Gå til innhold

Noen som har barn med migrene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at min datter på 12 har det. Skal til legen i dag. Men bare nysgjerrig på hvordan det arter seg hos andre

Anonymous poster hash: b3aa2...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på 10 år som har barnemigrene. Når hun får skikkelige annfall så ligger hun bare på gulvet å ruller, kaster seg rundt og gråter. Vi får ikke røre henne. Det slutter enten med oppkast eller at hun sovner.

Vi har oppfølging hos barnelege, og har fått beskjed om å gi henne paracet eller ibux med en gang hun har vondt i hodet. Det har ført til at hun nesten ikke har kraftige anfall, men hun får medisin ca 5-7 ganger hver mnd.

Anonymous poster hash: 5333d...434

Skrevet

Har en sønn med barnemigrene, veldig typiske anfall.

Han får skikkelig vondt i hodet, ligger i fosterstilling i sengen og har veldig veldig vondt, vi får ikke ta på han, han må være helt i fred. Ender enten med at han kaster opp og så sovner, eller at han sovner uten å kaste opp. Etter å ha sovet en time eller to våkner han igjen og hodepinen er vekke som dugg for solen.

Han er nå akkurat fylt 12 år og har ikke hatt anfall siden oktober/november. De har kommet sjeldnere og sjeldnere siste året så vi håper han er i ferd med å vokse det av seg.

De sier at barnemigrene som regel er korte anfall, 2-4 timer er vanlig, men så skjer det noe i puberteten. Enten vokser de det av seg, eller de får verre anfall. Etter puberteten kommer gjerne "voksenanfallene" som kan vare  i 1-3 dager.

Skjønte på legen at de som får det før puberteten ofte vokser det av seg, mens de som får det i puberteten gjerne blir plaget resten av livet...

Anonymous poster hash: 7ff71...295
Skrevet

Jeg hadde barnemigrene. Vokste det av meg og fikk en mye mildere variant av migrene i voksen alder (ble utløst etter graviditeten m siste).

Anonymous poster hash: dc09e...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...