Gå til innhold

Meldt til barnevernet igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne har blitt meldt til barnevernet...igjen. Hun har blitt meldt to ganger før. kan egentlig ikke si noe om hvorfor her, vil ikke at de skal bli Gjennkjent. Iallefall ble sakene henlagt begge gangene.

Er det slik at de kan henlegge nå også? Eller blir sjansene dårligere for hver gang hun får en slik bekymringsmelding på seg? Det er forskjellige folk som har meldt forskjellige hendelser . Jeg er redd for at det skal bli vanskelig for henne denne gangen....

Anonymous poster hash: 66237...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle ikke heller bekymre deg om det er noe i bekymringen da? Sånn for ungenes del, mener jeg.

Skrevet

Man blir vel ikke meldt uskyldig til barnevernet 3 ganger. Kanskje du burde bekymre deg for barnet/barna hennes i stedet for

Anonymous poster hash: 0e564...de1
Skrevet

Enig med Miss Marple, det viktige her er vel strengt tatt at opptil flere mennesker synes det er bekymringsfullt hvordan hun ivaretar foreldrerollen.

Skrevet

Jeg tror hun er en god mor, hun gjør så godt hun kan.

Hi

Skrevet

Hi

Men er det bra nok?

Skrevet

Hi

Er du helt sikker på at hennes beste er godt nok for barna, da?

Det høres merkelig ut at tre ulike kilder uavhengig av hverandre mener det er såpass bekymringsverdige forhold rundt hennes omsorgsevne.

Om hun faktisk er en god nok mor så tror jeg kanskje hun uansett trenger hjelp slik at hun greier å fremstå som en bedre mor også utad hvis det er ting ved henne selv som gjør at folk blir bekymret.

Anonymous poster hash: 351d6...cd1

Skrevet

Man blir vel ikke meldt uskyldig til barnevernet 3 ganger. Kanskje du burde bekymre deg for barnet/barna hennes i stedet for

Jo det kan man bli. Jeg er meldt 3 ganger til barnevernet. (Av folk som ikke liker meg)

Bv sjekket meg alle gangene å jeg var på møte. (De fant sekfølgelig ikke noe som var bekymrings verdig)

Jeg spurte bv om folk fortsette å terrorisere meg på denne måten. Å da fikk jeg til svar at de kunne ikke det! Så viss jeg får en bekymrings melding til så hennlegger de saken også går jrg gå til sak!

Ulovelig å melde ting som ikke er sant!

Anonymous poster hash: 3964d...027

Skrevet

jeg/vi ble meldt en gang med helt merkelige "beskyldninger" som var såpass vanlige at småbarnsforeldre flest har stått i samme evt liknende situasjoner med sine barn. (var ting som at et av barna gikk barbent om sommeren, et av de andre barna hadde spurt om å være med vedkommende i bilen (barnet var da 2 år, så vi hadde ikke pratet om å ikke bli med fremmede enda) ) Ja, slike ting som det, men det var altså en rekke "anklager". Det ble med et møte og de hadde pratet sammen om saken alle på kontoret og var enige om at de selv hadde hatt disse situasjonene selv, eller kunne lett ha opplevd det samme selv.

Senere i livet hadde jeg en veldig vanskelig tid, gikk på en grusom smell og hadde problemer med å ta meg av ungene på en skikkelig måte. Ble da meldt igjen. Dette gikk jo noe lenger, og jeg sa meg jo også enig i det meste som var problemet da. Men heldigvis var jeg på vei oppover når dette var et faktum, så det var ingenting de kunne gjøre for meg rett og slett.

Jeg vet jo ikke hva livet bringer, men man kan jo få enda en anonym melding på seg.. like absurd som den første.. hvem vet?

Så jeg vil tro de må vurdere denne som en "ny" mld, og har de ikke funnet noe de andre to gangene så kan vel det skje igjen?

Anonymous poster hash: 5519a...fd0
Skrevet

Man blir vel ikke meldt uskyldig til barnevernet 3 ganger. Kanskje du burde bekymre deg for barnet/barna hennes i stedet forAnonymous poster hash: 0e564...de1

Jo det kan man bli. Jeg er meldt 3 ganger til barnevernet. (Av folk som ikke liker meg)

Bv sjekket meg alle gangene å jeg var på møte. (De fant sekfølgelig ikke noe som var bekymrings verdig)

Jeg spurte bv om folk fortsette å terrorisere meg på denne måten. Å da fikk jeg til svar at de kunne ikke det! Så viss jeg får en bekymrings melding til så hennlegger de saken også går jrg gå til sak!

