Gjest Señorita1 Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Lille bolle er 5 mnd, og han sover av seg selv om kvelden, tar alt fra 10-40 minutter. Men på dagen går det ikke. Det varierer også veldig om han klarer å sovne i vognen. I noen perioder klarer han det, men i det siste...uansett om jeg bruker sportsvogn (han er ganske nysgjerrig) eller bagvogn, så tar det i alle fall en halv evighet. Jeg har funnet ut at han blir trøtt etter ca2-2.5 time våkentid, og prøver da å legge han. Det er nooooen få ganger på den første luren, han har klart å sovne helt av seg selv. I bæretøyet sovner han alltid, det er sikkert som banken. På natten sover han som regel fra 19.30/20 - 06.30 med en mating.Det er ingen krise for meg å bruke bæretøy, hvis det er det som må til (nå kan jeg noen ganger få han til å sovne i bæretøyet, også legge han ned, det gikk aldri før), men av og til skulle man jo ha gjort litt andre ting også (ja jeg vet det er sånn det er å ha barn). Og det viktigste, er jo at han klarer å sovne selv på kvelden..., men spørsmålet er: Når lærte deres å sovne selv på dagduppene sine? Gjorde de det av seg selv? Eller brukte dere opp ned metoden eller lignenede på dagen også?
Gjest GulleGo´ Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Jentungen på snart 4 mnd er helt lik her. Brukte opp-ned metoden på kvelden og det gikk veldig bra, etter en uke kunne jeg legge henne rett ned og gå ut. Hender jeg må inn å gi henne smokken, men det er ikke noe jeg ser på som et problem! Men på dagtid må hun vugges i søvn, og gjerne helt til hun er i den dype søvnen, hvis ikke spretter øynene opp så fort jeg stopper. Har lurt på om jeg skulle brukt opp-ned metoden på dagtid også, men jeg er så redd for at det da vil ta så lang tid før hun sovner at kveldsrutinen blir ødelagt. Hun må nemlig ha 4 dupper i løpet av dagen, hvis ikke blir kvelden en katastrofe. Er redd at hvis det tar en times tid før hun sovner til hver dupp, så rekker man ikke disse 4. Jeg tror jeg venter litt jeg! Et annet par jeg kjenner til vugger fortsatt jenta si på 10 måneder på dagtid, men har heller ingen problemer med kveldslegginga etter opp-ned metoden!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Jentungen på snart 4 mnd er helt lik her. Brukte opp-ned metoden på kvelden og det gikk veldig bra, etter en uke kunne jeg legge henne rett ned og gå ut. Hender jeg må inn å gi henne smokken, men det er ikke noe jeg ser på som et problem! Men på dagtid må hun vugges i søvn, og gjerne helt til hun er i den dype søvnen, hvis ikke spretter øynene opp så fort jeg stopper. Har lurt på om jeg skulle brukt opp-ned metoden på dagtid også, men jeg er så redd for at det da vil ta så lang tid før hun sovner at kveldsrutinen blir ødelagt. Hun må nemlig ha 4 dupper i løpet av dagen, hvis ikke blir kvelden en katastrofe. Er redd at hvis det tar en times tid før hun sovner til hver dupp, så rekker man ikke disse 4. Jeg tror jeg venter litt jeg! Et annet par jeg kjenner til vugger fortsatt jenta si på 10 måneder på dagtid, men har heller ingen problemer med kveldslegginga etter opp-ned metoden! Opp-ned metoden, hvordan fungerer den? Anonymous poster hash: 6f747...d10
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Jentungen på snart 4 mnd er helt lik her. Brukte opp-ned metoden på kvelden og det gikk veldig bra, etter en uke kunne jeg legge henne rett ned og gå ut. Hender jeg må inn å gi henne smokken, men det er ikke noe jeg ser på som et problem! Men på dagtid må hun vugges i søvn, og gjerne helt til hun er i den dype søvnen, hvis ikke spretter øynene opp så fort jeg stopper. Har lurt på om jeg skulle brukt opp-ned metoden på dagtid også, men jeg er så redd for at det da vil ta så lang tid før hun sovner at kveldsrutinen blir ødelagt. Hun må nemlig ha 4 dupper i løpet av dagen, hvis ikke blir kvelden en katastrofe. Er redd at hvis det tar en times tid før hun sovner til hver dupp, så rekker man ikke disse 4. Jeg tror jeg venter litt jeg! Et annet par jeg kjenner til vugger fortsatt jenta si på 10 måneder på dagtid, men har heller ingen problemer med kveldslegginga etter opp-ned metoden! Opp-ned metoden, hvordan fungerer den? Anonymous poster hash: 6f747...d10 Usikker på om jeg gjorde det helt etter boka, da jeg ikke har lest noe bok om det men kun gjort slik jeg ble fortalt av dette andre paret. Men opp-ned metoden går i allefall ut på at barnet skal lære å sovne i senga si, uten vugging, sang, kosing og prating. Men det er ikke en skrikekur. Man skal nemlig trøste barnet hver gang det gråter, og det er det jeg syns var så fantastisk godt med denne metoden. Hvis det ikke fungerer å trøste i senga, løfter du opp. Ikke bysse, ikke prate, bare løfte opp og holde godt på babyen. Når den slutter å gråte, legger du den rett ned igjen. Dersom babyen gråter da, tar du han/henne opp igjen, men viktig at babyen treffer madrassen først. Slik holder man på i evigheten de første dagene, men for hver dag går det lettere og lettere. Tror det står litt mer hvis du google opp-ned metoden. Den er anbefalt for barn ned til 3 mnd. Jeg begynte like etter hun fylte 3 måneder og kan anbefale denne metoden på det varmeste. Ser også at det har hatt en utrolig god effekt for jentungen til dem som anbefalte denne til meg. De brukte den da hun var ca. 6 måneder og det gikk også helt strålende! Men husk, det er utrolig viktig å være tålmodig. Ikke gi deg. Vær tydelig på at det er slik det blir fra nå av! Anonymous poster hash: bc95e...faa
Gjest Señorita1 Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Jentungen på snart 4 mnd er helt lik her. Brukte opp-ned metoden på kvelden og det gikk veldig bra, etter en uke kunne jeg legge henne rett ned og gå ut. Hender jeg må inn å gi henne smokken, men det er ikke noe jeg ser på som et problem! Men på dagtid må hun vugges i søvn, og gjerne helt til hun er i den dype søvnen, hvis ikke spretter øynene opp så fort jeg stopper. Har lurt på om jeg skulle brukt opp-ned metoden på dagtid også, men jeg er så redd for at det da vil ta så lang tid før hun sovner at kveldsrutinen blir ødelagt. Hun må nemlig ha 4 dupper i løpet av dagen, hvis ikke blir kvelden en katastrofe. Er redd at hvis det tar en times tid før hun sovner til hver dupp, så rekker man ikke disse 4. Jeg tror jeg venter litt jeg! Et annet par jeg kjenner til vugger fortsatt jenta si på 10 måneder på dagtid, men har heller ingen problemer med kveldslegginga etter opp-ned metoden! Tenker det samme ang sovingen... han trenger minst 3 dupper, men helst ikke etter klokkken fem. Men de gangene han har sovet lit har det enda ikke ødelagt nattesøvnen, han har bare sovnet tidligere som regel (bank i bordet). For min del er det jo ikke noe stress sånns ett, føler det er viktigst på kvelden, og da funker det jo...så venter litt selv tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå