Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Naboen, som er en snål skrue, bor i en alder av 55 år sammen med sin mamma og eneste gangen han er utenfor huset er på sin daglige luftetur med hunden. Da putter han hunden i bilen og kjører til et jorde hvor hunden får springe løs 15-20 min. At han aldri skulle hatt hund er en ting, men seansen når han skal ha hunden inn i bilen er bare tragikomisk. Hunden, som ikke har vært ute på et døgn som jeg ser ihvertfall, er naturlig nok tissetrengt og må få tisset seg ferdig før han går inn i bilen. MENS den tisser begynner maset. "Kom nå da, bli ferdig nå, kan du ikke komme, gå inn i bilen, hvorfor går du ikke inn i bilen, faen altså, kom da" osv i samme sutremasete tonefall. Den stakkars hunden skjønner vel ikke hva han maser om, men etter den har tisset seg ferdig, snust litt og surret litt rundt hopper den inn i bilen. Hver eneste dag er samme regla. Litt komisk og litt trist. Jeg selv kan lite om hunder, men det er en rottweiler som ganske sikkert hadde trengt mer enn en halvtimes lufting pr dag? Anonymous poster hash: 245a1...7c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Det er bare tragisk! Alle hunder trenger mer enn 15-20 min ute i løpet av et døgn! :/ Og slike hunder er smarte og trenger stimuli samt å få tømt ut energien sin! Han skulle aldri hatt hund!😞 Anonymous poster hash: d3720...16f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Trist å høre.Kan du ikke melde han.Anonymt.Hunden har det sikkert dårlig hos han. Anonymous poster hash: 8eed5...188
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Han har nettopp mistet omsorgen for sine fire barn, men hunden er det ingen som tar ansvar for. Moren er en fin dame, så hun lar han nok ikke være slem med hunden, men den har det jo ikke godt nok mtp lufting og lek. Jeg har jo ikke noe grunnlag for å melde noe som helst, det er vel ikke ulovlig å ikke lufte hunden? Og hvor skal man ev melde? Hi Anonymous poster hash: 245a1...7c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Det er ulovlig å ikke lufte hunden jo. Det går under vanskjøtsel. Har vi ikke fått dyrepoliti i Norge nå da? Ellers er det vel mattilsynet du melder til. Anonymous poster hash: 021ca...0fd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Jeg ville meldt dette til mattilsynet. Hvis du føler at du ikke trenger det ville jeg tilbydd meg å lufte hunden. Nå er jeg utprega hundemenneske så å gå tur med en hund hadde bare vært stas. Rottweilere er brukshunder og MÅ brukes. En liten luftetur er som om at en 5-åring skal sitte innendørs på rompa hele dagen og kun få lov til å ta en liten runde rundt i hagen på 15 min. Anonymous poster hash: 6f018...462
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Jeg er ikke noe hundemenneske og hadde aldri turt å gå tur med en så kraftig hund, selv om den virker rolig nok. Det er jo ikke sånn at jeg henger i vinduet og følger med på om og når de lufter hunden, men samme når jeg er hjemme står bilen i hagen, bortsett fra den lille stunden om formiddagen (som jeg nå får med meg siden jeg er sykemeldt). Jeg kan jo ringe til Mattilsynet å høre, men jeg tviler altså på at de har ressurser til å se på denne saken. Spesielt siden han alt har mistet barna sine så er han nok ikke den enkleste å veilede, tenker jeg. Huff, jeg får så vondt av den, også av måten han snakker til den på. Når alt blir sagt i samme klagende tonefall så skjønner den vel ikke hva han vil. Noen folk skulle hverken hatt barn eller dyr, altså. Hi Anonymous poster hash: 245a1...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå