Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen kjøpte helt nytt hus for to år siden, for første gang sammen.

Den er på to etasjer, og hovedetasjen er i andre etasje.

Det er slitsomt å gå opp å ned trappa hele tiden, og det tar på når jeg skal vaske huset, da jeg må ta begge etasjene.

Jeg drømmer om et hus med hovedetasje i første, det ville vært så lettvint.

Har ikke energi lenger til å bruke så mye tid på huset. Ettersom huset er nytt, så brukte vi en del penger på å få det noenlunde fint ute rundt huset, men det er langtfra ferdig enda. Vi har 4 soverom, og ingen barn.

 

Jeg har så lyst å bo nærme mine foreldre.

Liker nabolaget der de bor og tror jeg ville stortrives der. Nå er det huset ved siden sv mine foreldre til salgs, og jeg har så lyst på det. Det har vi råd til, trenger en del oppussing men det kan vi ta litt etter litt.

Jeg har så smått prøvd å hinte til mannen, men han sier at det er for langt til jobben for han, altså litt for langt unna.

Jeg vet at om jeg hadde virkelig vist min interesse så vet jeg at han hadde sagt ja til det, men er ikke det uselvisk gjort av meg da?

På annen side så har vi hus nå og det andre er til salgs, det er bare snakk om tid før noen kjøper det.

 

Hva tenker dere? Er jeg urealistisk?

 

Anonymous poster hash: 53b21...faa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri flyttet i nabohuset til foreldre uansett hvor godt forhold man har til dem..

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Skrevet

Hadde aldri flyttet i nabohuset til foreldre uansett hvor godt forhold man har til dem..

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Får jeg spørre hvorfor?

 

 

 

Anonymous poster hash: 53b21...faa

Skrevet

 

Hadde aldri flyttet i nabohuset til foreldre uansett hvor godt forhold man har til dem..

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Får jeg spørre hvorfor?

 

 

 

Anonymous poster hash: 53b21...faa

Jeg kjenner flere som har gjort det og det blir for tett. Lett for at barna bare løper bortom, foreldre blander seg inn, svigersønner/døtre får nok etc.

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Skrevet

Greit å bo i nabolaget til foreldrene, men aldri verden om jeg hadde bodd i nabohuset.

 

Anonymous poster hash: 84c58...b7a

Skrevet

Hadde heller ikke flyttet så nærme foreldre/svigerforeldre uansett. Hadde følt lite privatliv, at vi ikke kunne vært i egen hage uten å måtte være sosiale. Å hele tiden være tilgjengelige. Hadde ikke likt det i det hele tatt. Og hvertfall ikke nå som vi har barn, liker å føle vi har vårt eget liv. Selvom det er gull å ha besteforeldre nære altså, vi har 10-15 min til mine foreldre i bil. Men ville ikke vært naboer

Skrevet

 

 

Hadde aldri flyttet i nabohuset til foreldre uansett hvor godt forhold man har til dem..

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Får jeg spørre hvorfor?

 

 

 

Anonymous poster hash: 53b21...faa

Jeg kjenner flere som har gjort det og det blir for tett. Lett for at barna bare løper bortom, foreldre blander seg inn, svigersønner/døtre får nok etc.

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Ikke alltid.

Min bror med sin familie bor et par meter unna mine foreldre og det funker fint.

Barna er hos min mor etter skolen og broren henter dem etter jobb.

Har de fri er de som regel sammen, lager middag osv., og mine foreldre trives med det.

Skrevet

 

 

 

Hadde aldri flyttet i nabohuset til foreldre uansett hvor godt forhold man har til dem..

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Får jeg spørre hvorfor?

 

 

 

Anonymous poster hash: 53b21...faa

Jeg kjenner flere som har gjort det og det blir for tett. Lett for at barna bare løper bortom, foreldre blander seg inn, svigersønner/døtre får nok etc.

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Ikke alltid.

Min bror med sin familie bor et par meter unna mine foreldre og det funker fint.

Barna er hos min mor etter skolen og broren henter dem etter jobb.

Har de fri er de som regel sammen, lager middag osv., og mine foreldre trives med det.

 

 

Det er greit at dine foreldre trives med det, men trives broren din og kona hans med det?...

 

Anonymous poster hash: 59030...7e3

Skrevet (endret)

Det er greit å bo så langt unna foreldre at man ikke kan følge med på alt hva hverandre gjør. ("Jeg så du var ute i hagen i dag. Skal du ikke snart få klippet plenen? osv) Å bo et par hus bortenfor går mye greiere. Bor man for tett blir det lett litt "storfamilie" og med mindre det er det alle parter (også inngiftede) ønsker så vil det gi problemer med for mye innblanding og for lite privatliv. I alle fall om det kommer barn.

