Gå til innhold

har barnet deres en dyr leke, som de er glad i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså datteren min ønsker seg en leke hund, sånn interaktiv. Den går , følger etter deg, bjeffer, sitter og alt mulig. Nå har hun smisket med bestefar som selvsagt skal ta henne med på fredag og kjøpe. 899 kr! Syns det er horibelt jeg da.. hun er 4 år. Hva syns dere?

Anonymous poster hash: c3e91...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på to år har mange leker i den prisklassen.

Anonymous poster hash: 22407...bbd

Skrevet

Nei, det må bli ipaden, men den er jo egentlig alle sin. Det dyreste de har er vel en Lego politistasjon på deling (700 kr kostet den). De er tre og fem. Og de mangler ingenting!

Anonymous poster hash: b15c0...697

Skrevet

Dukkehuset. Vi har kjøpt noen slike leker ala en slik bamse du beskriver, men de har bare hatt en øyeblikks interesse.

Anonymous poster hash: ef0de...925

Skrevet

De har igrunn flere slike leker. Nå er det slik at ungene her må kjøpe ting selv spfremt det ikke er bursdag og jul, dette har de gjort fra de har vært veldig små. De må hjelpe til hjemme for å tjene seg opp penger. De har skjønt at de kan jobbe hos bestforeldre også om de trenger penger kjapt. Morfar er vist best å jobbe for.

Hun ene jobbet seg opp til pc når hun var fire år. Ønsket seg penger i bursdagsgave, men hun manglet fortsatt endel penger til pc så da jobbet hun iherdig noen uker før hun endelig kunne kjøpe pcn sin. Trommesett sparte hun til engang også. Hun er vel den som har mest dyre ting, men hun er også den som er flinkest med penger og skjønner at penger ikke bare kommer dalende.

Vi har også to unger som ikke gidder å gjøre noe for å skaffe seg penger, så de er igrunn alltid blakke. De får da ikke kjøpt seg noe heller.

Anonymous poster hash: c39a7...f2f

Skrevet

Min sønn på 4 har altfor mye leker, både dyre og billige, men ingen han er spesielt glad i nei, med mindre man regner ipaden som leke. Han er generelt lite opptatt av leker egentlig, leker som oftest uten... kanskje fordi han har for mye?

Men det som brukes mest er ting han faktisk kan gjøre noe med, som tegnesaker, perler, play doh og den typen ting. Og brettspill. Elektriske ting som nærmest leker av seg selv er morsomt i ca 5 minutter.

Anonymous poster hash: a8883...aa0
Skrevet (endret)

han har et lekekjøkken som kostet 819 og Elektrisk lynet mcqueen  til 1700  han er 3

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Han eldste leker mest med lekene til han yngste, og han yngste leker mest med kjøkkenutstyret vårt.. Så ja de har begge flere dyre leker, men velger noe helt annet begge to..

Anonymous poster hash: 447a6...f48

Skrevet

Sønnen min fikk et schleich-fjøs av oss til jul. Vi betalte 1700kr. Han er veldig opptatt av dyr og føler at dette var en gave som ville bli satt veldig pris på, som alle kan leke med uansett alder og kjønn, og som lett kan lagres. Ifølge alle steder jeg har funnet info om dette fjøset, er det av god kvalitet som tåler å bli godt brukt.

Hittil har fjøset vært ekstremt populært hos han og alle barn som har kommet på besøk. Den gjør det også lett for voksne og delta i leken. Vi bruker også fjøset til læring.

Gutten vår er 1 1/2 år.

Anonymous poster hash: fe977...7ff

Skrevet

Stedatter har opptil flere sånne leker. Hun er manisk opptatt av dem i to dager, så blir de glemt.

Anonymous poster hash: c10cf...b61

Skrevet

Favoritt her er saks lim papir glitter lego barn 2-7 år

Anonymous poster hash: 5524e...6b9

Skrevet

Jeg tror nok at en sånn hund er veldig stas en liten stund, og så blir den glemt.

De lekene vi har som har kostet oppimot 800, er vel et par legoesker. Men det kan de også sitte med lenge og bygge og leke.

Vi har måttet bremse besteforeldre flere ganger, de vil så gjerne kjøpe ting til ungene hver eneste gang de er på besøk. Men da det ble sånn at ungene spurte 'hva skal jeg få denne gangen?' når vi fortalte at bestemor kommer, var det på tide å gjøre noe.

De vil jo bare være snille, men besteforeldrene må skjønne at det å få besøk av bestemor og bestefar er en verdi i seg selv, uten at de skal være nødt til å pøse på med ting som er stas i en dag eller to.

Vi er ikke særlig prektige eller strenge, men akkurat det å ha så mye leker at man glemmer å sette pris på dem, er noe vi prøver å unngå (føler vel egentlig at kampen er tapt uansett, men).

Og mens jeg skriver dette er jeg egentlig litt kvalm av å tenke på hvor priviligerte vi er, at ungene får så mye at det blir et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...