Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Minste fikk omgangssyke torsdag. Hadde fri fredag og mandag, nå staret jenta. Ikke godt dette. Men,gruer meg alikevel til å ringe jobben. Er alene med de. Sjefen har skjerpet inn på omtrent alt da så mange er syke fra jobb,sjelden jeg er borte,men kjenner på det alikevel 😢 Anonymous poster hash: 164a1...0b5
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Sykt barn-dager er en rettighet. Vi må ikke være redd for å bruke de rettigheter som er gitt oss! Arbeidsgiver har et ansvar for sine arbeidstakere, og får han problemer pga sykefravær, så er det han som ikke har gjort jobben sin. Han må være forberedt på at situasjoner som dette kan oppstå. Spør sjefen din om han ønsker legebekreftelse. Utover det trenger du ikke tenke mer på det! Anonymous poster hash: 75cb0...a73
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har selv nettopp vært sykemeldt, så ble det ene barnet min syk og innlagt. Føler meg ikke som verdens beste arbeidstaker. Jeg har 100% omsorg for ungene mine. Men, sykt-barn-dager er en rettighet og jeg misbruker jo ikke systemet, jeg bruker det på helt korrekt måte. Jeg er løsningsorientert og fleksibel, f.eks. velger jeg hjemmekontor hvis ungene bare er litt syke. Din plikt som arbeidstaker er å informere arbeidsgiver om sykefravær så tidlig som mulig. Din plikt som mor er å ta deg av ungene dine når de blir syke. Anonymous poster hash: 87c01...664
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Urrgghh....kan ikke få sagt NOK hvor mye jeg hater arbeidsgivere som klarer å gi folk dårlig samvittighet for å være hjemme med syke barn eller være hjemme når man selv er syk. Sånn er livet faktisk, man blir av og til syke, noen mer enn andre, deal with it! Hvis ikke så har arbeidsgiver feilet på alle plan, både i forhold til organisering når noen blir syke og må være borte fra jobb og ikke minst i forhold til sitt ansvar overfor personalet. Det fører som regel mer sykdom med seg å konstant være redd for å bli syk å måtte være hjemme fra jobb. Anonymous poster hash: 4786d...aff
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Jeg sier alltid ifra tidlig. Har sagt ja flere ganger til senvakt selv om jeg da måtte betale for barnevakt. Dessverre ikke noe hjemmekontor, må være fysisk på jobb. Eldste er kvalm også så to barn hjemme. Anonymous poster hash: 164a1...0b5
TPK Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Du er først og fremst mor, deretter arbeidstaker! Dette pleier min sjef heldigvis å påpeke når jeg må være hjemme. Ikke ha dårlig samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå