Gå til innhold

klassen skal på isfiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at isen ikke er sikker i år,har lært barna å ikke gå på isen.

Har ikke lyst til å sende han på den turen.

Anonymous poster hash: 6cb20...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at de ikke skal fiske på en is som ikke er sikker?? De borer hull og biler tykkelsen? Ring læreren hvis du er bekymret og hør hvordan de gjør det ift sikkerhet.

At du har lest at isen i år ikke er sikker, hva betyr egentlig det. Is å vann er jo ulikt fra sted til sted og fra vann til vann!

Anonymous poster hash: e6c34...ac6

Skrevet

Ta en snakk med skolen og hør hva de har tenkt. De har neppe tenkt at det er en god ide å ta en hel klasse med ut på utrygg is.

Skrevet

Jaha...? Så du tror at klassen da vaser ut på usikker is? At det ikke er noe opplegg eller? At barna da kun lærer å gå ut på is? Litt som å ikke ta med barna i bassenget fordi de ikke kan svømme, er det ikke?

Skrevet

Jeg regner med at de ikke skal fiske på en is som ikke er sikker?? De borer hull og biler tykkelsen? Ring læreren hvis du er bekymret og hør hvordan de gjør det ift sikkerhet.

At du har lest at isen i år ikke er sikker, hva betyr egentlig det. Is å vann er jo ulikt fra sted til sted og fra vann til vann!

Vet at politiet har ropt folk til land da isen ikke var trygg. Hva må barnet tro? Lært at isen går vi ikke på.

Skrevet

Jaha...? Så du tror at klassen da vaser ut på usikker is? At det ikke er noe opplegg eller? At barna da kun lærer å gå ut på is? Litt som å ikke ta med barna i bassenget fordi de ikke kan svømme, er det ikke?

Litt av en sammenligning.

Skrevet

At du har lest at isen i år ikke er sikker, hva betyr egentlig det. Is å vann er jo ulikt fra sted til sted og fra vann til vann!Anonymous poster hash: e6c34...ac6

Vet at politiet har ropt folk til land da isen ikke var trygg. Hva må barnet tro? Lært at isen går vi ikke på.Anonymous poster hash: 6cb20...1d7

På akkurat denne isen, på akkurat dette stedet på akkurat samme tidspunkt??

Skrevet

Hvis de skal på isfiske i regi av skolen er nok isen målt til å være trygg. I tillegg er lærerene pålagt å ha med tau, iskroker osv så du kan nok være helt trygg på å sende ungen på tur.

Å lære dem å ikke gå på isen uten voksne tilstede er veldig lurt, syns jeg.

Skrevet

Om du er bekymret kan du jo bare kontakte læreren og spør hvordan de vet at isen er sikker.

Og gi beskjed til ungene at selv om isen er trygg nå må de aldri gå ut på is før en voksen har sagt at isen er trygg, selv om andre er ute på den

Anonymous poster hash: d97c4...23a

Skrevet

Mistet min ungdom kjærlighet på isen. Den skulle være trygg da biler skulle utpå.

Skrevet

Hvilket vann skal de på da?

Anonymous poster hash: 30348...81e
Skrevet

Uaktuelt. Lærere eller andre tilfeldige voksne får aldri ha ansvar for mine barn på noe som innebærer kryssing av is, høyfjell, potensiell snøskredfare eller andre elementer som faktisk krever at man har god kjennskap.

Skrevet

Mistet min ungdom kjærlighet på isen. Den skulle være trygg da biler skulle utpå.Anonymous poster hash: 6cb20...1d7

Biler? Er jo forskjell på å gå på isen og å kjøre en tungt kjøretøy

Anonymous poster hash: d97c4...23a

Skrevet

Uaktuelt. Lærere eller andre tilfeldige voksne får aldri ha ansvar for mine barn på noe som innebærer kryssing av is, høyfjell, potensiell snøskredfare eller andre elementer som faktisk krever at man har god kjennskap.

Kniis

Skrevet

Ja, TROR du at lærere bare plumper ut på is uten å være sikker på at isen er trygg? Tror du det er slik ting gjøres? Om ikke lærerne har kunnskap nok til isfiske og sikkerhet på is, så er de i alle fall sammen med noen som har det. 

Som i at unger som ikke kan svømme, men som har svømming i regi av skolen: de er jo med på et opplegg der sikkerhet er ivaretatt. De slipper jo ikke løs en skokk med unger i en svømmehall med en lærer uten nok kunnskap til dette er til stedet. DERFOR sammenligningen

Skrevet

her er jeg enig med deg.

Anonymous poster hash: f922b...d08

Skrevet

her er jeg enig med deg.

Anonymous poster hash: f922b...d08

Ja du kan spørre når de på nyhetene her i går sa at isen i området er utrygg!

Skrevet

Ja, TROR du at lærere bare plumper ut på is uten å være sikker på at isen er trygg? Tror du det er slik ting gjøres? Om ikke lærerne har kunnskap nok til isfiske og sikkerhet på is, så er de i alle fall sammen med noen som har det. 

Som i at unger som ikke kan svømme, men som har svømming i regi av skolen: de er jo med på et opplegg der sikkerhet er ivaretatt. De slipper jo ikke løs en skokk med unger i en svømmehall med en lærer uten nok kunnskap til dette er til stedet. DERFOR sammenligningen

Ja, det ikke bare tror jeg, det vet jeg. De har en manglende evne til konsekvensvurdering og en manglende respekt for farene ved is eller forholdene i høyfjellet som gjør at de slett ikke bør ta med seg andre barn  noe som helst sted. Og siden de heller ikke vet at de ikke vet og ikke kan, ser de det som fullstendig uproblematisk og får dermed umiddelbart din holdning, jeg antar du er lærer.

Skrevet

Sug lut: jeg VET at du ikke er spåkone i alle fall  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:

Skrevet

snakk og være hysterisk ,tviler på lærerne hadde tatt de med hvis de trodde det var usikkert

Skrevet

Mistet min ungdom kjærlighet på isen. Den skulle være trygg da biler skulle utpå.

Men var det i dag du mistet vedkommende?

For hvis det var en annen vinter, så var det en annen is.

Anonymous poster hash: 50e9e...daf

Skrevet

Å være lærer er da ingen immunitet mot at ulykke ikke kan skje. Her i kommunen sprakk isen med barn ute på den- i skolens regi. De kom seg på land, men det kunne gått riktig galt, og det måtte en liten redningsaksjon til.

Om noen sier isen er utrygg og skolen velger dra dit på tur holder en så klart barna hjemme. En tar ikke sjansen og bare regner med at lærerene vet hva de gjør. F.eks tantebarnet nitt i Bergen hadde vikarlærer i flere mnd; dette var en jente på 20 uten utdannelse utover videregående. Hva er det som tilsier at det øyeblikket hun fikk ansvar for et gjeng med 8 åringer, skulle hun bli tilbedt som hellig materiale som aldri vil ta en uoverveid avgjørelse?

Anonymous poster hash: 8b244...f95

Skrevet

Å være lærer er da ingen immunitet mot at ulykke ikke kan skje. Her i kommunen sprakk isen med barn ute på den- i skolens regi. De kom seg på land, men det kunne gått riktig galt, og det måtte en liten redningsaksjon til.

Om noen sier isen er utrygg og skolen velger dra dit på tur holder en så klart barna hjemme. En tar ikke sjansen og bare regner med at lærerene vet hva de gjør. F.eks tantebarnet nitt i Bergen hadde vikarlærer i flere mnd; dette var en jente på 20 uten utdannelse utover videregående. Hva er det som tilsier at det øyeblikket hun fikk ansvar for et gjeng med 8 åringer, skulle hun bli tilbedt som hellig materiale som aldri vil ta en uoverveid avgjørelse?

Denne 18åringen er ikke lærer som i yrkestittel. Hun er ufaglært vikar. Hilsen flisespikker.

Anonymous poster hash: de498...bd7

Skrevet

snakk og være hysterisk ,tviler på lærerne hadde tatt de med hvis de trodde det var usikkert

Tro er en religionssak.

Skrevet

Denne 18åringen er ikke lærer som i yrkestittel. Hun er ufaglært vikar. Hilsen flisespikker.

Anonymous poster hash: de498...bd7

Du har rett, selvfølgelig er hun det. Uansett fungerte hun som Kontaktlærer den tiden hun var, med både elevsamtaler, foreldremøte osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...