Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff en mann på kurs i fjor som jobber i samme bransje som meg. Vi fant tonen og har sendt noen meldinger i ettertid. Vi er begge gift og jeg kommer aldri til å være utro. Men nå skal jeg til hans by og han spør om vi skal ta noen glass vin og slå av en prat. Det er avklart at det er kun vennskapelig. Men føler likevel at det er litt på kanten og ikke noe jeg har lyst å fortelle mannen som er sjalu av seg. Samtidig reiser mannen mye i jobb og treffer bøttevis av damer han prater med. Men vet han aldri ville vært utro.

Kan jeg gjør det uten dårlig samvittighet så lenge jeg ikke går over noen fysiske grenser?. Er ikke tiltrukket av denne mannen, men vi har felles interesser og pratet så godt sammen.

Anonymous poster hash: 9165f...ddb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vil svare?

Skrevet

Det hjelper vel ikke hva noen av oss sier for din samvittighet?

Jeg mener at man bør kunne ha venner selv om man er gift.

Men... det å ta noen glass vin med en mann du liker og snakker godt med, det kan fort føre til noe mer - selv om du sier at du ikke vil være utro. De færreste planlegger å være utro, tror jeg.

Og det er jo en grunn til at du spør her...

Jeg får inntrykk av at det er andre ting som skurrer i forholdet ditt. Du sier mannen din er sjalu - noe som ikke er sunt for et forhold. Du sier han reiser mye i jobben og møter "bøttevis" av damer... men at han ikke er utro.

Jeg får inntrykk av at du kanskje ikke er så sikker på den mannen din likevel, og/eller at du ikke har det helt bra med tanke på sjalusien hans. Mulig jeg tar helt feil, men det er ofte noe i det at på seg selv kjenner man andre. Din mann er sjalu fordi han ikke ønsker at du skal gjøre det han gjør?

Mulig jeg er helt på viddene, men det er inntrykket jeg sitter igjen med.

Jeg synes det er ganske greit å ikke gjøre noe man ikke kan fortelle partneren. Så hadde dette vært meg så ville jeg ikke møtt den andre mannen hvis jeg ikke kunne fortelle det til mannen uten at det ble bråk. Og om det er ubegrunnet sjalusi fra mannen din sin side som er årsaken - da ville jeg begynt å jobbe med forholdet til mannen før jeg møtte noen andre. Jeg ville krevd parterapi og kanskje at han gikk i behandling for sin sjalusi, for jeg aksepterer ikke å leve i et bur hvor mannen har nøkkelen til døren.

Jeg er kanskje ikke så mye til hjelp for deg ;) Men er mannen din så sjalu at du legger begrensninger på hva du gjør/sier til ham, da bør du sjekke hvordan det forholdet er og gå sammen om å gjøre noe med det om det går.

Husk også på at selv du eller den andre mannen i utgangspunktet kanskje ikke planlegger noe mer enn prating, så risikerer du at han eller dere begge blir revet med og at dere gjør mer enn du i etterkant hadde villet.

Anonymous poster hash: 67369...c36
Skrevet

Vil du fortelle mannen din om at du skal treffe denne andre mannen? I så fall er det vel ok!

Anonymous poster hash: 71c8d...9ee

Skrevet

Om du ikke vil fortelle dette til mannen din er det neppe ok. Det vet du helt sikkert selv.

Anonymous poster hash: 89481...d1e
Skrevet

Om du ikke vil fortelle dette til mannen din er det neppe ok. Det vet du helt sikkert selv.

Anonymous poster hash: 89481...d1e

Enig i dette.

Dersom du føler du bør holde det skjult, så er det ikke ok. (Med mindre du lever med en sykelig sjalu mann. Men det er jo heller ikke ok.)

Anonymous poster hash: e8635...367

Skrevet

Takk for svar! Til deg som mener at mannen kanskje er utro, det er han ikke. Han er ikke sjalu som i kontrollerende, og sier ikke noe på, men vet han ikke liker det. Så tenker jeg at om det var en dame jeg skulle møte hadde jeg jo ikke opplyst om det. Hvorfor må jeg da fortelle det fordi det er en mann? Holder det ikke at jeg ikke skal krysse noen grenser?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...