Gå til innhold

Når fortalte dere at dere var gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på, spesiellt dere som visste at det hadde klaffet med en gang første mens uteble. 

Hvor lang tid ventet dere før dere fortalte f.eks. familie/ evt. venner at dere venter en baby?

Og hvem fikk vite det først?

Hadde alvorlig hyperemesis gravidarum de to forrige svangerskapene (ti og tolv år siden). 

Begynte å kaste opp allerede 8-9 dager etter el. med denne lille attpåklatten, og er redd for å få samme diagnosen denne gangen. 

Veldig usikker på når vi skal "break the news". 

Har allerede jugd på meg en omgangssyke ovenfor bestemoren. :-P 

Trodde det var dét det var, siden første testen var negativ. 

Er mellom 4 og 5 uker. Har fått Pamela Andersson bryster, er konskant kvalm, svetten renner verre enn Niagara falls og jeg brekker meg over den minste lille lukt. Vet ikke hvor lang tid det tar før folk skjønner det av seg selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :)

Vi ble gravide med IVF og fortalte det til familie og nærmeste venner samme dag som vi fikk positiv test, siden de visste når vi hadde innsetting og at vi skulle teste. 

Skrevet

Nettopp på grunn av hyperemesis ga jeg beskjed til sjefen allerede i uke 6 denne gangen. Sa det så tidlig siden jeg forrige svangerskap ble raskt sykemeldt med hyperemesis. I tillegg til ulike omstendigheter på jobb, på den måten ga jeg de muligheten for å ordne personalkabalen på en god måte.

Nærmeste kollegaer fikk også vite tidlig da de uansett merket jeg var frem og tilbake på toalettet.

Ga beskjed til familie i julen pga hyperemesis og var da 11 uker.

Venner har visst alt fra uke 10-15. Er i uke 17 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...