg er en høyt utdannet intelligent person, vil jeg si, men dette med mat er mitt store problem som ikke har noe med logikk og forstand å gjøre. Jeg har også prøvd alle metoder. Jeg har gått ned masse, mange ganger, for jeg går alltid opp igjen. Det siste jeg har gjort nå, er personlige samtaler med overvektsekspert, psykolog og nøye oppfølging. Da gikk jeg ned mer enn noen gang. Siden sommeren har jeg gått opp 15 kg igjen. Nå er jeg helt knust, og tenker på operasjon selv. Jeg ønsker jo ikke det, men det så ut til at jeg ikke har noe valg. Jeg er veldig klar over at jeg bruker mat som mental trøst, som belønning, som venn, som utløp for frustrasjon. Jeg vet dette. Jeg snakker med profesjonelle om det, jeg har avdekket noe av årsakene, men det hjelper ikke. For dette har innarbeidet seg siden barndommen min, og det ser ikke ut til at jeg blir kvitt dette. Det Svartnes liksom for meg, og så spiser jeg en halvkilo sjokolade. Det er helt tragisk. Hvis det blir satt en fysisk stopper for det, blir det kanskje mulig å gå ned for alltid. Jeg vet ikke. Vil bare prøve å forklare at overvekt er utrolig komplisert. Dere vet ikke hva folk går rundt og sliter med, og vekta påvirker på så mange elementer i livet.

 

Skjønner godt at du syns det er flaut, HI, og jeg støtter deg. Vet hva du sliter med, og det er pokker ikke lett.

 

Anonymous poster hash: b5ef5...887

Skrevet

 

Ikke for å virke frekk, men 50 kilo opp pga svangerskap!?

 

Anonymous poster hash: 2ef2d...829

Må si meg enig! Jeg gikk opp 30 kg men da ga jeg fullstendig F.. i hva jeg puttet i munnen! Wienerbrød daglig, sjokolade til kvelds osv.

Og den sure svie kom jo etter fødsel med innskrenkning i inntak.(etter amming såklart!) Har selvsagt gått ned alt med forsakelser, det er bare i graviditetene jeg har gitt meg selv den "gleden" av å ikke tenke logisk. Tenker tykke aldri logisk?

 

Anonymous poster hash: f4722...1b0

 

"Ikke for å være frekk" ??? Hva søren er det du innbiller deg at du er om ikke frekk?? Det var absolutt meningen å være frekk her! Kanskje du heller skulle slå på en pute enn å trampe på en som ligger nede?

 

Anonymous poster hash: 8bd90...e7d

Skrevet

 

Ikke for å virke frekk, men 50 kilo opp pga svangerskap!?

 

Anonymous poster hash: 2ef2d...829

Må si meg enig! Jeg gikk opp 30 kg men da ga jeg fullstendig F.. i hva jeg puttet i munnen! Wienerbrød daglig, sjokolade til kvelds osv.

Og den sure svie kom jo etter fødsel med innskrenkning i inntak.(etter amming såklart!) Har selvsagt gått ned alt med forsakelser, det er bare i graviditetene jeg har gitt meg selv den "gleden" av å ikke tenke logisk. Tenker tykke aldri logisk?

 

Anonymous poster hash: f4722...1b0

Eig ikkje slanke folk empati? Har det aldri slått deg at du er slank fordi du har ein kropp det går an å slanke. Medan mange som er overvektige har kroppar som tviholder på kiloa sine? (Eg er ikkje overvektig no, har vore det ja og har heldigvis ein kropp som samarbeider med meg. Ikkje alle er like heldige.)

Skrevet

Ikke kast bort energi og humør på å være flau. Du har vært kjempeflink og slanket deg 40 kg på egenhånd, selv med ekstra helsemessige utfordringer. Ta imot operasjon med god samvittighet og få helsa di tilbake.

Skrevet

Hi her

 

Ja det er mulig å gå opp 50 kilo i et svangerskap når du får alvorlig svangerskapsforgiftning og har en medfødt nyresykdom som gjør deg veldig syk

 

For de som ikke vet det, så går svangerskapsforgiftning blant annet på nyrene.

Jeg har vært aå syk begge gangene at begge mine barn er født prematur - altså født mange uker før termin pga min helse.

 

Jeg har vært inn og ut hos spesialist i indre medisin jevnlig grunnet nyresykdommen.

Jeg er nemlig livredd for nyresvikt pga livslang sykdom som har gjort meg immun mot en mengde medisiner for nyrene.

 

Jeg følger streng kosthold og treningsplan med god oppfølging så nei er ikke snakk om å "trøkke i trynet" mengder med usunn mat.

 

 

Så "takk" til dere som kommenterte på en slik måte.

 

 

Takk til dere andre som svarer på en ordentlig og hyggelig måte <3

 

Anonymous poster hash: 8c119...44e

Skrevet

Lykke til HI. Har jobbet på avdeling der mange av gastric bypass/sleeve pasientene er. Så flink du har vært så har gått ned så mye i vekt. Lykke til med operasjonen. Du vil nok få et helt annet liv, men tiden etter operasjonen vil nok bli litt tøff, men verdt det :)

 

Anonymous poster hash: b7666...7db

Skrevet

Ikke noe å være flau over. Hadde ei i Barselgruppa mi som var slankeoperert, og det vistes jo ikke på henne. Hadde ikke visst det om hun ikke kommenterte det selv. Normal slank nå.

 

Lykke til!!! 😊

 

Anonymous poster hash: c04f7...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...