Gå til innhold

Ammeslutt og begynnende brystbetennelse. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en hard start på ammekarrieren min. Brystbetennelse hele 5 ganger før babyen var 2 mnd.

Fikk bukt med det til slutt, og begynte med Lecitin morgen og kveld. (Takk Gud for Lecitin!)

Har hatt klumper noen ganger etterpå, men har klart å få løst de opp ved hyppig amming/pumping, varme dusjer og massering.

Nå holder vi på å slutte helt. Har trappet ned gradvis over lang tid, og det har gått over all forventing!

Er nede i bare en amming pr døgn, og i gårkveld kjente jeg den ømme følelsen i brystet. Har ikke gitt seg enda, tross lett håndmelking, massasje og dusj.

Hva gjør jeg nå?

Jeg vil jo ikke amme kulen bort :(

Anonymous poster hash: 28e13...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer varm dusj og massasje og håndmelking. Vet jo ikke hvor lenge du har gjort dette, men kan hende du må holde på 1-2 timer, eller ta flere runder. Helst skulle du nok sittet i badekar... Var d som hjalp for meg...

Anonymous poster hash: 9ee84...ca2

Skrevet

Takk for svar.

Hadde time med babyen på helsestasjonen i dag. Fikk lurt inn et spørsmål hos legen der.

Virker ikke som om man MÅ amme kuler/klumper bort, men at det skal kunne gå seg til med dusjing og massasje.

Håper at han har rett ;)

Anonymous poster hash: 28e13...6f6

Skrevet

Legg hodekålblader på brystene. Og ja, jeg er dønn seriøs. Stoppet begynnende brystbetennelse flere ganger med dette gamle kjerringrådet.

Anonymous poster hash: 2b176...b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...