Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Hvordan få til å gi øyedråper på en skånsom og okay måte? Har antibiotikadråper til minstemann, han nekter å være med på medisiner.. Hvis jeg holder han fysisk fast blir han hysterisk og kan hyle i lange tider( 10-20min). Veldig vanskelig å faktisk treffe med dråpene og de svir på huden.. Tips til hvordan man kan overtale eller holde fast på en skånsom måte? Anonymous poster hash: d3058...bf2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Vi måtte gi øyedråper I mange runder fra ungen var 1 år. Hun var ikke villig til å ha i dråpene, så eneste måten var at en satt oppå ungen på huk og brukte knærne til å holde armene nede. Den andre tvang opp øyelokket og fikk i dråpene. Jeg gråt de første gangene siden det så veldig brutalt ut. Men hun måtte ha dråpene, så det var den eneste måten. Hadde selvfølgelig belønning etterpå og mye trøst. Det gikk over etter et par dager. Da skjønte hun at det ikke var noe valg og at det gikk fort over. Anonymous poster hash: 8e097...c39
Appelsinpiken Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Dra med våtlinjen og drypp under selve øyet
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Ta det når han sover? Bør ikke gjøres. Øyedråper skal blunkes over hele øyet. Finnes salver man kan ha i våtkanten på natta, men som regel må man også bruke dråper.. Anonymous poster hash: 859d9...8fa
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Jeg vet hvordan de egentlig skal administreres, altså i nedre øyeblikk. Ungen er altså ikke baby, da hadde tvang vært enklere. Hbarnet er tre og et halvt.. Har lagt en dråpe innerst mot øye og så strøket forsiktig så den løser seg i tårevæske men det blir jo ikke full godt. Får heller ikke gitt medisinene som foreskrevet og tenker jo på resistentutvikling.. Anonymous poster hash: d3058...bf2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Når han er så stor som 3.5 hadde jeg brukt en blanding av snakk, tvang og premie. Altså fortalt på forhånd (rett før), at dette må vi gjør fordi blabla.., og sagt at etterpå skal du få dette i premie (en sjokolade, lese em spesiell bok, dere skal tegne sammen, se på fantorangen - et eller annet som kan fungere som premie). Og så hadde jeg gjort det med tvang. Og selvfølgelig gitt premien etterpå. Anonymous poster hash: 6cb35...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå