Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Min datter på 6 har vært syk i en uke, fikk penicillin i dag pga ørebetennelse. Apocillin, forholdsvis små tabletter. Problemet er at hun nekter plent å ta dem, har prøvd flytende men det nekter hun å svelge, spytter det ut igjen. Jeg nekter henne tv og ipad til hun har prøvd å ta tablettene. Noen som har noen gode råd? Har kjøpt en aktivitetsbok hun har lyst på, har sagt at hun får den etter medisinen er tatt. Anonymous poster hash: cb53c...f61
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 prøvd å knuse tablettene, og så blande de i noe godt, feks. syltetøy? Ikke gøy når de små ikke vil. Jeg har selv ønsket penicillin i stikkpilleform nettopp pga. barn som ikke vil ta medisin. Anonymous poster hash: 2841b...844
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Er det fordi hun ikke klarer å svelge de? Jeg kjøpte noe som heter Medcoat tablettovertrekk (på apoteket). Plutselig gikk det som en drøm. Anonymous poster hash: 3f8c8...fb6
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Hun må ta medisinen enten hun vil eller ikke. Bland den ut i noe hun velger selv, for eksempel yoghurt, is eller syltetøy. Avtal gjerne også en belønning når hun har tatt medisinen. Anonymous poster hash: 9be5c...f99
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 Appocillin er den aller værste! Kan ikke kamufleres i noen ting.. Klarer hun å ta tabletter til vanlig da? Mine tok ikke tabletter før de var 7-8 år, tror jeg. Ery-max har reddet oss mang en gang. Kan som oftest gis på samme indikasjon som appocillin og doseres kun x 2 pr dag. Husk å be om Ery-max neste gang. Evnt be om å få bytte. Anonymous poster hash: 0cb24...e94
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 Hun MÅ ta den. Så her må du gjøre to ting: 1) Snakke henne til fornuft først (og det gjør ingenting om hun blir aldri så lite skremt!) omkring alvoret i halvbehandlete infeksjoner. 2) Strenge deg opp litt. Hjemme hos oss finnes det ikke noe som heter "spytte ut", i alle fall ikke over toårsalderen. Går det ikke med snakk, er det tvang. Og hun må bare få klar beskjed om at dette ikke er valgfritt! Anonymous poster hash: 38a2d...19e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #7 Skrevet 17. februar 2016 Takk for svar! Har kjøpt film hun vil ha, vært/er streng. Ser ikke noe annen utvei enn tvang, ikke noe særlig. Hi Anonymous poster hash: cb53c...f61
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 Tablettene er små, så hos meg valgte 3 åringen å dele dem I 2 og svelge en del om gangen. Eldste på da 5 valgte dele dem I 2 og stappe en del av gangen I en skje av syltetøy. Er ikke bare å si at jeg vil ha er max da denne smaker godt....... ikke merkelig at vi blir resistente mot antibiotika. Må bare si at barnet bare må ta dem for å bli frisk, må ikke gi seg. Med apocillin finnes også I dråper og da er det ca 1 ml en tar 3-4 ganger I døgnet. Det kan eventuelt prøves. Anonymous poster hash: 1293b...f92
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #9 Skrevet 17. februar 2016 Tablettene er små, så hos meg valgte 3 åringen å dele dem I 2 og svelge en del om gangen. Eldste på da 5 valgte dele dem I 2 og stappe en del av gangen I en skje av syltetøy. Er ikke bare å si at jeg vil ha er max da denne smaker godt....... ikke merkelig at vi blir resistente mot antibiotika. Må bare si at barnet bare må ta dem for å bli frisk, må ikke gi seg. Med apocillin finnes også I dråper og da er det ca 1 ml en tar 3-4 ganger I døgnet. Det kan eventuelt prøves. Ikke knus dem, da smaker det utrolig dårligt! Anonymous poster hash: 1293b...f92 Anonymous poster hash: 1293b...f92
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 Min 5 åring klarer ikke å svelge tabletter ned vann, men med brus går de ned uten problemer. Har du prøvd det? Vanlig paracet liker han ikke svelge pga smaken, og stikkpille vil han ikke ha. Da får han mulighet til å velge mellom de 2, å velge bort begge er ikke ett alternativ. Kan det være en mulighet hvis du har både flytende og tabletter i hus? Tvang er jo ikke alltid like enkelt det heller. Anonymous poster hash: db85c...6f1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #11 Skrevet 17. februar 2016 Nå som hun er 6år er tvang helt ok, hun er stor nok til å skjønne at dette handler om medisin og sykdom og ikke at du vil være slem. Min gutt har måtte spise mye medisin fra han var ganske liten, og jeg var ganske bevisst på at vi ikke kunne ha en kamp hver gang. Brukte jeg ordet medisin så visste han etterhvert at han måtte. Om du er litt tøff mot henne nå og forklarer godt hvorfor så kan det være en god investering for fremtidige runder også. Anonymous poster hash: f3871...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå