Gå til innhold

Rydder dere rommene til barna? Evt nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 1b203...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postet fort.

Hvor gamle var de da dere sluttet med det?

Anonymous poster hash: 1b203...128

Skrevet

Vi hjelper dem, det har vi gjort hele veien...er 8 og 4. Eldste har behov for ekstra oppfølging og må fremdeles ha veiledning.

Anonymous poster hash: 1314e...39d

Skrevet

Min sønn er 4, og jeg prøver å gjøre det sånn at vi rydder sammen de fleste gangene, selv om det er enklere for meg å rydde alene. Da krever jeg at han skal rydde minst like mye som meg (stopper han, så stopper jeg) og etterpå kan vi lese en bok eller noe annet han har lyst til. Det er ingen stor jobb, for han er mye flinkere til å ikke rote enn til å rydde, men du verden så lang tid det kan ta. :P

Men hvis han f.eks. er borte over natten uten at vi har rukket å rydde, så tar jeg det, så jeg kan nyte et helt ryddig hus. ;)

Anonymous poster hash: fcdbd...f32
Skrevet

Mine er 8 og 4 de starter og rydde ( tar leker og klær opp fra gulv og rydder sengene, eldste gjør mer enn hun på 4, jeg gjør det ferdig med støvsuging og eventuell vask.

Skrevet

Min er 6 og er skikkelig vanskelig å få til å rydde. Hennes ide om ryddighet er å kaste alt inn i skapet. Ser for meg at jeg må veilede henne i flere år fremover.

Men hun liker å tørke støv og støvsuge, så selv om hun roter det til så har hun det rent.

Jeg gjorde det samme til jeg var omtrent 10år. Etter det likte jeg å det ryddig og organisert. Hun tar kanskje etter meg?

Skrevet

Her rydder de rommene hver kveld. Legorot ryddes og legoby får stå osv.

Gutta har rydda rommet fra de var 2 år. Vi hjalp de første årene, men laget rutine på at det skulle ryddes hver kveld.

Nå er de 12 og 14 år og rydder rommet hver kveld uten at vi sier noe. De synes det er kjekkere at kompiser kommer på ryddig rom!

Anonymous poster hash: dc9cd...fd7

Skrevet

Han er 4 år å rydder aldri selv

Anonymous poster hash: be86b...bd1

Skrevet

9-åringen er opptatt av å ha et ryddig og ordentlig rom, så hun ordner det selv.

6-åringen rydder sjelden på eget initiativ, og må mases på. Må som regel ha konkrete beskjeder om at lego skal i boksen, bøkene i hylla etc

Anonymous poster hash: fa747...c8a

Skrevet

9-åringen er opptatt av å ha et ryddig og ordentlig rom, så hun ordner det selv.

6-åringen rydder sjelden på eget initiativ, og må mases på. Må som regel ha konkrete beskjeder om at lego skal i boksen, bøkene i hylla etc

Anonymous poster hash: fa747...c8a

Skrevet

Vi hjelper barnet med å rydde. Vi rydder ikke.

Anonymous poster hash: 622a5...fb7
Skrevet

Mix av selvstendig rydding og veiledet rydding. Vi rydder ikke for henne. 5 år.

Anonymous poster hash: 2cd8f...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...