Gå til innhold

Reise til syden 33 uker på vei.


Mia2010<3

Anbefalte innlegg

Hei! Om svangerskapet er bra, uten komplikasjoner, er det innafor å reise til syden en uke når man er 33 uker på vei? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørst vel litt, blant annet på hvor du skal og hvor bra du takler varme?

 

Det kan være hardt å være (nesten) høygravid i +40C om man ikke er vandt til det. Om det er lang flytur så kan du fort hovne opp i beina, noe som er ille nok til vanlig.

 

Du bør jo også passe deg for så mye direkte sollys når du er gravid, for å unngå stygge pigmentflekker i ansiktet. De går aldri vekk.

 

Jeg har termin lik din (slutten av juli), og kommer til å vente med sydenferie til neste sommer (eller lengre).

 

Anonymous poster hash: 1973f...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flyselskap har restriksjoner, sjekk det før du bestiller. Du trenger i så fall legeerklæring. Sjekk også hva reiseforsikringen dekker, mange nevner spesifikt at svangerskapsrelaterte ting ikke dekkes.

 

Personlig ville jeg ikke reist, både pga av varmen (hater varme til vanlig, så da hadde jeg nok krepert som høygravid i syden!), jeg trenger tryggheten av å være nær sykehuset, og jeg har vært i elendig form de siste mnd av graviditetene. Bare sovet og hatt null energi.

 

Anonymous poster hash: d4fdb...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha reist så lenge man er frisk og rask. I mitt forrige svangerskap var jeg redd for å bevege meg ut av byen, i frykt for å være for langt fra sykehuset hvis noe skjer. Jeg var i toppform helt fram til fødselen startet 1 uke etter termin, så jeg "kastet" bort hele sommeren på kun venting. Ventetiden ble lang og treg. Denne gangen blir det sydenferie rundt uke 30. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet et lignende innlegg 😊 vi har bestilt tur til Hellas når jeg er 28 uker. Har grunnet mye fram og tilbake, men har nå betalt turen. Tok med avbestillingsforsikring, just in case 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...