Gå til innhold

Kateter ved keisersnitt? Noen som vet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et kjempeproblem med at jeg føler jeg må tisse heeeeele tiden.. kjempeslitsomt..kommer nesten ikke før ut av doen før jeg må inn igjen. ; D  Får man kateter under keisersnitt, eller må man ligge å tenke på dette mens dette varer?

Anonymous poster hash: 82640...01a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som er vanlig, men jeg fikk ikke det. 

Anonymous poster hash: 28371...8a1
Skrevet

Du får kateter, da du blir bedøvd fra livet og ned, og uansett ikke hadde hatt kontroll, eller kjent noe.

Anonymous poster hash: 244ee...6c4

Skrevet

De setter kateter før keisersnittet ja. Jeg synes det var flaut da en eldre dame kom for å barbere meg nedentil først. ;)

Anonymous poster hash: 574bb...093

Skrevet

hvor lenge må man ligge der da? : O

Skrevet

Du får kateter, du føler ingenting fra livet og ned så du ville ikke kjent om du må tisse eller ikke.

Anonymous poster hash: 5c5e4...867
Skrevet

ok.. da ordner det seg sikkert..ellers merker jeg vel ikke om jeg ligger der å tisser på meg ; D haha

Skrevet

Selve keisersnitt tar 10 min, sy i gjen tar 20-30 min alt etter som, uten komplikasjoner . Så må du være på oppvåkning til du har fått førligheten igjen, det tar noen timer, 2-3 kanskje .

Anonymous poster hash: 244ee...6c4

Skrevet

Du får kateter. Jeg skal ha planlagt KS selv i løpet av den kommende uken, og har fått brev om at de setter inn kateter før operasjonen, og at de tar det ut igjen dagen etterpå. Synes det var litt lenge jeg da, men er sikkert fordi at man skal være sikker på at man kommer seg på beina igjen før de tar det ut.

Anonymous poster hash: 84efe...156

Skrevet

æææ så lenge??

Skrevet

De setter kateter før keisersnittet ja. Jeg synes det var flaut da en eldre dame kom for å barbere meg nedentil først. ;)Anonymous poster hash: 574bb...093

Man barberer ikke fordi det skal legges inn kateter, til det gjør det ingenting om det er urskog der nede. Men man barberes/klippes gjerne på grunn av operasjonssnittet for å forhindre infeksjon.

Anonymous poster hash: 355dc...31b

Skrevet

Ja, du får kateter.

Anonymous poster hash: f0976...e45

Skrevet

Om du skal ha planlagt snitt på formiddagen den ene dagen så er det vanlig at det ligger til morgenen etter når du skal mobiliseres. Om du er sprek og vil opp samme kvelden så tar vi det gjerne da men da må du vært sprek nok til å kunne gå på toalettet selv, ikkeno problem, bare si ifra du:-)

Anonymous poster hash: 805d9...ccb
Skrevet

Du får kateter ja, veldig viktig at blæra er helt tømt under operasjonen.

Anonymous poster hash: 91e50...009

Skrevet

Jeg hadde mitt kateter til jeg var i stand til å gå for å komme meg på toalettet selv.

Siste gang jeg hadde keisersnitt var jeg utsatt for en ulykke når jeg var høygravid. Ble operert samme dag, keisersnitt 3dagee etter og ny operasjon 5dager etter. Lå med kateter i 13dager😳

Anonymous poster hash: c8d14...940

Skrevet

Hvor lenge det blir værende i kommer an på formen din etterpå. Jeg har to KS bak meg og var i fin form begge gangene. Så de fjernet kateteret begge gangene med en gang jeg kom ned på barsel. Dvs 2-3 timer etter operasjonen.

Kateteret er ingenting å tenke på. Lykke til med KS :)

Anonymous poster hash: 7de88...92d

Skrevet

1.gang hadde jeg kateteret til dagen etterpå,var helt utslitt.

2.tok de det ut med engang når jeg lå på overvåkningen

Skrevet

Hatt 2 akutt KS

1 gang hadde jeg kateter til dagen etterpå og jeg greide å mobilisere.

2 gang fikk jeg urinretensjon pga spinalen og epiduralen, husker de kom og engangskatetriserte meg hver 4 time😔Gikk over etter 3 dager.Utrolig lite gøy. Husker jeg satt og satt på do med full blære, men kroppen ville ikke lystre. Sammen med blodoverføring og hodepine var det noen kjipe dager. Men men, skriver det opp på lista over ting man håper man kun opplever 1 gang.

Anonymous poster hash: 70101...040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...