Gå til innhold

Når slutta barnet ditt på SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min skal begynne på skolen til høsten og vi må ha full plass på SFO. De vet å ta seg betalt. Håper det holder med to år på SFO.

Anonymous poster hash: 6e80f...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann hadde full plass frem til han begynte i fjerde, og etter et halvt år med halv plass etter det, sluttet han helt. Yngste hadde full plass i første klasse, og halv plass et halvt år etter det før hun sluttet helt.

Anonymous poster hash: 7e328...15b
Skrevet

Eldste sluttet til sommeren i 2.klasse, gikk altså ikke i 3.klasse

Nest eldste sluttet etter jul i 2.klasse

Tredje sluttet etter jul i 3.klasse

Fjerde går bare i 1.klasse og skal gå en stund til.

Må liksom se an både barnet og miljøet. Tredje her gikk helt til jul i 3.klasse fordi alle andre gjorde det, når alle venninnene hennes var der ville jo hun også være der. Ikke noe gøy å gå hjem til tomt hus alene når venninnene var igjen på sfo og skulle ha forming, gym og div aktiviteter der....

Anonymous poster hash: aa1b8...122
Skrevet

Hun gikk ut fjerde klasse

Anonymous poster hash: ad5a3...de8

Skrevet

Min går i første og liker ikke sfo. Vi vurderer å slutte fra 2. klasse, hun er moden for alderen og klarer fint å være hjemme alene en time. 

Anonymous poster hash: 2323d...3ef
Skrevet

Min skal begynne på skolen til høsten og vi må ha full plass på SFO. De vet å ta seg betalt. Håper det holder med to år på SFO.

Masse sosialt, venner å leke med, aktiviteter og ting som skjer på SFO. Hvertfall her....man går virkelig glipp av en sosial arena ved å droppe sfo. Kjempe flinke voksne og her går veldig mange ut 4 trinn.

Anonymous poster hash: d9268...dfe

Skrevet

Her var det forskjellige svar:) min er veldig rolig og finner ikke på noe tull, så jeg tror han fint klarer å være hjemme alene fra 3. Klasse. Men vi får se det an, liker han det veldig godt så må han da få lov til å være der:)

HI

Skrevet

Min eldste i 3 klasse elsker sfo.

Skrevet

Kommer an på så mye.

Her går både 1.klassingen og 3.klassingen på sfo.

Jeg jobber sent og det blir mange timer å være alene i tomt hus ellers. Venninnene bor på en litt annen kant av byen enn oss så det er ikke noen i umiddelbar nærhet og husene rundt oss står også tom på dagtid så det er ingen å gå til om det er noe. Da er det bedre å være på sfo. Jeg regner med at den eldste går ned til halv plass etter sommeren da dessverre nesten ikke er noen 4.klassinger på sfo her.

Anonymous poster hash: 5444b...3e7
Skrevet

Hva koster sfo ettermiddagsplass mandag til fredag?

Anonymous poster hash: 29a7f...cc7

Skrevet

Her var det forskjellige svar:) min er veldig rolig og finner ikke på noe tull, så jeg tror han fint klarer å være hjemme alene fra 3. Klasse. Men vi får se det an, liker han det veldig godt så må han da få lov til å være der:)

HI

En annen ting du må ta stilling til er hva han gjør de timene hjemme...

Jeg har erfart både med egne og andres barn at på sfo leker de med venner, de er ute, de er i gymsalen osv, de har det sosialt og gøy. Klart de klarer å gå hjem og være alene et par timer, men hva gjør de da, de sitter på ipad'en eller ser på TV. For meg, og mange andre med meg, er det verdt prisen å betale for at de er aktive og sosiale fremfor å sitte passivt hjemme og underholde seg med en skjerm....

Mine har hatt full plass bare i 1.klasse da, fra 2.klasse har de hatt redusert plass.

Skrevet

Eldste min går i fjerde klasse nå. Har halv plass på SFO, det betyr inntil 12 timer i uka. Ettersom skolen slutter 13.20 holder det.

Noen i klassen hennes har slutta, men fortsatt mange som går der.

Har inntrykk av at det er store forskjeller i SFO-tilbudet. Noen steder er det få som går det, andre steder går alle lenge.

Anonymous poster hash: 6e4e3...5fd

Skrevet

Du må sjekke nettsiden til kommunen din, for sfo har ingen makspris sånn som barnehagene og kommunene kan sette akkurat hvilken pris de vil. Så prisene varierer veldig fra sted til sted....

Her vi bor koster det for full plass 2700 kr i måneden og for delt plass 2100 kr. Ved delt plass kan du bruke sfo opptil 11 timer i uken, hvordan du fordeler de 11 timene velger du selv. Full plass er fra 12 timer og oppover.

Skrevet

Du må sjekke nettsiden til kommunen din, for sfo har ingen makspris sånn som barnehagene og kommunene kan sette akkurat hvilken pris de vil. Så prisene varierer veldig fra sted til sted....

Her vi bor koster det for full plass 2700 kr i måneden og for delt plass 2100 kr. Ved delt plass kan du bruke sfo opptil 11 timer i uken, hvordan du fordeler de 11 timene velger du selv. Full plass er fra 12 timer og oppover.

Det står div inntektsgrenser og priser utfra det. Er det inntekten på begge foreldrene til sammen? Eller den som står oppført som betaler?

Skrevet

Det står div inntektsgrenser og priser utfra det. Er det inntekten på begge foreldrene til sammen? Eller den som står oppført som betaler?

Husstandens samlede inntekt, altså begge foreldrene til sammen.

Skrevet

Hos oss koster full plass på sfo 3500 kr i mnd. Vi har redusert plass for 2.klassingen da jeg er hjemme deltid med yngre søsken. 

Skrevet

Slutta fra 2. Klasse. Men hadde max en halv time alene hjemme.

Anonymous poster hash: b45cb...b95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...