Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Er ca 11 uker på vei og har 100% jobb og ett barn som skal følges opp. Mannen jobber offshore, 4 uker på og 4 uker av. Jeg sover nesten ikke om natta og er plager med hodepine (sikkert pga søvnmangel). Kan ikke sove på jobb heller;-) er totalt utslitt og føler meg tygd og utspyttet. Er dette grunn nok til sykmelding? Ønsker ikke å bli sykmeldt 100%, men kanskje litt slik at jeg kan hvile litt mellom slagene. Anonymous poster hash: 8e7c4...229
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Nei det syns jeg ikke. Du får legge deg sammen med ungene. Anonymous poster hash: 7ab11...8cf
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Så klart får du sykmelding om du er helt utslitt 🤗 Anonymous poster hash: f77b4...4ce
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Du får ta det opp med legen din og ikke basere det på hva folk sier her inne. Her er det mange som svarer etter dagsformen og ikke etter fornuften. Er man så sliten at det går ut over arbeid og livskvalitet kan det kanskje være nok med en dag fri i uken elns. Bestill time hos legen din du. Anonymous poster hash: 42204...6dd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Nei det syns jeg ikke. Du får legge deg sammen med ungene. Anonymous poster hash: 7ab11...8cf Jeg legger meg tidlig, men sliter med søvnen. Jeg synes også det høres ut som en tullete grunn, men jeg er så sliten. Anonymous poster hash: 8e7c4...229
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Jeg er sykmeldt av nesten samme grunn. Sover ekstremt Dårlig om natta og det hjelper ikke om jeg legger meg samtidig med ungen. Får fortsatt ikke sove. Gubben er borte fra søndag til torsdag, så det er ikke mulig med avlastning. Jeg sliter i tillegg med hofta, så legen var klar på at jeg burde jobbe redusert. Jobber annenhver dag, og det gjør underverker. Da får jeg hentet meg inn litt slik at jeg fungerer litt bedre. Mitt råd er å snakke med legen, så finner dere nok en løsning. Anonymous poster hash: b281c...417
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Du må heller finne ut hvorfor du ikke sover. Ta en prat med legen og kanskje dere kan løse søvnproblemet. Anonymous poster hash: 4aaa0...204
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 Legen sa "her er sykemeldingen din (100% i to uker) og hvis du er uenig, så skal jeg forklare deg at sånn blir det!" Jordmor ringte legen etter at jeg grein en time på kontoret hennes, og da ordnet de sykemelding. Jobbet halvt etter de to ukene. Anonymous poster hash: 39d30...a8c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Spørte om sm da jeg ventet mitt siste og femte barn. Var ingen sympati å få av legen. 100% jobb i tillegg, og ekstremt trøtt i begynnelsen med alle barna mine. Måtte fint bite tennene sammen... Er ikke sikkert din lege er like streng da. Anonymous poster hash: c2559...bf4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #10 Skrevet 16. februar 2016 Jeg var ekstremt sliten og trøtt i mitt andre svangerskap, fikk påvist lav blodprosent. Fikk ikke sykemelding. Har blitt veldig strengt, og tretthet er noe nesten alle gravide opplever. Anonymous poster hash: a83d6...bfc
MilleMarmelade Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 Men selv om nesten alle gravide opplever trøtthet, betyr jo ikke det automatisk at ingen skal få sykemelding! Det blir jo som å si at alle gravide opplever smerte under fødsel, så man trenger ikke smertestillende. Legen må vurdere den enkelte; hvor sliten er hun, kan hun få avlasting, hva slags jobb har hun osv. Heldigvis ikke vi dib'ere som skal bestemme!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 Ta det opp med legen din. Synes generelt mange gravide blir sykmeldt veldig fort. Skal snart gå ut i permisjon og har ikke vært borte en dag fra jobben, men i perioder har jeg vært veldig sliten. Anonymous poster hash: ac267...9a8
ma(G)ma med to små :) Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 Det er jo forskjell på graden av trøtthet, da! Da jeg var gravid med førstemann var det som om jeg gikk i koma 😩 Flere ganger sovnet jeg på jobb, selv om jeg la meg rett til å sove etter jobb og sov til jeg skulle på jobb neste dag, kun avbrutt av spising og dopauser. Det var helt grusomt!! 😣😩 Hadde jeg hatt barn fra før av og ingen mulighet til avlastning ville det ha vært totalt uforsvarlig. Egentlig var det vel det allikevel, med tanke på at jeg jobbet med folk som faktisk trengte å bli passet på, og at jeg sovnet på jobb selv om jeg gjorde alt jeg kunne for å holde meg våken. Hadde bare ikke vett til å vurdere sykemelding. Tror ikke jeg visste at det var et alternativ engang. Jeg var jo ikke syk 😂🙈 Med nummer to var jeg normalt gravid-sliten, og selv om det var dager hvor det var tungt å stå i jobb, gikk det helt fint. Er du så sliten at du er helt på felgen og ikke ser noen annen utvei skal du selvfølgelig be om en sykemelding, hi! Men hør med legen om det er noe annet du kan prøve ut. Kanskje kan du ta melatonin selv om du er gravid? Da får du kanskje til å sovne på kvelden. Lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #14 Skrevet 16. februar 2016 Men sover du mer bare fordi du får sykemelding? Du har et langt svangerskap igjen og må finne ut hvorfor du ikke sover. Det er klart du er trøtt og sliten uten søvn på natta og dette blir jo ikke bedre av å ikke jobbe. Anonymous poster hash: 4aaa0...204
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #15 Skrevet 16. februar 2016 Dersom du er så trøtt og sliten at det går utover arbeidsdagen din så burde du absolutt be om en sykmelding. Jeg gjorde det i mitt første svangerskap og kom meg godt ovenpå igjen etter et par uker hvile. 😊 Anonymous poster hash: ef91d...497
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #16 Skrevet 16. februar 2016 nei vettu hva, det er latskap Anonymous poster hash: 80dc4...ca2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #17 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har aldri vært sykmeldt før og er så godt som aldri borte fra jobb. Men jeg er så sliten at jeg sovner på jobb og har problemer med å skjøte jobben min:-/ skal til legen neste uke, så muligens han har gode råd. Jeg ønsker jo ikke å ha det slik. Sist svangerskap var jeg i 100% jobb uten fravær til jeg gikk ut i permisjon, så det er ikke vanlig for meg å ha det slik. Anonymous poster hash: 8e7c4...229
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #18 Skrevet 17. februar 2016 jeg er sykemeldt pga det..og har vært det en stund... så det går bra. Anonymous poster hash: ba283...ccd
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #19 Skrevet 17. februar 2016 Jeg har aldri vært sykmeldt før og er så godt som aldri borte fra jobb. Men jeg er så sliten at jeg sovner på jobb og har problemer med å skjøte jobben min:-/ skal til legen neste uke, så muligens han har gode råd. Jeg ønsker jo ikke å ha det slik. Sist svangerskap var jeg i 100% jobb uten fravær til jeg gikk ut i permisjon, så det er ikke vanlig for meg å ha det slik. Anonymous poster hash: 8e7c4...229 Men du skjønner vel at du heller må be om hjelp for å sove på natten. Det er jo det som du sier er problemet ditt. Om du har snudd døgnet og sover på dagtid så trenger du et opplegg for å snu det tilbake. Anonymous poster hash: 4aaa0...204
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #20 Skrevet 17. februar 2016 Med første var jeg en sånn type "jeg kan,jeg vil,jeg er ikke syk" og nesten sovna ved rattet på veien hjem...opp til flere ganger. Jeg var helt utslitt. Med andremann var jeg i permisjon allerede så det gikk noen lunde fint. Nå er jeg gravid med tredjemann og vet innerst inne og med erfaring at jeg vil ikke være i stand til å utføre jobben jeg gjør og skal ikke ha den årvåkenheten jobben trenger. Jeg er allerede utslitt. I din situasjon ville jeg snakket med legen,hs om det. Du trenger ikke å bevise noe som helst,du trenger å slappe av nå. Energien kommer tilbake etter en stund skal du se. Anonymous poster hash: 0570f...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå