Gå til innhold

Bare EN daglur for baby på 7 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min sover hele natten fra ca 20-08. Hun har pleid å sove 2 ganger på dagen, alt mellom 1-3 timer totalt. Nå virker det nesten som om hun er mer på bare EN lur?? Hun vil ikke sove før rundt 12 på dagen, og da sover hun gjerne 2 timer. Får henne da ikke til å sove igjen før hun er trøtt i 18 tiden, men da er det jo for sent så da blir det å holde henne våken til 19-20.....

Er dette vanlig? Er det greit?

Anonymous poster hash: af3cf...0b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er greit? Hvis det passer DIN baby...hvorfor skulle ikke det være ok?

Skrevet

Hun sover jo lang natt, så tenker det passer bra for henne med én lur. At hun er trøtt en time eller to før leggetid, tror jeg er veldig vanlig. Det betyr ikke at hun egentlig trenger en lur til.

Skrevet

Hun sover jo lang natt, så tenker det passer bra for henne med én lur. At hun er trøtt en time eller to før leggetid, tror jeg er veldig vanlig. Det betyr ikke at hun egentlig trenger en lur til.

Ok, tusen takk:)

Anonymous poster hash: af3cf...0b6

Skrevet

Det er normalt for små barn å legge seg mellom 18:30 og 19. Så hvorfor ikke la henne sove den luren og så legge seg når hun er trøtte på kvelden?

Skrevet

Det er normalt for små barn å legge seg mellom 18:30 og 19. Så hvorfor ikke la henne sove den luren og så legge seg når hun er trøtte på kvelden?

Fordi at da kan man faktisk forstyrre den gode rytmen hun har kommet seg i. Fortsett som før, barn er i stadig endring så om noen mnd kan ting se ganske annerledes ut/eller fortsatt være akkutat som nå :)

Anonymous poster hash: 27b52...55e

Skrevet

Min har aldri sovet mer enn 10 timer på natten. Om jeg skulle lagt henne 1830 så hadde hennes dag startet når det fortsatt var natt for meg.

For henne passet det best å sove 2 lurer til hun var 1 år 5 mnd.

Gjør det som passer deg best HI.

Skrevet

Da ville jeg i en periode lagt henne kl 19. Det er veldig lenge for en baby på bare 7 mnd å være våken fra kl 14-20. Kanskje er det hun som prøver å fortelle deg at hun skal legges tidligere? ☺️

Anonymous poster hash: 5506e...0db

Skrevet

Fra en mnd gammel så sov min 1 time på dagen og hele natta i 12-13 timer, helsesøster sa at det var helt greit så tidlig så lenge han fikk i seg nok mat på dagtid og det fikk han. Så ser ikke problemet med en baby på 7 mnd som sover mer :P

Anonymous poster hash: 089ea...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...