Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Og hvordan fant dere ut at h*n hadde det? Er det en lett diagnose å stille? Anonymous poster hash: 1cc86...92b
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Hyppige oppvåkninger. Sov generelt dårlig i senga der hun lå flatt. Sov bedre i vogn når den var i bevegelse. Sov best når vi bar. Ville ikke ligge på magen og løftet ikke hodet. Gikk til manuellterapeut og han kjente litt på nakken og konkluderte det var kiss.. Samme kveld etter behandling løftet hun hodet høyt og lenge. Søvnen ble bedre etter andre behandling. Anonymous poster hash: ab978...463
Chl85 Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 (endret) -I løpet av et døgn kunne skrikes av og på(5 til 15 min pause) i opptil 7 -10 timer- til forskjellige tider på døgnet. Disse timene var sammenhengende, Bortsett fra når hun sovnet av utmattelse, men sov aldri mer en 5 til 15 min av gangen -Sov generelt dårlig, likte ikke å ligge i vogn som var i bevegelse og byssing roet ikke nevneverdig. -Brukte mat som trøst -Vodsomt nærhetsbehov(grunnet trøst) -Fikk ikke til amming da hun kun greide å spise fra et bryst. - Når hun sov hadde hun bakhodet på rompa! Altså i bananform - Hadde hodet tiltet til samme side hele tiden. - Hylskrek av å ligge på magen Gikk til helsestasjonen men de avfeide meg med en gang siden hun ikke ble tatt med tang eller sugekopp etter fødsel. Spurte barnelegen der også... Men fikk bare beskjed om at det kunne være kolikk, selv om de stusset på at det ikke var til faste tider og hver BIDIGE DAG !!!! Fikk slengt i trynet at alle babyer gråter å det måtte jeg bare regne med.... Selv om jeg presiserte hvordan hun sov/bananform og at hun generelt virket som en utilpass baby. Gikk til slutt til fastlegen min som mente jeg skulle høre med manuellterapeut... Dro dit og hun sa etter ca 2 min at denne babyen her hadde KISS og det kunne man se lang vei. Da var vesla 6 måneder... Magefølelsen min hadde vært riktig så begynte å gråte av lykke for at en endelig tok meg seriøst. Hun sa at helsepersonell ofte har en tendens til å ekskludere muligheten for KISS dersom ikke selve fødselen var dramatisk, sugekopp, tang osv. Og at dette ikke er et kriterium som må være der for at baby kan ha KISS eller ikke. Fikk også beskjed at byssing, vogn og bil som vanligvis skal roe en baby ikke var behagelig for babyer med KISS... Etter 1 behandling merket vi bedring Hun gikk til manuellterapeuten annenhver uke og fysioterapeut annenhver uke(spesialisert på babyer) i noen måneder. Har vært på 2 kontroller etter hun fylte 1 år og alt ble fint. Dette var også gratis Så like greit å sjekke hvis du mistenker dette. Endret 17. februar 2016 av Chl85
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Helsesøster som påpeika at han var veldig stiv i kroppen. Eg trudde nokre småbarn var sånn... Bygde seg både bakover og til sides. Var elles ein veldig fornøyd sovebaby, som åt godt og la på seg frå dag ein. Vi gjekk til manuellterapaut og så fysioterapi. Han vart heilt kvitt alle symptom. Anonymous poster hash: af24a...4df
Cat.68 Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Veldig bananform i kroppen. Vipp til siden på hodet og bakoverbøy på nakken (bakhodet nådde nesten rumpa når hun lå på siden). Veldige kolikksmerter,hard avføring og lite matlyst. Manuellterapeut som stilte diagnosen og etter 3-4 behandlinger var hun bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå