Gå til innhold

Dårlig samvittighet.. Ville du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tatt med deg lånet om selskapet(AS) du drev gikk konkurs ? Sliter med at den lille lokale banken vil tape 1 mill for noe jeg ikke fikk til .Jeg taper 400 000 ,- og vurderer å ta med 1 mill i privat lån . 

Anonymous poster hash: 03c40...991
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De tok en risk, sånn er det! Ikke ha dårlig samvittighet. Du er nok ikke den første eller siste som prøver og feiler.

Anonymous poster hash: 255f7...5a5

Skrevet

Nei,absolutt ikke!Det er risken ved å låne ut penger.Banken er neppe tom for penger😉

Anonymous poster hash: 62dc0...a9d

Skrevet

Det kommer an på avtalen med banken. Hvorfor tapere de 1 mill.? Hva slags sikkerhet har de? Kan du komme til å trenge bankens "hjelp" fremover kan det være lurt å "rydde opp etter seg". Hvordan vil "snakket" være dersom du ikke rydder opp? Hvordan kan du betjene så høye forpliktelser forresten - vil de gi deg dette som lån? Hva evt om du tar med deg deler av deres tap men ikke alt??

Anonymous poster hash: c43fd...a65

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: a3cab...a89

Skrevet

Nei jeg ville nok ikke gjort det, men jeg ville hatt dårlig samvittighet jeg og. Muligens flyttet for å unngå å se dem i øynene etterpå. :P Men jeg tjener så lite at 1,4 mil i tap ville hemmet meg resten av livet.

Anonymous poster hash: 827cd...e9c
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 14818...922

Skrevet

Kjære deg, dette er jo hensikten med å drive et AS. For at du ikke skal være ansvarlig for gjelden. Hvis du derimot har drevet lenge for kreditorenes regning, og egentlig burde ha gitt opp for lenge siden, kan du være ansvarlig for gjelden i regi av å være styremedlem (noe jeg antar du er).

Forhåpentligvis er ikke dette tilfelle.

Anonymous poster hash: a3cab...a89

Skrevet

Nei. Banken er verken barnet ditt, vennen din eller mora di. Det er profesjonell aktør, som burde beregne risiko riktig ut fra forutsetningene sine. Du skylder dem absolutt ingenting.

Anonymous poster hash: 63808...d75
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke gitt 1 million til banken uansett omstendigheter!

Skrevet

Nei, ikke banken. Har du en annen kreditor som vil slite om de ikke får oppgjør så prioriter heller den

Anonymous poster hash: d34f9...c19

Skrevet

Utrolig så mange som ikke ville forsøkt å gjøre opp for seg her. Jeg har vanskelig for å tro at banken har lånt deg så mye penger uten at du har kausjonert eller stilt annen form for sikkerhet.

Dette er vel også en av årsakene til at det er vanskelig å få lån til etablering av virksomhet - men det at så mange ville tenkt at en ikke skylder banken noe er så absolutt en årsak for bankene å være enda mer forsiktig!

Anonymous poster hash: c43fd...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...