Gå til innhold

Konisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk telefon fra gynekologen min at vevsprøven som ble tatt fra livmorhalsen viste grove celleforandringer og at hun skulle henvise meg til konisering.

På sykehuset her gjøres slyngekonisering i lokalbedøvelse. Noen som har vært igjennom dette som vil fortelle litt om hvordan det var? 

Jeg har en fire mnd gammel baby og ammer, noen som vet om dette har noe å si for smertestillende som man bruker å få? Og kan man etterpå kjøre hjem selv eller bør man ha med seg noen. Har en mann som jobber på sjøen så vet enda ikke om han er hjemme når jeg får time. 

Anonymous poster hash: 93212...907
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste får narkose,jeg tok uten og kunne fint dra etter kort tid. Ikke kjøre da.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 4c5d4...236

Skrevet

Jeg ble konisert med lokalbedøvelse. Helt udramatisk og smertefritt etterpå. Blødde litt noen dager.

Anonymous poster hash: 19db1...8e7

Skrevet

Ble konsert første gang med lokalbedøvelse. Helt greit. Fikk celledeling i gjen, og mer alvorlig gang to. Fikk narkose. Alt gikk fint og fødte to barn i løpet av årene etterpå.

Anonymous poster hash: 69502...854

Skrevet

De fleste får narkose,jeg tok uten og kunne fint dra etter kort tid. Ikke kjøre da.

Lykke til.

Legge til at jeg fødte tvillinger etterpå i uke 37.

Skrevet

Jeg ble konisert da babyen min var fire måneder og spiste mat hyppig. Babyen tok ikke flaske så jeg ringte opp på forhånd og hadde en samtale med dem. De var veldig forståelsesfull og tilrettela fint. Dette hadde de vært borti før og foreslo at jeg tok med babyen. Jeg tok med babyen og min mann. Ettersom det ofte blir forsinkelser utover dagen skulle jeg få komme til først. Lokalbedøvelsen går fint med amming (er mest vanlig å koniseres i lokalbedøvelse). Man kan også få en avslapnings-pille i forkant, men da kan man ikke amme. Jeg stod over denne og savnet den aldri.

På sykehuset her brukes flermannsrom der man er før og etter operasjonen, men hver seng er delt inn med gardiner. Babyen og mannen min fikk være med inn bak min gardin og jeg ammet frem til de trillet meg på operasjonsstuen. Det tok litt tid å komme til for det kom noen hasteoperasjoner først. Selve operasjonen tar ikke så lang tid. Mens jeg ble operert passet mannen babyen. Etter operasjonen må man være på sykehuset noen timer (for å passe på at blødningene roer seg som de skal). Da fikk mannen min og babyen igjen komme bak min gardin og jeg kunne amme igjen da babyen ble sulten. Etter operasjonen dro vi hjem og fortsatte som vanlig. Operasjonen var ikke vond og det var ikke vondt etterpå.

Synes dette var en fin og enkel måte å gjøre det på. Om mannen din er på sjøen og babyen ikke tar flaske kan du ta med deg noen andre som kan passe babyen når du opereres om du vil ta babyen med. Tar babyen din flaske er det jo også enkelt å la babyen bli passet hjemme.  

Anonymous poster hash: 9d666...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...