En annen ting: Det burde ikke være ditt eneansvar å vaske huset. Om mannen vil bo i et hus som er tungvint å holde da får du snakke med ham og forklare at da må han gjøre en innsats på hjemmefronten. Dere bor der begge.

Endret av Giss
Skrevet

 

 

 

 

Hadde aldri flyttet i nabohuset til foreldre uansett hvor godt forhold man har til dem..

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Får jeg spørre hvorfor?

 

 

 

Anonymous poster hash: 53b21...faa

Jeg kjenner flere som har gjort det og det blir for tett. Lett for at barna bare løper bortom, foreldre blander seg inn, svigersønner/døtre får nok etc.

 

Anonymous poster hash: 8818b...b7d

Ikke alltid.

Min bror med sin familie bor et par meter unna mine foreldre og det funker fint.

Barna er hos min mor etter skolen og broren henter dem etter jobb.

Har de fri er de som regel sammen, lager middag osv., og mine foreldre trives med det.

Det er greit at dine foreldre trives med det, men trives broren din og kona hans med det?...

 

Anonymous poster hash: 59030...7e3

Ja.

Ellers hadde de ikke gjort det i over 5 år.

Skrevet

Stakkars mannen din, det er vel ingen som vil være nabo med svigers? Hadde min mann foreslått noe sånt hadde jeg faktisk blitt irritert.

 

Anonymous poster hash: ceef6...01c

Skrevet

Ikke flytt inn i nabohuset til dine foreldre. Det blir for tett. Det er fint å ha dem i nærheten, men ikke å bo så tett at dere har full kontroll med når lys går av og på, om det ryker fra pipa og når dere klipper plenen. En ting er at det kan være ok for deg, men husk at mannen din får sine svigerforeldre så nære.

 

En annen ting er at du må regne med at hvis dine foreldre blir pleietrengende når de blir eldre vil det bli en jobb det forventes at du utfører om du bor i nabohuset. Litt større avstand gjør det mye enklere å si nei til ting.



Anonymous poster hash: 55a79...862
Skrevet

Hadde nok blitt for tett å bo så nært mine foreldre, selv om vi har et veldig godt forhold. Jeg tror også at mannen min ville ha syntes at å ha svigerforeldrene så nært fort kunne bli en belastning. Jeg ville ikke ha bodd vegg i vegg med mine svigerforeldre heller. For noen kan det sikkert fungere fint, men ikke for meg.

 

Anonymous poster hash: 74102...63f

Skrevet

Har du snakket med dine foreldre om dette? Kan jo være de snart har tenkt å flytte i leilighet eller noe mindre, og så plutselig står dere der med nøkkelen til nabohuset

 

Anonymous poster hash: 42323...cf4

Skrevet

Vi bor over veien til svigers!Litt irriterende at de ser alt!svigerfar bryr seg ikke, men svigermor sender mld hvis syklene til unga står ute etter leggetid, følger med hvem som kommer hit, når vi legger oss osv...når vi hadde baby med kolikk var jeg selvfølgelig sliten og stuptrøtt, da kunne jeg finne på å slå på alt av lys nede i stua/kjøkkenet kl 4 om natta for å vise at vi er stått opp!Hun ser slikt for hun er oppe om natta....😂vi vurderer å legge inn bud på et hus lenger borte nå ja👏🏻

 

Anonymous poster hash: f76b8...f5a

Skrevet

(Vi gikk jo p la oss igjen etter jeg gjorde det, men lot lysene stå på......)

 

Anonymous poster hash: f76b8...f5a

Skrevet

Hvorfor må du vaske mer nå?

 

Anonymous poster hash: d3d56...4de

Skrevet

Som er tidligere kollega av meg sa: "Jeg har et altfor godt forhold til mine svigerforeldre til å flytte inn i nabohuset deres"  Nei, avstanden til foreldre / svigerforeldre skal være sånn at man minst må ta på seg gode sko og varm jakke for å gå på besøk, og gjerne litt mer også.

Skrevet

om soverommene er i første eller andre etasje har da ikke noe å si ift arbeidsmengde? Like mye å vaske, og du må uansett bevege deg mellom etasjene?

Det som er et argument, er at det er mer tungvint å få fex matvarer inn i huset, og det kan også være et argument ift dyr og barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...