Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Jeg er ung alenemamma med tre barn. Bare den ene av dem har regelmessig samvær med pappa. Den minste er to måneder og er hjemme sammen med meg, mens de to eldste på to og fire er i barnehagen. Familien forøvrig bor langt unna og jeg har barna alene ellers. Nå har det vært en periode med mye sykdom og jeg er fryktelig sliten. Ungene våkner om natta og vekker hverandre og ofte har vi frokost klokka fem. Jeg har tenkt på å be om avlastning men synes det er skummelt å be om hjelp. Hvor kan man henvende seg i første omgang? Hvordan er gangen i dette? Kan man velge familie selv? Og kan ungene være samlet hos en familie? Mange spørsmål, men greit å spørre her inne. Anonymous poster hash: 57b5b...575
snarttrebarnsmor1 Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har ingen svar, men en klem til deg og vær stolt over at du tør å ta steget å be om hjelp <3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Jeg er ung alenemamma med tre barn. Bare den ene av dem har regelmessig samvær med pappa. Den minste er to måneder og er hjemme sammen med meg, mens de to eldste på to og fire er i barnehagen. Familien forøvrig bor langt unna og jeg har barna alene ellers. Nå har det vært en periode med mye sykdom og jeg er fryktelig sliten. Ungene våkner om natta og vekker hverandre og ofte har vi frokost klokka fem. Jeg har tenkt på å be om avlastning men synes det er skummelt å be om hjelp. Hvor kan man henvende seg i første omgang? Hvordan er gangen i dette? Kan man velge familie selv? Og kan ungene være samlet hos en familie? Mange spørsmål, men greit å spørre her inne. Anonymous poster hash: 57b5b...575 Lavterskel: be om time hos helsestasjonen. De kan hjelpe deg å forfatte en søknad. Den skal innom "forebyggende barnevern" for å få tildelt avlastningsfamilie. Anonymous poster hash: 4adc3...657
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Jeg er ung alenemamma med tre barn. Bare den ene av dem har regelmessig samvær med pappa. Den minste er to måneder og er hjemme sammen med meg, mens de to eldste på to og fire er i barnehagen. Familien forøvrig bor langt unna og jeg har barna alene ellers. Nå har det vært en periode med mye sykdom og jeg er fryktelig sliten. Ungene våkner om natta og vekker hverandre og ofte har vi frokost klokka fem. Jeg har tenkt på å be om avlastning men synes det er skummelt å be om hjelp. Hvor kan man henvende seg i første omgang? Hvordan er gangen i dette? Kan man velge familie selv? Og kan ungene være samlet hos en familie? Mange spørsmål, men greit å spørre her inne. Anonymous poster hash: 57b5b...575 Lavterskel: be om time hos helsestasjonen. De kan hjelpe deg å forfatte en søknad. Den skal innom "forebyggende barnevern" for å få tildelt avlastningsfamilie. Anonymous poster hash: 4adc3...657 (Du kan neppe velge fritt selv, hvis det går gjennom de offentlige. De står nok ikke i kø.) Anonymous poster hash: 4adc3...657
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Hva med å flytte nærmere familien? Det ville gjort alt lettere for deg! Anonymous poster hash: 8ba55...cdc
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Sjekk ut om homestart familiekontakten finnes i ditt område. Dette er gratis lavterskeltilbud basert på frivillighet, med hjelp 2-4 timer i uka. Anonymous poster hash: afd3b...511
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Dette er en trolletråd laget etter et innlegg fra mammablogger. Skjerp deg HI. Hun klarer seg godt uten avlastning. Anonymous poster hash: fb72e...12d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 Takk for svar, jeg skal høre med helsestasjonen hvilke muligheter som finnes. Anonymous poster hash: 57b5b...575
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Dette er en trolletråd laget etter et innlegg fra mammablogger. Skjerp deg HI. Hun klarer seg godt uten avlastning. Anonymous poster hash: fb72e...12d Dette skjønner jeg ikke. Jeg leser ingen blogger og vet selv hva jeg trenger. HI Anonymous poster hash: 57b5b...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå