Gå til innhold

Er det bare meg som klutvasker gulvet?🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake oppdaget jeg at gulvvasken gikk sååå mye lettere da jeg rett og slett satte meg på gulvet eller sto på knærne med en fuktig (ikke klissvåt!!) klut og gnidde over gulvet. Selv om jeg kanskje alt hadde både støvsuger og moppet over gulvet nøye var det fremdeles endel akutt som kom på kluten. (Jeg vasker 1-2 ganger i uka, så det er ikke ekstremt skittent hos meg heller😉) Jeg gikk så over med en tørr klut og tørket over eventuell fukt på laminaten/parketten. Nå lurer jeg..er det bare jeg som vasker på denne måten?😂 Funker som en drøm og gulvene blir gullende rene👍 Noen andre vaskeglade som har gode husmortips?

Anonymous poster hash: cc5e2...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme autoriteter altså!🙈

Akutt = skitt

Skrevet

Vasker gulvet med grønnsåpevann, klut og langkost, etter en god runde med støvsugern. Vasker en gang pr uke. Føler det er nok jeg ;)

Anonymous poster hash: 29065...6fa
Skrevet

Ja, bare du. Vi andre har fått microfiber. 

Skrevet

Jeg vasker ikke mer enn en gang i uken, men på kjøkkenet vasker jeg gulvet på litt samme måte. Jeg har fliser på kjøkkenet og tar også fugene med en tannbørste :P

Vasker også gulvet på badet "for hånd".

Andre steder i huset mopper jeg bare.

Anonymous poster hash: 1c5a8...6a9

Skrevet

Jeg vasker også sånn, kjekt på gulvet siden vofsen tisser der en del.

Skrevet

Slutta med klutvask for 15 år sidan, og synes mikrofibermoppen var eit stort framsteg.  Brukar framleis klut i vanskeleg hjørne.

Dette blir reint nok for oss iallefall.

Skrevet

Jager bare ungene over gulvet noen runder med våte sokker om det blir for ille. Tidsbesparende, samtidig som jeg får aktivisert ungene en halvtimes tid.

Skrevet

Jepp jeg gjør som deg,ikke like ofte som deg da.eneste måten jeg føler at det blir helt rent.

Skrevet

HI her

Hører vi kjører forskjellige stiler her☺️ Jeg har microfiberklut/mopp vi også, men jeg synes ikke det blir rent nok. Jeg har to små under tre år og to katter som også går ute, så kan jo være litt av grunnen da!😉 Morsomt at det ikke bare er meg som klutvasker, selv om det jo er helt genialt!

Skrevet

Kanskje ikke like ekstremt som deg.. 😆 Men, jeg bruker langkost og skureklut. Så går jeg over hjørner, lister og enkelte utsatte områder med klut som deg. Også vasker jeg baderomsgulvet med svamp(sånn med skrubb).

Skrevet

Nei, hushjelpen vår klutvasket uten at det ble særlig rent. Jeg bruker microfiber mopp, blir rent det å😊

Anonymous poster hash: abebe...2f6

Skrevet

Gulvet på badet og do vasker jeg sånn... Mest fordi det er et grusomt belegg der som aldri blir rent...det minste lille støvkorn setter seg fast, selv etter støvsuging først... Små gulv i tillegg, så er fort gjort... Ellers gidder jeg ikke det, har en klut i hånda jeg tar evnt vanskelige flekker med...!

Anonymous poster hash: b786b...70d

Skrevet

De ferdigmoppeblandingsvåtegreiene er forferdelige, det belegget etterpå! Klut er tingen, blande og mikse mengde på vann og såpe selv!

Skrevet

Nei, det er helt sikkert ikke bare deg, for da hadde golvkluter gått av av produksjon.

Men her i huset har vi ikke hatt golvklut på det vi kan huske.  Eller kanskje jeg finner en i en krok i en skuff en eller annen plass om jeg leter skikkelig.  Vi vasker med fiber og vann, såpe brukes det kun untaksvis, aldri på stuegolv.

Skrevet

Vi har lutet furugulv, og jeg vasker med grønnsåpevann og klut. Gjør som deg, ligger på alle fire og gnikker. Blir så rent og fint atte! Men jeg gjør det ikke hver uke, det orker jeg ikke. :/

Anonymous poster hash: 6533a...efe

Skrevet

Det gjør eg og av og til. Setter meg ned med engangskluter (luktfrie bleieservietter). Er det mest effektive/blir mest reint. Men som regel bruker eg støvsuger eller mopp.

Anonymous poster hash: 861f5...1db

Skrevet

Nei, det har jeg ikke tid til med 3 unger, katter, hund høner og jobb.

Skrevet

Vasker gulv maks en gang pr mnd jeg. Støvsuger ukentlig og vasker opp flekker etc.

Anonymous poster hash: 8d4d7...812

Gjest Antarctica
Skrevet

Jager bare ungene over gulvet noen runder med våte sokker om det blir for ille. Tidsbesparende, samtidig som jeg får aktivisert ungene en halvtimes tid.

Jeg lar dem ta på hver sin one-piece i fleece, og så ruller de seg omkring på gulvet. Holder å gjøre det en gang i måneden. Blir så fint så!

Skrevet

Æsj nei!!! Her dusjes gulvet hver dag!! Noe annet er uhygenisk og ekkelt!!

Anonymous poster hash: 2158e...78b

Skrevet

Skrubber gulvet med stålull hver kveld.

Anonymous poster hash: 98b5d...36a

Skrevet

Æsj nei!!! Her dusjes gulvet hver dag!! Noe annet er uhygenisk og ekkelt!!

Anonymous poster hash: 2158e...78b

Dusjer det, så uhygienisk.... Jeg bruker høytrykkspyler, da blir det fart på sakene

Anonymous poster hash: c4a1d...0b0

Skrevet

Jeg lar dem ta på hver sin one-piece i fleece, og så ruller de seg omkring på gulvet. Holder å gjøre det en gang i måneden. Blir så fint så!
Nei, guri verden, det må prøves når påskevasken skal tas. Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...