Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Mistenker at min datter på 12 har det. Skal til legen i dag. Men bare nysgjerrig på hvordan det arter seg hos andre Anonymous poster hash: b3aa2...fef
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har en jente på 10 år som har barnemigrene. Når hun får skikkelige annfall så ligger hun bare på gulvet å ruller, kaster seg rundt og gråter. Vi får ikke røre henne. Det slutter enten med oppkast eller at hun sovner. Vi har oppfølging hos barnelege, og har fått beskjed om å gi henne paracet eller ibux med en gang hun har vondt i hodet. Det har ført til at hun nesten ikke har kraftige anfall, men hun får medisin ca 5-7 ganger hver mnd. Anonymous poster hash: 5333d...434
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Har en sønn med barnemigrene, veldig typiske anfall. Han får skikkelig vondt i hodet, ligger i fosterstilling i sengen og har veldig veldig vondt, vi får ikke ta på han, han må være helt i fred. Ender enten med at han kaster opp og så sovner, eller at han sovner uten å kaste opp. Etter å ha sovet en time eller to våkner han igjen og hodepinen er vekke som dugg for solen. Han er nå akkurat fylt 12 år og har ikke hatt anfall siden oktober/november. De har kommet sjeldnere og sjeldnere siste året så vi håper han er i ferd med å vokse det av seg. De sier at barnemigrene som regel er korte anfall, 2-4 timer er vanlig, men så skjer det noe i puberteten. Enten vokser de det av seg, eller de får verre anfall. Etter puberteten kommer gjerne "voksenanfallene" som kan vare i 1-3 dager. Skjønte på legen at de som får det før puberteten ofte vokser det av seg, mens de som får det i puberteten gjerne blir plaget resten av livet... Anonymous poster hash: 7ff71...295
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Jeg hadde barnemigrene. Vokste det av meg og fikk en mye mildere variant av migrene i voksen alder (ble utløst etter graviditeten m siste). Anonymous poster hash: dc09e...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå