Gå til innhold

Venninne legger ut selfies nesten daglig. Hvorfor..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne med høy utdannelse og en ganske profilert jobb. Hun er og har alltid vært veldig pen. Blondt langt hår. Godt gift, med barn.

De siste årene har hun blitt helt kronisk med å legge ut bilder av seg selv på Facebook og instagram. Godt styla, med litt trutmunn (ikke slik fjortis duck face). Noen ganger har hun tydelig sminket seg ekstra for bildene. Hun får mye positive kommentarer for bildene.

Spørsmålet mitt er hva slags motivasjon som kan ligge bak dette bildehavet? Det kjennes så fjernt for meg å gjøre slikt. Vi er jo 40 år..

Hadde jeg ikke kjent henne ville jeg tenkt hun var en oppmerksomhetssyk "blond" dame..men det er hun altså ikke. Tror jeg?!

Hva ville dere tenkt om dette?

Anonymous poster hash: ab7f8...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er kanskje litt usikker og har behov for bekreftelse

Anonymous poster hash: 32dd6...016

Skrevet

Tror mangen har samme oppfatning som deg.

Har vel ikkje mange venner når ein tær seg slik.

Anonymous poster hash: 2e132...0ec
Skrevet

Tenker at hun trenger bekreftelse på at hun er pen. Kanskje har hun dårlig selvtillit og trenger disse komplimentene.... Eller så er hun bare en skikkelig selvdigger som elsker utseende sitt og oppmerksomheten rundt det😜

Anonymous poster hash: adf4a...3a1

Skrevet

Hi her. Har ikke inntrykk av at hun har dårlig selvtillit i grunnen. Hun har en jobb hvor hun stikker seg frem (på en god måte).

Det er nok derfor jeg stusser slik. Selfies gir meg litt dum&deilig vibber, så jeg forstår ikke hvorfor hun skulle utsette seg for slikt.

Skrevet

En krise i emning. 🙊

Hater slike selfie-horer. Slutter å følge de på insta og skjuler de på face. Orker heller ikke kommentere noe.

Synes det er så desperat.

Anonymous poster hash: 8eb05...fad

Skrevet

Alle over 21 som holder på sånn har dårlig selvinnsikt tenker jeg. At folk gidder å kommentere på sånt er litt latterlig 😁

Skrevet

Legger hun de ut bare for å legge ut selfie, eller har hun noe bra tekst til bildet? Hva hashtagger hun feks?

Tagger hun med #blonde #sexy osv?

Anonymous poster hash: 5750d...6d5

Skrevet

Legger hun de ut bare for å legge ut selfie, eller har hun noe bra tekst til bildet? Hva hashtagger hun feks?

Tagger hun med #blonde #sexy osv?

Anonymous poster hash: 5750d...6d5

Hehe...nei, er ikke helt på det nivået heldigvis. Sjekket nå, og det er litt tilfeldig. Mandagsselfie...#redlipstick..slike ting

Skrevet

Det kan jo være at hun går i gjennom en vanskelig periode akkurat nå, enten hjemme eller på jobben?

Selv om alt ser perfekt ut på utsiden, kan det være problemer ingen vet om. Tenk bare på alle de trådene som finnes her, der folk forteller om ting de ikke kan dele med andre. Utro ektemenn, menn som truer med å ta barna fra moren, barn som slår og er utagerende, folk som har alkoholproblemer, ektemenn som driver med psykisk mishandling, slår og terroriserer, mobbing på arbeidsplassen, kollegaer som brekker armen på deg/truer deg...

I så fall kan jo dette ropet om oppmerksomhet være en måte å føle seg bedre på? At hun i det minste har en ting som er positivt i livet sitt? At det at hun får høre at hun er pen fremdeles, gjør at hun føler at noe er "som før"?

Jeg synes faktisk at du skal spørre henne jeg. På en forsiktig måte.

Om det bare er at hun er overflatisk og vil høre at hun er pen, så er jo ikke det farlig, bare barnslig.

Om hun faktisk sliter med noe, og bruker dette som terapi, så kan det jo hjelpe å snakke med deg i stedet.

Anonymous poster hash: f2d06...f7e

Skrevet

Jeg har også en slik på Insta, bare i kategorien kollega/bekjent. Veldig oppegående og tilsynelatende ressurssterk dame med god selvfølelse og mye selvironi.

...men på Instagram? Selfie på selfie uten antydning til selvironiserende snert.

Jeg har bare gitt opp å forstå, og avskrevet det i "noen laster får vel folk ha"-kategorien.

Anonymous poster hash: d87bf...881
Skrevet

Jeg har også en slik på Insta, bare i kategorien kollega/bekjent. Veldig oppegående og tilsynelatende ressurssterk dame med god selvfølelse og mye selvironi.

...men på Instagram? Selfie på selfie uten antydning til selvironiserende snert.

Jeg har bare gitt opp å forstå, og avskrevet det i "noen laster får vel folk ha"-kategorien.

Anonymous poster hash: d87bf...881

Hehe...ja. Må kanskje det jeg også.

Jeg føler meg ikke helt komfortabel med å spørre om hun eeeegentlig ikke har det bra med seg selv. Ganske fornærmede hvis det ikke er noe galt. Og jeg vil fremstå som ganske dømmende om hennes sosial media person..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...