Ulovelig å melde ting som ikke er sant!Anonymous poster hash: 3964d...027

Det finner jeg merkelig. Har meldt noen til bv som hadde utallige bekymringsmld på seg,snakker om over 15 år,men bv fant aldri noe galt.Jeg meldte min bekymring både på tlf og skriftlig. Det endte med rettsak og omsorgsovertakelse.

Jeg er glad min mld gjorde en forskjell for de minste barna.

Anonymous poster hash: 57ab2...726

Skrevet

Man blir vel ikke meldt uskyldig til barnevernet 3 ganger. Kanskje du burde bekymre deg for barnet/barna hennes i stedet forAnonymous poster hash: 0e564...de1

Ulovelig å melde ting som ikke er sant!Anonymous poster hash: 3964d...027

Det finner jeg merkelig. Har meldt noen til bv som hadde utallige bekymringsmld på seg,snakker om over 15 år,men bv fant aldri noe galt.Jeg meldte min bekymring både på tlf og skriftlig. Det endte med rettsak og omsorgsovertakelse.

Jeg er glad min mld gjorde en forskjell for de minste barna.

Anonymous poster hash: 57ab2...726

Jeg tror anonym over mener at noen har meldt henne tre ganger, og da ikke forskjellige personer. Det er hets fra deres side når BV gang på gang ikke finner noe galt. Og det er da ulovlig fra deres side og melde og melde om ting som ikke er sant.

Det finnes faktisk folk som melder andre til BV kun av hevn for noe helt annet...

Anonymous poster hash: 5519a...fd0

Skrevet

Vel, jeg hadde blitt meldt til barnevernet for lengst hvis jeg ikke hadde jobbet som jurist på feltet. Ikke fordi jeg er en dårlig forelder. Har så mange uvenner i denne bygda som bare vil meg vondt, eksen truet i sin tid også med å melde meg til barnevernet med grusomme løgner fordi han ville hevne seg for at jeg gikk fra ham. Han sa samtidig at han selv ikke ville ha barna, da fikk de dra til fosterhjem, han ville bare at jeg skulle miste dem og ha det jævlig. Har hørt flere ganger folk si at det hadde vært artig å melde meg til barnevernet for å se hvordan jeg griner og knekker, så "sterk" som jeg fremstår, jeg fortjener liksom ikke ha det fint. Enkelte er bare hatet i en liten bygd, dessverre. Ikke kan jeg bare flytte heller siden jeg har hus, jobb og svigerfamilien her.

Anonymous poster hash: 7a850...474
Skrevet

Stusser litt på "igjen", en blir vel ikke meldt til bv av ulike folk uten grunn hver gang.

Og til dere som mener dere er beskyldt uskyldig av folk som ikke liker dere, hvordan personer er dere/omgangskretsen deres? For uansett hvor mye jeg mislikte noen hadde det vært et stort steg å lyve og anmelde til bv bare for å være stygg.

Anonymous poster hash: 1ba7c...2fb

Skrevet

Stusser litt på "igjen", en blir vel ikke meldt til bv av ulike folk uten grunn hver gang.

Og til dere som mener dere er beskyldt uskyldig av folk som ikke liker dere, hvordan personer er dere/omgangskretsen deres? For uansett hvor mye jeg mislikte noen hadde det vært et stort steg å lyve og anmelde til bv bare for å være stygg.

Anonymous poster hash: 1ba7c...2fb

Jeg har ertet på meg "lederen" i kjerringgjengen her som var ute etter min mann, som selvfølgelig avviste hennes tilnærmelser gang på gang. Jeg gjorde det klart at jeg ikke aksepterte at hun skulle prøve å stjele min mann fra meg, og da var helvetet løst. Eksen er et eget kapittel, han viste seg å være voldelig og kontrollerende psykopat, og prøvde å true meg tilbake til forholdet ved å si at han skulle melde meg til barnevernet, politi, skatteetaten og andre myndigheter og fortelle masse eventyr om meg til dem. Så ja, noen er så jævlige at de ikke anser falsk anmeldelse som så veldig stort steg.

Skrevet

En venninne har blitt meldt til barnevernet...igjen. Hun har blitt meldt to ganger før. kan egentlig ikke si noe om hvorfor her, vil ikke at de skal bli Gjennkjent. Iallefall ble sakene henlagt begge gangene.

Er det slik at de kan henlegge nå også? Eller blir sjansene dårligere for hver gang hun får en slik bekymringsmelding på seg? Det er forskjellige folk som har meldt forskjellige hendelser . Jeg er redd for at det skal bli vanskelig for henne denne gangen....

Da blir det nok verre denne gangen ja. Ofte blir saker henlagt fordi de rett og slett ikke har nok på saken, men tre uavhengige bekymringsmeldinger blir nok tatt alvorlig ja.

Godt mulig hun gjør så godt hun kan, men ar det ikke er godt nok! De fleste elsker barna sine, men ikke alle strekker til. Kanskje det kan være godt for henne å få litt hjelp? Veiledning og avlastningshjem kanskje? Barnevernet er ikke ensbetydiget med omsorgsovertakelse. Det er kun i utterst få tilfeller dette skjer.

Skrevet

Men rettskriving kan du ingenting om!!

Anonymous poster hash: 66f1c...df4

Skrevet

Hvilken relevans har det? Er man automatisk dårlig mor eller mangler selvinnsikt hvis man ikke er racer på rettskriving?

Skrevet

Det er mange jeg ikke liker, men jeg melder de ikke til barnevernet!Og flere ganger?da er det noe!absolutt!jeg kjenner til to stykker dom ikke skjønner hvorfor de er meldt, men andre skjønner det!

Anonymous poster hash: 6c661...698

Skrevet

Det er mange jeg ikke liker, men jeg melder de ikke til barnevernet!Og flere ganger?da er det noe!absolutt!jeg kjenner til to stykker dom ikke skjønner hvorfor de er meldt, men andre skjønner det!

Anonymous poster hash: 6c661...698

Men jeg regner med at du heller ikke legger deg langflat etter gifte menn, sprer rykter på bygda eller gjør annet jævelskap? Ikke alle mennesker er gode, dessverre.

Skrevet

Herregud! Dust!

Anonymous poster hash: 9752d...6d7

Skrevet

Jeg ble nettopp meldt for fjerde gang.

Ingenting i veien med familien vår, men jeg har en gal eks som har mistet alt av samvær. Han har meldt med navn to ganger, men de to siste gangene har han meldt anonymt. Jeg ser på skrivemåten og beskyldningene at det er han.

Jeg har anmeldt han, men det skjer ingenting. Det virker som om at det er lov å trakassere en familie på denne måten.

Jeg er veldig sliten siden de åpner sak hver gang... Nå har han meldt mitt yngste barn, og da blir det ny sak.

Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Har ikke råd til flere advokater siden jeg fortsatt betaler på regningene fra rettssaken.

Alt er ikke svart/hvitt dere. Noen har onde mennesker etter seg.

Anonymous poster hash: 76745...2cc

Skrevet

Jeg ble nettopp meldt for fjerde gang.

Ingenting i veien med familien vår, men jeg har en gal eks som har mistet alt av samvær. Han har meldt med navn to ganger, men de to siste gangene har han meldt anonymt. Jeg ser på skrivemåten og beskyldningene at det er han.

Jeg har anmeldt han, men det skjer ingenting. Det virker som om at det er lov å trakassere en familie på denne måten.

Jeg er veldig sliten siden de åpner sak hver gang... Nå har han meldt mitt yngste barn, og da blir det ny sak.

Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Har ikke råd til flere advokater siden jeg fortsatt betaler på regningene fra rettssaken.

Alt er ikke svart/hvitt dere. Noen har onde mennesker etter seg.

Anonymous poster hash: 76745...2cc

Da hadde jeg flyttet ut av landet. Hvis det norske barnevernet er så dumme at de ikke kan se på skrivemåte og etter hvem som melder at det er trakassering, og terroriserer dere med undersøkelsessak gang på gang, så er det ikke håp. Blir du her så har du eksen og barnevernet etter deg til barna flytter ut.

Skrevet

Hi her.

Slik som jeg leser svarene deres så er det altså uheldig for henne at det er forskjellige folk som har meldt tre ganger. Dere som sier at det har gått bra for dere har altså blitt meldt av samme hele tiden?

Skrevet

Jeg hadde vel enten tenkt at det skyldtes at det var reell grunn til bekymring, eller at noen mislikte eller hadde en konflikt med moren.

En annen mulighet er også den at noen melder noe de ikke hadde reagert særlig på om det var en annen familie, men som de tenker at sikkert er mer bekymringsverdig fordi familien har vært i kontakt med barnevernet.

Anonymous poster hash: 10cbd...f0e
Skrevet

Hva går bekymringene ut på da? Er det det samme hver gang?

Anonymous poster hash: bae76...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...