Gå til innhold

Småvodt i ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt litt vondt i ryggen i et par uker. Ikke plagsomt, men den føles sliten i musklene på en måte. Blir verre når jeg har stått mye (står mye på jobb). Kjenner det ikke når jeg trener på elipsemaskin eller går på tredemølle, men hvis jeg jogger på den. Etter trening kjennes det godt. Tror dere dette kan ha sammenheng med treningen? (Jeg skrev et innlegg om ryggen tidligere, der jeg var redd for kreft - venter på svar på celleprøve).

Anonymous poster hash: f6d9e...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel sliten i musklene da! Det høres ut som det henger sammen med treningen. Hvor lang tid tar det å få svar på celleprøve egentlig? Tror jeg fikk det etter maks en uke sist.

Hvis ryggen ikke blir bedre og det ikke er kreft, ville jeg bedt legen om henvisning til fysioterapeut.

Anonymous poster hash: 813d0...377

Skrevet

Noen uker skulle det ta. Gått 3 nå.

Skrevet

Noen uker skulle det ta. Gått 3 nå.

Da ringer du gynekologen og etterlyser svaret!

Skrevet

Det hjelper nok dessverre ikke, er nok ikke klart

Skrevet

Nå synes jeg du er litt tafatt. Hvilken skade kan det gjøre om du ringer? De kan ha fått svaret og så tar det noen dager før du får brevet. For kreftsvar skal vel alltid sendes i posten mener jeg?

Skrevet

Neida, er ikke det at jeg ikke kan ringe. Vet at svaret kommer på sms, enten med beskjed om prøven er fin eller at jeg skal ringe hvis den ikke er fin. Forrige gang tok det 5 uker.

Skrevet

Prolaps/isjasnerven i klem?

Anonymous poster hash: 50fce...718

Skrevet

Begynn å tøye hoftebøyeren daglig! Googler du tøyning + hoftebøyer, eller tøyning + iliopsoas så finner du tøyningene. Husk alltid loddrett rygg når du tøyer den!

Og ta gjerne en tur til kiropraktor også. Låsninger i bekken og korsrygg kan gi samme symptomer.

Anonymous poster hash: d2c27...3cc
Skrevet

Takk for svar. Skal lese om det.

Skrevet

Hvordan kan svar på prøven ta 5 uker? Jeg går hos privat gynekolog og svaret kommer alltid innen maks 2 uker (som regel mindre enn en uke).

Jeg ville nok ringt og hørt om svarene har kommet, og hvis ikke etterlyst de. På den andre siden så er nok ikke legen din bekymret for kreft hvis han synes det er greit at du skal vente på svar i 1 uke. Er man bekymret for alvorlig sykdom så er det som regel fortgang i prøvesvarene.

Når det kommer til dine smerter så er nok dette relatert til muskelspenninger muskelslitasje som trigges ved trening. Jeg ville oppsøkt en manuellterapeut eller kiropraktor for å få en vurdering og behandling. 

Anonymous poster hash: 1611a...ba2
Skrevet

Få henvisning til fysioterapeut. Men slenger meg på tøyning av ilipsoas. I tillegg bør du trene kjernemuskulaturen! Kan få tips om gode øvelser til fysio.

Riktig trening er som medisin for min rygg! Hatt ryggproblemer i 17 år pga 2 prolapser med nerverotaffeksjon.

Anonymous poster hash: 47505...d9c

Skrevet

Tusen takk for svar. Og heldigvis har dere nok rett - det er nok muskulært. Fikk svar på prøva i dag, og den var i orden☺

Skrevet

Trener du mage/rygg muskulatur? Hvis ikke bør du begynne med det i går. Vil tro det rett og slett er svake muskler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...