Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Er alene med en gutt med ADHD og han er veldig dominerende overfor sin bror som er 3 år yngre. Jeg har veldig god kontroll over han og situasjoner hjemme, men jeg ser lillebror blir påvirket av hans oppførsel og utbrudd og unngår og er litt redd han. Faren har de annenhver helg og en dag i uka. Har tenkt om han kanskje kunne ha en av de noen dager også pga da får lillebror pause. Har tenkt på besøkshjem for storebror, men det kan bli mye stress å ha tre hjem å veksle på? Noen som har erfaringer med en lignende situasjon? Anonymous poster hash: 4493d...a26
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Ingen med noen erfaringer her? Gjerne andre diagnoser/utfordringer som påvirker søsken negativt.. Anonymous poster hash: 4493d...a26
Gustav Klitt Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Besøkshjem høres ut som en utrolig dårlig idé. Heller en støttekontakt eller et alenebesøk hos besteforeldre innimellom.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Jeg vet om noen som bruker den ene dagen i uken til å la barna være hver for seg. Anonymous poster hash: 1e23a...dfd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Ja, jeg tenker på et par alenedager. Jeg har lite familie å spille på her jeg bor, men faren har foreldre som sikkert kan ta en dag i ny og ne. hi Anonymous poster hash: 4493d...a26
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Tror jeg ville funnet en løsning med barnefar. Om dere har en dag i uka ungene er hos han, la bare ett barn være hos far denne dagen istede slik at minstemann får en pust i bakken. Hvem som er hvor er kanskje ikek så viktig, høre litt med minstemann hva han ønsker. Jeg har ett barn som ikke har adhd men som sliter endel med sykdom av ulike slag, og dette har påvirket lillesøster litt. Storesøster tar mye plass til tider, så lillesøster forsvinner litt. Nå er storesøster på besøk hos tante innimellom, lillesøster kan bli med men hun velger som oftes å bli hjemme, for hun sier selv det er godt å ha litt "fri". Det skjønner jeg godt. Vi gjør ikke noe spessielt, men bare det å ligg på sofaen uten å gjøre noe er deilig. I helga sovnet jeg og minsta på sofaen, vi våknet der lørdagsmorgen begge to. Utrolig deilig, og storesøster storkoste seg hos tante. Anonymous poster hash: fd082...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå