GĂ„ til innhold

Han skulker mye😔


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stemor til en gutt som er 14 Ă„r.Han er hos oss annenhver helg og ellers alt av ferier og fri.Det som er er at han er begynt Ă„ skulke skolen.Han har 30 dager fravĂŠr fra skoleĂ„ret startet.Moren takler ikke han og har hatt barnevernet pĂ„ dĂžra flere ganger grunnet diverse.Vi har lyst at gutten skal flytte hit, men det vil han ikke.Han bor i oslo nĂ„ og sier han nekter Ă„ flytte "pĂ„ landet" hvor vi bor.Det blir visst for kjedelig.NĂ„r faren snakker med han svarer han bare frekt tilbake.Jeg har prĂžvd Ă„ snakke litt med han om situasjonen, men vil ikke vĂŠre den masete stemoren😕Vi har grenser her(vi har 5 unger sammen som bor fast her hos oss sĂ„ det er likt for alle!)Jeg synes bare det er sĂ„ trist at han ikke bryr seg om skole og andre viktige ting.Vil han skal fĂ„ et godt liv og jobb nĂ„r han nĂ„ begynner Ă„ bli voksen.Noen tips?😕

 

Anonymous poster hash: 97fc2...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vÊre han bryr seg,gutten kan ha det vondt. Her mÄ far ta grep. Kontakt skolen fÞrst,hadde ikke gitt meg.

 

Anonymous poster hash: f312a...412

Skrevet

Nei, vi gir oss ikke altsĂ„đŸ‘gutten selv sier at det ikke er noe galt, men noe mĂ„ det jo vĂŠre?😔

 

Anonymous poster hash: 97fc2...39a

Skrevet

Nei, vi gir oss ikke altsĂ„đŸ‘gutten selv sier at det ikke er noe galt, men noe mĂ„ det jo vĂŠre?😔

 

Anonymous poster hash: 97fc2...39a

Hva sier bv? Hva sier skolen? Gi han et ultimatum - enten begynner han Ä mÞte opp pÄ skolen, eller dere begynner Ä kjÞre han til og fra og fÞlge han inn (er dette praktisk umulig sÄ mÄ han bytte skole til kretsen dere bor i, sÄ fÄr han bo hos dere i helgene). Ikke kjeft, bare si det er en plikt for dere foreldre Ä fÄ han pÄ skolen, men det er han selv som mÄ faktisk gÄ der. Sannsynligvis har han venner i Oslo som ikke er de beste dor han Ä henge med, sÄ det beste er jo at han flytter til dere, men Ä fÄ en 15 Äring til Ä bo hos far nÄr han ikke vil. Han kommer til Ä rÞmme ved fÞrste mulighet. Dersom mor har hatt bv pÄ dÞra i mange Är, sÄ har jo ikke far gjort jobben sin som far og bÞr gÄ i seg selv. Hvordan skal gutten stole pÄ en far som "plutselig" stiller opp nÄr det nesten er for sent?

 

SkjÞnner det ikke er sÄ lett, men se det gjennom barnets Þyne...

 

 

Anonymous poster hash: 98d4a...2a0

Skrevet

Mor nekter Ä la sÞnnen bo her pga hun ikke fÄr penger da(hennes ord).Barnevernet kommer Ä ser hjemme hos dem og da er sÄklart alt pent og pyntelig og moren legger helt om vÊremÄte(ifÞlge gutten).Far har prÞvd flere ganger, men kommer ikke gjennom med noe pga hun snakker seg ut av alt.Neste hadde blitt rettsak.Gutten er ogsÄ blitt tatt for tyveri(en gang som vi vet om).Jeg blir sÄ trist pÄ hannes vegne.NÄ har han lyst Ä reise bort pÄ ferie sammen med noen kompiser og faren deres i sommer til utlandet, men det kommer aldri til Ä gÄ bra.Far nekter Ä sende han.Moren gur seg over for sÞnnen sier bare"sÄ hva!Hva skal du gjÞre med det?jeg reiser hvis jeg vil reise!"(ogsÄ hennes ord)....fortvilt

 

Anonymous poster hash: 97fc2...39a

Skrevet

Jeg synes det er vanskeligere Ă„"snakke fornuft" til han enn vĂ„re barn pga jeg er stemoren.Sikkert slikt for de fleste stemĂždre?Jeg vil ikke han skal havne pĂ„ skrĂ„planet sĂ„ ungđŸ˜„det er bare trist!han var jo sĂ„ hĂžflig og flink fĂžr!noe ER galt

 

Anonymous poster hash: 97fc2...39a

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...