Gå til innhold

Meg eller mannen som var litt teit....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å venner baby til egen seng og eget rom. Har slitt en del med mye oppvåkning osv så vi bytter på annenhver kveld å sitte på rommet til baby en periode. Uansett.....

I går var det min tur. Når jeg skulle opp tenkte jeg å ta med ipad for da kunne jeg se på sumo eller noe annet på nett (litt lei av candycrush....). Spurte mannen helt enkelt om det var noe passord på nettet på ipad siden det egentlig er et eldre barn sin. Da skulle han begynne å laste ned apper på sumo osv. Jeg sa at jeg trengte bare å vite om det var passord på nettet, så kunne jeg ordne det jeg skulle selv, og at jeg også kan se sumo via nettet og ikke trengte app osv. Jeg ble vel litt oppgitt. Mannen reagerte med å bli sur og slenge ut av seg noe om at han faktisk bare prøver å hjelpe.Fikk aldri noe svar på det jeg lurte på, og gikk opp uten ipad..... litt irritert jeg også. 

Var jeg virkelig så vanskelig? 

Anonymous poster hash: b11ce...95d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det så ille at han ville hjelpe deg et du måtte bli sur da?

Anonymous poster hash: 5ded1...648

Skrevet

Han var mest teit (om noen egentlig var det) for han ville jo bare være snill og laste ned sumo til deg :)

Be han gjøre det i dag. Si unnskyld og smil!

Overtrøtte småbarnsforeldre har det med å småkrangle om unødvendige filleting :)

Anonymous poster hash: 51b41...7f5

Skrevet

Her var det nok du som var teit.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Men veldig ofte skal han begynne å styre og ordne slik han synes er best når det kommer til data og nett-ting fordi han er veldig god på det. Det innebærer ofte at jeg (som ikke er god på sånt) må bruke halve kvelden på å sette meg inn i det nye.... i stedet for at jeg bare kunne fått passord og klart resten selv, på min måte. 

Jeg ba jo bare om passord..... ikke masse annet.....

HI

Skrevet

Han var mest teit (om noen egentlig var det) for han ville jo bare være snill og laste ned sumo til deg :)

Be han gjøre det i dag. Si unnskyld og smil!

Overtrøtte småbarnsforeldre har det med å småkrangle om unødvendige filleting :)

Anonymous poster hash: 51b41...7f5

Du har HELT rett i det. Det skal jeg overhodet ikke motsi! :) Vi er begge slitne om dagen, og særlig på kvelden ønsker jeg bare ro og fred og litt tid til å slappe av, så jeg har helt klart mindre tålmodighet til "nye forslag", og han har også mindre tålmodighet. 

HI

Skrevet

Du spurte etter passordet til nettet??

Eller passordet på Ipaden?

Jeg synes det er sært og ikke vite passordet på nettet i sitt eget hjem.....er du ikke innlogget på Wifi med telefon eller PC? I såfall har du vel passordet til nettet?

Anonymous poster hash: 64e5a...336

Skrevet

Var det så ille at han ville hjelpe deg et du måtte bli sur da?Anonymous poster hash: 5ded1...648

Nei, egentlig ikke. Men veldig ofte skal han begynne å styre og ordne slik han synes er best når det kommer til data og nett-ting fordi han er veldig god på det. Det innebærer ofte at jeg (som ikke er god på sånt) må bruke halve kvelden på å sette meg inn i det nye.... i stedet for at jeg bare kunne fått passord og klart resten selv, på min måte.  Jeg ba jo bare om passord..... ikke masse annet..... HI Anonymous poster hash: b11ce...95d

Sånn er mannen min også, så da spør jeg om han kan fikse i morgen siden jeg ikke skjønner meg på sånt. Så sør du han om han kan lære deg litt opp i ting:)

Skrevet

Du som er teit , samt skikkelig barnslig . Som må inn her å spørre hvem som har rett , fordi du spør etter ett passord og han ikke svare som du ønsker .

Anonymous poster hash: d9246...bbf

Skrevet

Du spurte etter passordet til nettet??

Eller passordet på Ipaden?

Jeg synes det er sært og ikke vite passordet på nettet i sitt eget hjem.....er du ikke innlogget på Wifi med telefon eller PC? I såfall har du vel passordet til nettet?

Det er "barnesikring" på ipaden slik at barnet som eier den ikke har fri tilgang. Mannen som styrer mest med den, og da også han som har lagt inn sikringen osv. Så nei, jeg har ikke passordet for netttilgang på ipaden, da jeg vanligvis ikke bruker den. Har selvsagt passord til nettet hjemme. 

HI

Skrevet

Du som er teit , samt skikkelig barnslig . Som må inn her å spørre hvem som har rett , fordi du spør etter ett passord og han ikke svare som du ønsker .

Tja... med tanke på div rare tråder her inne så tenker jeg det er greit å stille de fleste spørsmål her jeg ;) Skjønner ikke hvorfor du er på dib/bim om du kun vil se fornuftige innlegg.....

HI

Skrevet

Tja... med tanke på div rare tråder her inne så tenker jeg det er greit å stille de fleste spørsmål her jeg ;) Skjønner ikke hvorfor du er på dib/bim om du kun vil se fornuftige innlegg.....

HI

Fornuftige eller ikke fornuftig er det mye av her ;) dette her ble bare latterlig ( min mening ;)

Skrevet

Du spurte etter passordet til nettet??Eller passordet på Ipaden?Jeg synes det er sært og ikke vite passordet på nettet i sitt eget hjem.....er du ikke innlogget på Wifi med telefon eller PC? I såfall har du vel passordet til nettet?Anonymous poster hash: 64e5a...336

Det er "barnesikring" på ipaden slik at barnet som eier den ikke har fri tilgang. Mannen som styrer mest med den, og da også han som har lagt inn sikringen osv. Så nei, jeg har ikke passordet for netttilgang på ipaden, da jeg vanligvis ikke bruker den. Har selvsagt passord til nettet hjemme.  HI Anonymous poster hash: b11ce...95d

Og hvorfor i all verden skulle du da ha passord for å se sumo? Barneskring på nett hindrer deg ikke å se på sumo....

Jeg holder med mannen. Han ville vel være grei å laste ned sumo-appen til deg - du sier jo selv at du ikke er særlig flink med slike ting!

Skrevet

HI

Fornuftige eller ikke fornuftig er det mye av her ;) dette her ble bare latterlig ( min mening ;)

OK ;) Ikke svar på tråden da vel ;)

HI

Skrevet

Du spurte etter passordet til nettet??Eller passordet på Ipaden?Jeg synes det er sært og ikke vite passordet på nettet i sitt eget hjem.....er du ikke innlogget på Wifi med telefon eller PC? I såfall har du vel passordet til nettet?Anonymous poster hash: 64e5a...336

Det er "barnesikring" på ipaden slik at barnet som eier den ikke har fri tilgang. Mannen som styrer mest med den, og da også han som har lagt inn sikringen osv. Så nei, jeg har ikke passordet for netttilgang på ipaden, da jeg vanligvis ikke bruker den. Har selvsagt passord til nettet hjemme.  HI Anonymous poster hash: b11ce...95d

Og hvorfor i all verden skulle du da ha passord for å se sumo? Barneskring på nett hindrer deg ikke å se på sumo....

Jeg holder med mannen. Han ville vel være grei å laste ned sumo-appen til deg - du sier jo selv at du ikke er særlig flink med slike ting!

Fordi, som jeg sa, ALT som krever nett er passordbelagt. 

HI

Skrevet

HI

OK ;) Ikke svar på tråden da vel ;)

HI

Du ønsket jo svar på hvem som var teit ... Og svaret fikk du 🤔🤔🤔 du var teit

Skrevet

Eh...hvor gammel er du HI...? :lol:

Anonymous poster hash: f00ca...440
Skrevet

Ingen av dere er vel teit.

Trøtte, ja.

Tenker forskjellig, ja.

Gjenkjenner mønstret.

Han vil bare være snill men velger feil måte og tidspunkt når du ikke er i modus til hverken å lære eller være diplomat.

Velg et tidspunkt hvor ingen av dere er spesielt slitne eller stresset for noe og ta en snakk om hva dere hver især trenger når dere er slitne. Da vil jeg tro at mye kan avhjelpes. 

- og så tror jeg de fleste av oss har opplevd å være så slitne at selv små ting har kunnet bli store, så det er nå ingen grunn til å hakke på hverandre. ;)

Skrevet (endret)

Kjenner meg litt igjen, for sånt blir jeg også litt oppgitt over. Velmenende fra din manns side, ja, men jeg synes faktisk han bare kunne gi deg passordet slik du ba om, uten å komme med en masse annet "tull" der og da :-)

Endret av Kari Mari
Skrevet

Jeg liker nå best å få svar på det jeg spør om, jeg da. Særlig når jeg er sliten, da har jeg ikke kapasitet til å skulle sette meg inn i andres løsninger på et problem jeg har klart for meg selv.

Tenker dere begge er litt frynsete, og ingen ville blitt oppgitt om dere var uthvilte. Ville satt det på sliten-kontoen og startet igjen med blanke ark i dag.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Men veldig ofte skal han begynne å styre og ordne slik han synes er best når det kommer til data og nett-ting fordi han er veldig god på det. Det innebærer ofte at jeg (som ikke er god på sånt) må bruke halve kvelden på å sette meg inn i det nye.... i stedet for at jeg bare kunne fått passord og klart resten selv, på min måte.

Jeg ba jo bare om passord..... ikke masse annet.....

HI

Typisk menn. Ordner opp og styrer uten å finne ut hva behovet egentlig er.

Øv deg på å si "det var ikke dét jeg spurte om".

Skrevet

Jeg skjønner deg jeg! :)

Det handler om å klare seg selv på en måte og at mannen "slipper" en til. Hadde en eks som var slik når det gjaldt alt! Han gjorde meg hjelpeløs ved å alltid skulle gjøre slike ting for meg, for det var jo enklere enn at jeg skulle styre på med det selv. Jeg var jo så dum og kunne ikke slike ting :P 

Anonymous poster hash: fd807...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...