Gå til innhold

16 åring som må ha alt nytt. Hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet i en situasjon der jeg skal handle inn alt en 16 åring trenger av klær og utstyr. Jeg har ikke barn selv og vil sette veldig stor pris på om noen vil komme med forslag til hva jeg må huske å kjøpe og ikke minst antall.

Anonymous poster hash: 50a03...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det letteste å ta med seg denne 16åringen og finne ut av det da? Begynne med basics og ta ting derfra?

Skrevet

Det er en gutt. Vil la han slippe å gå i masse butikker nå.

Hi

Skrevet

Om du får snakket med han så kanskje vite litt om hvilken stil han har og hvilke intresser han har og ta det dær i fra. Er så vanskelig sånt med tennåringer :P

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt omtrent alt nytt til min 15-åring, han har omtrent over natten vokst 10 cm og ingenting passet...

Vi har siste par ukene kjøpt 3 dongeribukser, 2 hettegensere, 1 strikkegenser, 1 vanlig genser, 1 treningsbukse, 2 trenings shortser, 3 trenings t-skjorter, 5-6 vanlige t-skjorter, 2 fempakker med sokker, 2 trepakker med sokker og 2 par joggesko. Pluss barbersaker 😉

Deo, tannbørste og hårvoks trengs også

Anonymous poster hash: 32c1b...68c

Skrevet

Seng/madrass

Dyne

Pute

Skrivebord/pult

Kontorstol

3 olabukser/ 1 penbukse

4 gensere

2 skjorter

5 t-skjorter

2 joggebukser/gymbukser

10 par sokker/boksere

Ytterjakke

Lue/votter/ullsokker

Med dette er du i gang, og så får dere supplere når han er kommet til ro.

Skrevet

Og husk byttelapp! Særlig jeans er vanskelig å få riktig størrelse og passform på

Anonymous poster hash: 0f555...d59

Skrevet

Telefon og PC!

Det er nok viktigere enn det meste av klær.

Anonymous poster hash: 416eb...bc4

Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, men jeg ville tenkt veldig praktisk slik at han får det han trenger mest akkurat nå, og så ta ting etter hvert.

En 16-åring trenger jo egentlig det samme som oss i utgangspunktet.

Undertøy - tenk mange nok, trener han så trenger han kanskje flere. Begynner du med 15 så er dere sikkert godt i gang, trener han ville jeg tatt med noen flere i startpakken.

Sokker - like mange par som av truser. Nå på vinteren er det greit med tynne ullsokker. Trener han kan han trenge sokker til trening også. Og to-tre par tykkere ullsokker.

Han trenger gjerne noen sett med ullundertøy og superundertøy. Er han aktiv, ta gjerne noen flere trøyer enn stilongser.

To-tre jeans, en fin bukse.

Noen skjorter, t-skjorter + med lang arm, finskjorte.

Gensere, tykke ullgensere, tykkere til uteaktiviteter, noen tynnere gensere.

Utenpåjakke til vinter (vår og sommer kan du ta senere, samme med regnjakke)

Vintersko, joggesko til gym/trening, ev. skotøy tilknyttet aktivitet han driver med og ting dere gjør (sport, tur osv.), ev. finsko.

Lue og votter - hverdags + ev. tilpasset aktiviteter han driver med. Skjerf eller buff?

Treningstøy til gym på skole, ev. annet treningstøy om han driver med sport.

Ransel, bag til skole/gym/trening.

Pysj om han bruker

Kosebukse/joggebukse til å bruke hjemme?

Ellers, pc/ipad/mobil, lommebok, noe å høre på musikk med. Kanskje noen gode bøker hvis han liker å lese. Kjøp gjerne også noen notatblokker, noe å skrive med.

Du skriver at du vil la ham slippe å gå i masse butikker nå, og jeg går ut fra at det er gode grunner til det. Derfor ville jeg også startet med en basisgarderobe, nok til at det går rundt nå i starten. Så kan han være med og velge mer selv senere. Snakk med ham hva han liker, ca. hvilken stil han liker, hvilken størrelser han bruker (sko, undertøy, bukser, gensere, ytterklær). Om det er noe han ønsker seg som han kan komme på nå.

Når du er ute og handler, snakk med betjeningen i butikkene, spør hva andre 16-åringer bruker. Og husk byttelapper! ;)

Husk også personlige hygieneartikler. Såpe, sjampo, ev. krem, deodorant. Barberer han seg, så trenger han gjerne høvel. Kanskje litt godlukt også?

Anonymous poster hash: 30f50...44d
Skrevet (endret)

Telefon og PC!

Det er nok viktigere enn det meste av klær.

Anonymous poster hash: 416eb...bc4

Et godt poeng, men de fleste 16 årige gutter jeg kjenner har veldig sterke preferanser når det gjelder telefon og datautstyr, så med mindre dette er en helt spesiell ungdom, ville jeg ha avventet til gutten selv kan få være med.  :Nikke:

Endret av HvittHus
Skrevet

Det var kjempefine tips. Tusen takk alle sammen. Skal skrive ned!

Hi

Skrevet

Det er en gutt. Vil la han slippe å gå i masse butikker nå.

Hi

Kan bli morro med handle tur slik at han får det han vil ha.

Anonymous poster hash: ce233...930

Skrevet

Husk å spørre hvilken størrelse han bruker. I den alderen er de veldig variabel i størrelsen. Min 15-åring bruker str. L.

For et år siden brukte han str. 14 år.😃

Anonymous poster hash: 95a84...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...